• Äldre 11 Apr 10:50
    145791 visningar
    736 svar
    736
    145791

    Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!

    GrönaDruvan vann "mammamage"-tävlingen.  Vinsten består av träningsprogrammet Maghjälpen och coaching av  träningsexperten Elmina.

    Nu har du chansen att följa GrönaDruvans träning och framsteg.
    Hon kommer att uppdatera oss allt eftersom så håll koll! Solig

    Har du en egen fråga till Elmina?
    Ställ den gärna här
    www.familjeliv.se/Forum-15-439

    Mammamage-tävlingen
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/tavlingar-anordnade-av-familjeliv-231/forum/m64096506.html

  • Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!
  • Äldre 29 Aug 10:33

    Jag skulle inte heller rekommendera renodlade bålövningar strax efter graviditeten. 
    Det handlar mer om att hitta musklerna igen och det är inga styrkeövningar vi pratar om då.

    Jag tror på att sätta flera delmål för att hålla motivationen på topp, belöna dig på vägen (med träningskläder, massage eller något liknande) och var stolt över alla små steg. Det tar längre tid med småbarn, det kan man inte bortse från.

     


  • Äldre 1 Sep 17:54
  • Förvän­tansti­d
    Äldre 9 Sep 12:19

    Jag har tagit mig i mina smaljeans :) nu är jag nöjd med vikt och nästan med magen. Har en bit kvar men nu "orkar" magen hålla sig nästan platt varje morgon, med lite mer träning tror jag namne mig jag kommer se ok ut även på kvällen och när jag storätit.... En liten skillnad tycker jag man kan acceptera *drar mig till minnes den gigantiska kulan och 20 kg extravikt*.

  • Äldre 9 Sep 12:31

    Hur går det för dig gröna druvan?


    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • Äldre 9 Sep 12:48
    Förväntanstid skrev 2012-09-09 12:19:48 följande:
    Jag har tagit mig i mina smaljeans :) nu är jag nöjd med vikt och nästan med magen. Har en bit kvar men nu "orkar" magen hålla sig nästan platt varje morgon, med lite mer träning tror jag namne mig jag kommer se ok ut även på kvällen och när jag storätit.... En liten skillnad tycker jag man kan acceptera *drar mig till minnes den gigantiska kulan och 20 kg extravikt*.

    Vad härligt!! Jag kommer också i mina "smalkläder" men har lite för degig mage ännu, men så har jag också slarvat i sommar och precis kommit igång igen med plankan och pilates, så jag ser absolut målet inom räckhåll, underbart!!
  • Förvän­tansti­d
    Äldre 9 Sep 17:00
    Jooohanna skrev 2012-09-09 12:48:22 följande:
    Vad härligt!! Jag kommer också i mina "smalkläder" men har lite för degig mage ännu, men så har jag också slarvat i sommar och precis kommit igång igen med plankan och pilates, så jag ser absolut målet inom räckhåll, underbart!!

    Jättegrattis! De sista veckorna har det gått FORT för mig, från att magen ville puta massor till att den accepterat att va ganska platt :) Man får bara va noga med att hålla sig på sin personliga miniminivå av träning, eller mer såklart. Gissar att jag behöver göra lite magövningar 3-4 ggr i veckan och det är helt överkomligt.
  • Äldre 10 Sep 21:25
    Förväntanstid skrev 2012-09-09 17:00:55 följande:

    Jättegrattis! De sista veckorna har det gått FORT för mig, från att magen ville puta massor till att den accepterat att va ganska platt :) Man får bara va noga med att hålla sig på sin personliga miniminivå av träning, eller mer såklart. Gissar att jag behöver göra lite magövningar 3-4 ggr i veckan och det är helt överkomligt.

