• Anonym (Kaffedraken)

    Åsikter på "unga" och "äldre" Föräldrar!?

    Hej allihop! 
    tycker inte det finns särskillt mycket debatttrådar här så startar en :)

    Vad anser ni om unga respektiva äldre föräldrar?

     

  • Svar på tråden Åsikter på "unga" och "äldre" Föräldrar!?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är väll en ung förälder antar jag.
    Jag är 21.
    Äldre kan mycket som inte yngre kan och tvärt om.
    Åldern har väll inte så mycket med barnuppfostran eller så att göra det är med hur man är som person.
    Det finns ju 15åringar som är mer mogna än någon som är 30 t.ex.

  • Anonym (Kaffedraken)
    StarStruck skrev 2012-04-11 13:50:42 följande:
    Jag är väll en ung förälder antar jag.
    Jag är 21.
    Äldre kan mycket som inte yngre kan och tvärt om.
    Åldern har väll inte så mycket med barnuppfostran eller så att göra det är med hur man är som person.
    Det finns ju 15åringar som är mer mogna än någon som är 30 t.ex.
    Håller med helt är 17 själv:)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns ju mängder med trådar i det här ämnet.


    En kopp te, tack.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kattdamen skrev 2012-04-11 13:54:35 följande:
    Det finns ju mängder med trådar i det här ämnet.
    okej men jag va lite lat o startade en ny! men ska kolla efter dom då ;)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är 26 och är väl en gammal förälder (fick första vid 25 andra vid 26 och väntar tvillingar som kommer någon vecka efter jag fyllt 27) jag hade inte velat skaffat barn innan. Jag ville gå klart skolan och ha en stadig inkomst så jag kan vara hemma med mina barn tills dom börjar skolan och fixa ett sparande åt dom, jag hade aldrig skaffat barn om jag inte kunde försörja mig först. och så ville jag resa och uppleva saker dom kan bli jobbigt om man skall släpa runt 4 ungar i hela världen. Sen ville jag vara ihop med min man några år :) Så för mig var det viktigt att ha dessa saker innan jag skaffade barn. Antar att vi äldre tänker så..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Musen skrev 2012-04-11 14:02:34 följande:
    Jag är 26 och är väl en gammal förälder (fick första vid 25 andra vid 26 och väntar tvillingar som kommer någon vecka efter jag fyllt 27) jag hade inte velat skaffat barn innan. Jag ville gå klart skolan och ha en stadig inkomst så jag kan vara hemma med mina barn tills dom börjar skolan och fixa ett sparande åt dom, jag hade aldrig skaffat barn om jag inte kunde försörja mig först. och så ville jag resa och uppleva saker dom kan bli jobbigt om man skall släpa runt 4 ungar i hela världen. Sen ville jag vara ihop med min man några år :) Så för mig var det viktigt att ha dessa saker innan jag skaffade barn. Antar att vi äldre tänker så..
    haha de är la inte gammalt...? :P
     
  • Anonym (Kaffedraken)
    Musen skrev 2012-04-11 14:02:34 följande:
    Jag är 26 och är väl en gammal förälder (fick första vid 25 andra vid 26 och väntar tvillingar som kommer någon vecka efter jag fyllt 27) jag hade inte velat skaffat barn innan. Jag ville gå klart skolan och ha en stadig inkomst så jag kan vara hemma med mina barn tills dom börjar skolan och fixa ett sparande åt dom, jag hade aldrig skaffat barn om jag inte kunde försörja mig först. och så ville jag resa och uppleva saker dom kan bli jobbigt om man skall släpa runt 4 ungar i hela världen. Sen ville jag vara ihop med min man några år :) Så för mig var det viktigt att ha dessa saker innan jag skaffade barn. Antar att vi äldre tänker så..
    Känner du dig gammal vid 26? Så tråkigt. Rynkar på näsan
    Du är väl yngre än genomsnittsföräldern??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ha ha nej jag känner mig inte gammal men jag tycker att man skall vara under 20 för att vara en ung föräldrer och jag är snart 27 och enligt familjeliv klassas det som gammalt :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker det är oansvarigt att skaffa barn innan man kan försörja dem och ge dem en fast och trygg punkt som de kan kalla hemma. Vilken ålder mamman och pappan än är i.


Svar på tråden Åsikter på "unga" och "äldre" Föräldrar!?