• Anonym (arg)

    Han sprutade i mig och nu är jag gravid

    Hade förra månaden ett one night stand med en äldre man i 40-års åldern som varit gift länge och inte verkade särskilt erfaren. Jag har inget preventivmedel och min förra kille drog alltid ut den innan han kom och vi har på så sätt undvikit graviditet.

    Den här natten med den här mannen hade vi inte diskuterat preventivmedel, vi liksom hånglade och så blev det bara så att vi började ha lite sex, och innan jag visste ordet av hade han sprutat inne i mig. Eller i alla fall till hälften, eftersom jag försökte dra mig undan när jag kände att det gick för honom.

    Jag tog dagen efter piller, men det hjälpte inte, jag plussade för några dagar sedan. Han verkar tycka att det är MITT fel, att jag borde ha SAGT att han INTE kunde spruta i mig, ungefär som om det hela är mitt jävla ansvar och att män inte har något med saken att göra. Blir så arg och ledsen att jag nu måste göra abort, fattar inte hur han kunde komma i mig utan att först försäkra sig om att jag äter p-piller.

    Har män inget jäkla ansvar alls över att se till att de inte gör folk gravida?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-12 11:16
    Jag var visst lite otydlig i TS:
    Mannen i fråga har VARIT gift i 15 år, men är sedan en tid tillbaka skild. Han har inte varit med någon efter sin fru än mig, och har inte haft så många partners. Jag har själv bara haft långa förhållanden, och när jag skrev ons var det kanske lite missvisande eftersom vi lärt känna varandra lite innan, jag vet vem han är genom andra, och vi har haft fortsatt kontakt efteråt.

    Problemet är alltså inte att vi ligger runt med folk hit och dit, utan snarare tvärtom att vi båda var så ovana vid ons-situationen och bara tog för givet att det skulle vara som det har varit med våra ex.

    Jag håller med om att båda har ett 100% ansvar att skydda sig mot oönskade graviditeter, det som irriterar mig är att han och tydligen många andra här, tycker att det är ok och naturligt att anta att ALLA kvinnor hela tiden äter p-piller och därmed inte kan bli gravida även om man sprutar i dem utan kondom.

    I min erfarenhet har män tidigare innan de kommit frågat om de kan komma inne i mig, imte bara sprutat utan att fråga och därför var jag inte beredd på att han skulle göra så. Och jag tycker INTE att det är ok att han gjorde det, ännu mindre ok är det att han och ni andra stör er på "idioten" mig som inte berättar att jag INTE äter p-piller. Man ska väl inte spruta i alla som inte säger ifall de äter p-piller heller, man ska väl bara spruta i de som SÄGER att de äter p-piller, enligt min logik.

  • Svar på tråden Han sprutade i mig och nu är jag gravid
  • ulbe
    amandaaaa skrev 2012-04-12 15:50:06 följande:
    Tycker det är väldigt många som vinklar sig åt fel håll om vems fel det är.. Jag tycker såhär, det är absolut inte bara TS fel att det blev som det blev, visst hon kunde berättat hur läget var, men samtidigt, är det en självklarhet att en kille ska få spruta i en tjej bara sådär? Var det svårt för honom att fråga om han fick göra det eller? 

    Det är väl tusan hans ansvar också! och om tjejen nu blev gravid, så är det ju ganska uppenbart att det är hans ansvar också, med tanke på att han inte hade en tanke på att använda kondom eftersom han tog för givet att hon använde något?

    Jäkligt dålig kommunikation mellan de två kan man lugnt säga, men nu är ju "skadan" redan skedd, och då är det väl ändå upp till var och en av lösa det på bästa sätt!

     
    KLART ATT DET ÄR BÅDAS ANSVAR! Nu var dessvärre båda två så extremt korkade (kaka söker maka?) att båda av dem lät bli att skydda sig, båda två antog att den andre skulle antingen skydda sig eller dra ut kuken innan och ingen av dem kommunicerade med den andre. 

    Bådas fel, men TS är den som är gravid. Med tanke på hur besvärligt det är att göra sig av med en oönskad graviditet tycker i alla fall jag (och det får jag tycka hur mycket som helst) att det är idiotiskt att som kvinna anta att snubben ska dra ut snorren innan han kommer, det är även idiotiskt att inte själv skydda sig eller föreslå kondom och är man så dum får man bita i det sura äpplet och lära sig något av den här gränslösa dumheten så att det inte händer igen. Det är alltså mest hennes fel att hon är gravid, hade hon smittat honom med klamydia hade det varit mest hans fel som fick det eftersom han var idiotisk nog att inte använda kondom. 
  • Anonym (arg)
    listoplisto skrev 2012-04-12 16:56:59 följande:
    Men okej, ett antal av er i tråden tycker alltså att utlösning under samlag är en så oväntad företeelse att en man rimligtvis innan penetration bör upplysa om att det KAN inträffa någon gång under samlaget och dessutom fråga om det är okej?

