• Anonym (arg)

    Han sprutade i mig och nu är jag gravid

    Hade förra månaden ett one night stand med en äldre man i 40-års åldern som varit gift länge och inte verkade särskilt erfaren. Jag har inget preventivmedel och min förra kille drog alltid ut den innan han kom och vi har på så sätt undvikit graviditet.

    Den här natten med den här mannen hade vi inte diskuterat preventivmedel, vi liksom hånglade och så blev det bara så att vi började ha lite sex, och innan jag visste ordet av hade han sprutat inne i mig. Eller i alla fall till hälften, eftersom jag försökte dra mig undan när jag kände att det gick för honom.

    Jag tog dagen efter piller, men det hjälpte inte, jag plussade för några dagar sedan. Han verkar tycka att det är MITT fel, att jag borde ha SAGT att han INTE kunde spruta i mig, ungefär som om det hela är mitt jävla ansvar och att män inte har något med saken att göra. Blir så arg och ledsen att jag nu måste göra abort, fattar inte hur han kunde komma i mig utan att först försäkra sig om att jag äter p-piller.

    Har män inget jäkla ansvar alls över att se till att de inte gör folk gravida?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-12 11:16
    Jag var visst lite otydlig i TS:
    Mannen i fråga har VARIT gift i 15 år, men är sedan en tid tillbaka skild. Han har inte varit med någon efter sin fru än mig, och har inte haft så många partners. Jag har själv bara haft långa förhållanden, och när jag skrev ons var det kanske lite missvisande eftersom vi lärt känna varandra lite innan, jag vet vem han är genom andra, och vi har haft fortsatt kontakt efteråt.

    Problemet är alltså inte att vi ligger runt med folk hit och dit, utan snarare tvärtom att vi båda var så ovana vid ons-situationen och bara tog för givet att det skulle vara som det har varit med våra ex.

    Jag håller med om att båda har ett 100% ansvar att skydda sig mot oönskade graviditeter, det som irriterar mig är att han och tydligen många andra här, tycker att det är ok och naturligt att anta att ALLA kvinnor hela tiden äter p-piller och därmed inte kan bli gravida även om man sprutar i dem utan kondom.

    I min erfarenhet har män tidigare innan de kommit frågat om de kan komma inne i mig, imte bara sprutat utan att fråga och därför var jag inte beredd på att han skulle göra så. Och jag tycker INTE att det är ok att han gjorde det, ännu mindre ok är det att han och ni andra stör er på "idioten" mig som inte berättar att jag INTE äter p-piller. Man ska väl inte spruta i alla som inte säger ifall de äter p-piller heller, man ska väl bara spruta i de som SÄGER att de äter p-piller, enligt min logik.

  • Svar på tråden Han sprutade i mig och nu är jag gravid
  • Anonym (arg)
    Anonym skrev 2012-04-12 21:55:54 följande:
    Menar du Sieg Heil? Är du nazist med?
    skaffa ett liv.
  • Anonym
    Anonym (arg) skrev 2012-04-12 22:22:56 följande:
    skaffa ett liv.

    Jag har ett.... Har du?
  • Anonym (ARG)

    det e bara så jävla dumt att ha oskyddat sex med en ONS verkligen iq-befriade som gör d... hur mkt upplysning ska ni ha för att inte göra nåt så dumt? snälla säg itne att ni missat den info man hör ju det ÖVERALLT? och nu snackar jag onte om att bli gravid även om man äter p piller ska man använda KONDOM med en ONS

  • Anonym (???)

    Men.... Det är väl ändå inte bara pga risken/chansen att bli gravid som man skyddar sig med kondom, speciellt vid ONS?? Oavsett om tjejen äter p-piller eller ej så bör man väl skydda sig med kondom när man har tillfälligt sex med tillfälliga personer???

  • Pompeia01
    Wittra skrev 2012-04-12 21:28:17 följande:

    Bara manglat igenom TS och sista sidan här i tråden, så jag kan ju förståss ha missat något viktigt. 

    MEN, ja kvinnor har ju såklart ansvaret med skydd, liksom att om man är oskyddad så bör man säga till mannen att lägga satsen nån annanstans. MEN, varför verkar så många män inte ha bättre koll på att använda kondom? Jag vet och hört så många historier om män som vet att kvinnan är utan skydd och ÄNDÅ bemödar de sig inte använda kondom? Avbrutet är ju föga säkert eftersom det räcker med EN spermiekrake för att åstadkomma graviditet...   



    Fast om det är som TS säger, att mannen inte haft sex på flera år, så var det kanske inte något han längre räknade med att ha. Och var därför inte alltid förberedd med kondomer. Sådana blir ju även gamla - man kan inte ha dem i fickan hur länge som helst...
  • Pompeia01
    Anonym (arg) skrev 2012-04-12 21:41:50 följande:
    Jag erkänner att det var riktigt jäkla klantigt, och jag antar att jag hade något sorts behov av att få detta bekräftat genom att höra andra säga detta och på detta sätt plåga mig själv lite.

    Men jo, sorgligt nog så har vi pratat om det och bestämt oss för abort, men det känns tungt och så himla onödigt, speciellt eftersom jag längtar efter ett barn till så mitt barn kan få ett syskon innan det går för många år emellan.

    Men det är så sant som du säger, en abort är faktiskt inte hela världen - att få ett barn till däremot ÄR hela världen, och då vill man att det ska vara rätt med rätt person.

    Tack för lycka-tillet

    Ja, det är ju ditt beslut. Jag hoppar att du inte kommer att få dåligt samvete och ångra dig senare... För jag har känslan, att ni två skulle kunna klara av ett barn på ett bra sätt... Skulle jag vara i dina kläder, så skulle jag låta livet ta den här nya vändningen, nu när det blev så. Man kan ju se det som Ödet om man vill..! Du blir ju inte yngre heller, och sedan när du har två barn behöver du aldrig skaffa barn mer med allt vad det innebär. Vilket inte hindrar att du kan ha ett förhållande med någon trevlig man ändå någon gång - man måste ju inte skaffa gemensamt barn för det. Men jag säger lycka till vad du än gör!
  • Pompeia01
    Anonym skrev 2012-04-12 22:37:21 följande:

    Jag har ett.... Har du?

    TS verkar ju ha mer liv än hon mäktar med just nu...
  • anna karin63

    näää är det sant? blev du med barn när han sputade i dig??????????

  • Anonym (ARG)

    ärligttalat idiots varför blanda in könsroller i detta oxå?? man är själv ansvarig för att skydda sig själv och sin hälsa... vill en kvinna inte ha barn eller HIV eller annat tråkigt ska hon FAN kräva kondom .. en man oxå.. e man slarvig får man verkligen skylla sig själv man som kvinna 

    det ska inte alltid behöva vara synd om kvinnor och det ska inte alltid vara männens fel orka   

Svar på tråden Han sprutade i mig och nu är jag gravid