• Forumvärd

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • GrönaDruvan

    Hej alla!Glad

    Nu är träningen i full gång, är nyss hemkommen från gymmet där jag sprungit på bandet i 45 min! Det är lite trist att springa ute när det regnar...

    Jag har fått magövningar som jag ska köra 2 ggr om dagen. Jag har också fått ett anpassat styrkepass jag ska köra 2 ggr i veckan och så ska jag löpträna 2 ggr i veckan.
    Eftersom jag ska springa göteborgsvarvet måste jag ju löpträna! 

    Hade varit kul om det finns fler där ute som vill vara med i tråden och kämpa! Tillsammans kanske vi kan nå målet att få en plattare mage och en starkare kropp!
    Vi kan stötta varandra och ju fler som vet att man tränar-desto bättre! Svårare att fuska då!

    Än sålänge märker jag ingenting, vilket inte är konstigt, då jag inte hållt på så länge!
    Jag kommer varje vecka lägga upp en bild på mig i bikini! Hur pinsamt som helst, men jag gör det ändå.

    Ok, här är jag innan träningen startade! Dålig hållning, hängrumpa och världens putmageSkrattande



    Så, fler som vågar?Flört

    Kram på er
     
  • Träningsexpert Elmina

    Jag är jätteglad att Gröna Druvan vill dela med sig av sina tips och resultat. Jag kommer att lägga upp övningsvideor här och allmäna tips som jag tror fler kan ha nytta av!

    Kul om fler vill dela med sig av sina fram- och motgångar så vi kan peppa varandra!  


    Läs mer om Föräldrafitness på Facebook.com
  • fläta

    Grattis till vinsten, GrönaDruvan! Ta inte det jag kommer att skriva som att jag missunnar dig din vinst. 

    Men alltså, det där är väl inte mycket till utmaning? En smal person med en väldigt snygg grundform som har en putmage och lite dålig hållning - är det vad PT-människor åtar sig? Vad jag minns så fanns det ju andra i nomineringstråden som hade en helt annan kaliber på sina problem.

    Det här är väl närmast att betrakta som en lätt make over. 

     

  • TaSe

    Nåja, oavsett om man "bara" har putmage och/eller dålig hållning eller är kraftigt överviktig kan ju en sådan här pusch vara precis det man behöver för att komma igång? Själv ser jag ungefär likadan ut (när jag släpper ut magen) men har helt enkelt inte karaktär nog att ta tag i det på egen hand. Precis som de flesta överviktiga.

  • GrönaDruvan
    fläta skrev 2012-04-11 14:03:48 följande:
    Grattis till vinsten, GrönaDruvan! Ta inte det jag kommer att skriva som att jag missunnar dig din vinst. 

    Men alltså, det där är väl inte mycket till utmaning? En smal person med en väldigt snygg grundform som har en putmage och lite dålig hållning - är det vad PT-människor åtar sig? Vad jag minns så fanns det ju andra i nomineringstråden som hade en helt annan kaliber på sina problem.

    Det här är väl närmast att betrakta som en lätt make over. 

     
    Fläta.... jo, det är en utmaning. Bara för att man är smal så är det inte lätt. Jag får i stort sett ner hela handen mellan mina magmuskler. Jag har ont i ryggen och svårt för att äta, då det känns obehagligt i magen, som om alla tarmar hänger utanför. Jag har ingen snygg grundform, jag är aldeles för smal, vilket är ett jättestort problem för mig, och har alltid lidit av det. Att träna utan att gå ner i vikt, är inte så lätt. Jag är klen i hela kroppen. Ingens problem är större än någon annans. Jag tycker alla som var med i mammamage tråden hade varit värdiga vinnare, och inte hade jag klagat på vem som än vann, för alla lider ju på något sätt!

    Tack för gratulationen iafGlad 

    Hoppas att fler hakar på här, det hade varit skoj! 
  • Krambjörn


    Grattis till vinsten stort lycka till.
    Vill och förslker själv bli av med min gräsligt fula mamma mage. Ser ut som en uppblåst jäst deg mage

    Här med ett linne på (Vågar inte äns visa utan)
       
  • Krambjörn

    Kanske ska tillägga att jag nu sist vägde 75,5 kg till mina korta 164 cm

Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!