    Men vilka roliga nyheter, kul! heja träningen!
  • Äldre 10 Sep 21:26
    Jooohanna skrev 2012-09-09 12:48:22 följande:

    Vad härligt!! Jag kommer också i mina "smalkläder" men har lite för degig mage ännu, men så har jag också slarvat i sommar och precis kommit igång igen med plankan och pilates, så jag ser absolut målet inom räckhåll, underbart!!
    Roligt, du håller oss uppdaterad? grattis!
  • Äldre 13 Sep 12:50

    Hej hopp! Här är en till som försöker:) Har skrivit ned lite om mina tankar angående detta, läs gärna:

    "Öronmuffar och rosa benvärmare..."

    http://ekdungen.blogspot.se/



     
    128
  • Äldre 18 Sep 20:12
    Flickanx2 skrev 2012-09-13 12:50:18 följande:
    Hej hopp! Här är en till som försöker:) Har skrivit ned lite om mina tankar angående detta, läs gärna:

    "Öronmuffar och rosa benvärmare..."

    ekdungen.blogspot.se/

     


     
    Härlig och bra bild! 

    Är det någon som läst söndagens GP?
    De skriver om mammamagstävlingen. Jag har inte läst den själv än 
  • Äldre 22 Sep 21:22

    Som gravid kan man träna på som vanligt så länge kroppen inte sägar ifrån eller ska man ta det lite lugnare?

  • Äldre 24 Sep 15:20
    Elmina!

    Nu har det gått 4 veckor sedan jag födde mitt andra barn. Enligt en känd PT så är det okej att börja med coreövningar nu.
    Hur börjar jag? Hur många plankan per dag? Hur länge ska jag hålla på varje? Finns det fler varianter än plankan för att träna coremuskulaturen?
    Tacksam för svar!  
  • Äldre 18 Oct 09:12
    Underbar skrev 2012-09-24 15:20:50 följande:
    Elmina!

    Nu har det gått 4 veckor sedan jag födde mitt andra barn. Enligt en känd PT så är det okej att börja med coreövningar nu.
    Hur börjar jag? Hur många plankan per dag? Hur länge ska jag hålla på varje? Finns det fler varianter än plankan för att träna coremuskulaturen?
    Tacksam för svar!  
    Hej

    ursäkta för sent svar, jag har som du förstått endast besvarat frågor under experten svarar.

    Börja försiktigt på knä och håll ut tills du börjar känna i ländryggen. ibörjan kanske du bara orkar 15 sek. Målet är att du ska utöka tiden. Var noga med tekniken och titta dig gärna i en spegel samtidigt så att du verkligen är en planka i profil. 

    Känn dig fram och öka hela tiden tiden. ibörjan kan du köra 3 set per dag och så fort du blir starkare kan du utöka till att köra 3 set morgon och kväll.

    Du kan även stå på alla fyra (knäna i) och lyfta knäna från marken, en bra variant till plankan.

     
  • Äldre 18 Oct 09:14

    Ni har väl inte missat att det finns en ny tävling, du kan vinna en månads PT-online
    www.familjeliv.se/Forum-20-178/m67005045.html
     


  • Äldre 18 Oct 21:55
    Träningsexpert Elmina skrev 2012-10-18 09:12:56 följande:
    Hej

    ursäkta för sent svar, jag har som du förstått endast besvarat frågor under experten svarar.

    Börja försiktigt på knä och håll ut tills du börjar känna i ländryggen. ibörjan kanske du bara orkar 15 sek. Målet är att du ska utöka tiden. Var noga med tekniken och titta dig gärna i en spegel samtidigt så att du verkligen är en planka i profil. 

    Känn dig fram och öka hela tiden tiden. ibörjan kan du köra 3 set per dag och så fort du blir starkare kan du utöka till att köra 3 set morgon och kväll.

    Du kan även stå på alla fyra (knäna i) och lyfta knäna från marken, en bra variant till plankan.

     
  • Äldre 10 Dec 21:08
Svar på tråden Följ GrönaDruvans väg mot en plattare mage!