    En del av er tycker också att det är närmast oförskämt av en man att anta att det är okej med utlösning i musen om kvinnan inte med ett ord antytt att det INTE skulle vara okej, utan tvärtom bjudit in till oskyddat samlag?

    Pratar inte folk med varandra längre? Har jag missat nåt utskick om att vi numer enbart jobbar med tankeläsning?
    Enlig somliga här behöver man inte prata, man skjuter först och frågar sedan, tydligen.
  • ulbe
    Anonym (arg) skrev 2012-04-12 17:34:10 följande:
    Enlig somliga här behöver man inte prata, man skjuter först och frågar sedan, tydligen.
    Du själv ingår i den skaran. Du sa inget heller så sluta kasta sten i glashus tack.
  • Pompeia01

    Det här var något av det dummaste jag någonsin läst. Jag har alltid undrar hur vi kan ha 34 000 aborter per år i ett land som Sverige där alla är upplysta om hur barn blir till, hur man skyddar sig o.s.v.. Men det måste väl vara sådana här historier som ligger bakom... Spöke

    För det första så är det naturliga att mannen sprutar i slidan. Det är så det är designat. Vill man som kvinna något annat, så måste man förstås säga det! Gör man inte det, så tar mannen för givet att han får spruta på det natuliga stället - och att kvinnan har ordnat p-medelsfrågan på annat sätt. OK - om det hade handlat om en 40-årig man som förförde en 15-årig oskuld, så hade jag också tyckt att han var en stor skurk om han inte tog ansvar för att hon inte skulle bli med barn. Men inte med en vuxen kvinna, som redan har barn till och med..!

    För det andra så är avbrutet samlag inte alls säkert, ens om mannen vet om att det är detta som väntas av honom. Det är en metod som ett par kan använda, som har två barn och kan tänka sig ett tredje, men inte än. Men blir det så är det ingen katastrof heller. Vill man absolut inte ha barn, så kan man inte lita på den metoden!

    För det tredje så bör man ha kondom vid tillfälliga förbindelser, även för att skydda sig mot sexuellt överförbara sjukdomar. Det vanliga är ju, att man kör med kondom i tre månader och sedan testar båda sig, och är det grönt då så kan man sluta med kondomerna och börja använda något annat p-medel. 

    För det fjärde så fattar jag inte varför man ligger med någon som man betraktar som en gammal, mesig tönt..?   

    För det femte så hoppas jag att du INTE gör abort ändå, TS, för det vore för sorgligt. Mannen är ju ändå snäll och omtänksam och tar ansvar för sina tidigare barn på halvtid. Han kan bli en bra halvtidspappa till det här barnet också, bara han har vant sig vid tanken. Och så får ditt barn ett syskon! Red upp det här nu och dela ansvaret som de två vuxna människor ni är, och sätt barnet först!    

  • Pompeia01
    Anonym (arg) skrev 2012-04-12 15:15:19 följande:
    Hur han skulle veta att jag INTE hade p-medel? Han skulle ha FRÅGAT förstås!!! Du antar att tjejen alltid är skyddad?! VARFÖR??! Tjejen ÄR inte alltid skyddad! Inte alla tjejer äter p-piller, WTF!!
    Nej, alla tjejer äter inte p-piller. De som inte har sex alls har ingen anledning att göra det, och inte de som alltid kräver kondom heller. Men om en kvinna ger sig in i tillfälliga förbindelser och INTE säger något om kondom, så måste man ta för givet att hon äter p-piller. För att ingen kan vara så jävla dum... Fortfarande då förutsatt att det är en fullvuxen, svensk kvinna som fått sexualupplysning, och som inte är begåvningshandikappad eller påverkad av droger eller stora mängder alkohol.
  • Pompeia01
    Anonym (arg) skrev 2012-04-12 15:17:56 följande:
    Anledningen till att jag inte berättade att jag INTE hade något skydd var NATURLIGVIS inte för att jag var lat!!Det var för att jag förutsatte att man inte sprutar sperma i folk om man inte vet först att de är skyddade. Detta var förstås ett misstag, ett helt idiotiskt sådant, och det ska gudarna veta att det är jag själv som får lida för det, men hur i helvete man kan tycka att män inte har något som helst ansvar det fattar jag inte!

    Fast jag tror att det är DU som har en avvikande uppfattning angående detta med avbrutet samlag. Tydligen är det något som du och dina killar/killkamrater har praktiserat, men vad jag vet så är det inte alls vanligt. Det är inget du kan förvänta dig att en man ska vara van vid.
  • ulbe
    Pompeia01 skrev 2012-04-12 18:31:17 följande:
    För det femte så hoppas jag att du INTE gör abort ändå, TS, för det vore för sorgligt. Mannen är ju ändå snäll och omtänksam och tar ansvar för sina tidigare barn på halvtid. Han kan bli en bra halvtidspappa till det här barnet också, bara han har vant sig vid tanken. Och så får ditt barn ett syskon! Red upp det här nu och dela ansvaret som de två vuxna människor ni är, och sätt barnet först!    
    Så du tycker att det är en bra idé att sätta oönskade barn till värden? Barn som förutom att vara just oönskade, oplanerade olyckshändelser så ska de växa upp med föräldrar, två människor som inte älskat varandra ens i början, som inte kommer att leva ihop och som inte ens kunde kommunicera om en sån enkel sak som preventivmedel, det tycker du är rättvist eller? Och det är inget barn, det är ett foster. Detbästa för ts är om hon gör en klinisk abort så snart som möjligt så att hon slipper en kirurgisk. Och förhoppningsvis har hon lärt sig att meddela sina framtida partners om att hon inte skyddar sig varken mot graviditeter eller könssjukdomar. 
  • Pompeia01
    ulbe skrev 2012-04-12 18:55:17 följande:
    Så du tycker att det är en bra idé att sätta oönskade barn till värden? Barn som förutom att vara just oönskade, oplanerade olyckshändelser så ska de växa upp med föräldrar, två människor som inte älskat varandra ens i början, som inte kommer att leva ihop och som inte ens kunde kommunicera om en sån enkel sak som preventivmedel, det tycker du är rättvist eller? Och det är inget barn, det är ett foster. Detbästa för ts är om hon gör en klinisk abort så snart som möjligt så att hon slipper en kirurgisk. Och förhoppningsvis har hon lärt sig att meddela sina framtida partners om att hon inte skyddar sig varken mot graviditeter eller könssjukdomar. 
    Många av oss som skriver här, skulle inte ha funnits om endast välplanerade barn fått födas..!

    Barnet i TS' mage FINNS redan, så nu är det inte längre läge för några filosofiska resonemang. Barn föds under mycket värre omständigheter! Att TS och barnets pappa inte kunde kommunicera, var ju för att de inte kände varandra. Om han börjar stötta och hjälpa henne nu när hon är gravid, och kanske följer med till MVC någon gång och är med på förlossningen, så lär de lära känna varandra... precis som alla andra par måste börja någonstans. Kanske kan det till och med bli ett riktigt lyckligt slut på historien! För SÅ oattraktiv kan ju inte karl'n vara, om TS ville ha sex med honom överhuvudtaget..!  

    *vill tro på mänskligheten* 
  • Anonym

    Jag tycker nog faktiskt att du skulle sagt till. Du lät honom vara inne i dig utan kondom, då lär du ju säga att han inte får komma i dig. Och du borde ha vetat att det var runt ägglossning och då varit ännu mer försiktig.
    Herregud, får man tappa allt vett när man är kåt?

  • Anonym (arg)

    Vill bara inflika här, inte för att det har med ämnet att göra egentligen, att även om vi borde ha vetat bättre och kommunicerat bättre och inte burit oss åt som två oskulder, betyder det INTE att vi är några slags MONSTER som inte förtjänar att föröka oss om somliga påstår.

    Både han och jag har redan barn, är bra föräldrar med fast jobb och bra boende och är (tro det eller ej) vettiga människor. Han säger att han vill att vi ska prata igenom allt ordentligt innan vi bestämmer oss för något och att han stöttar mig vad jag än beslutar mig för. Han har t.om. försökt trösta mig med att det kanske inte vore så dumt med en liten sladdis på gamla dar och att det kommer ordna sig hur det än blir.

    Själv känner jag bara att han inte är en man jag víll leva med och att jag inte vill ha två barn med två olika pappor som jag inte bor ihop med, kan inte tänka mig ett liv som ensamstående mamma.

Svar på tråden Han sprutade i mig och nu är jag gravid