• Anonym (arg)

    Han sprutade i mig och nu är jag gravid

    Hade förra månaden ett one night stand med en äldre man i 40-års åldern som varit gift länge och inte verkade särskilt erfaren. Jag har inget preventivmedel och min förra kille drog alltid ut den innan han kom och vi har på så sätt undvikit graviditet.

    Den här natten med den här mannen hade vi inte diskuterat preventivmedel, vi liksom hånglade och så blev det bara så att vi började ha lite sex, och innan jag visste ordet av hade han sprutat inne i mig. Eller i alla fall till hälften, eftersom jag försökte dra mig undan när jag kände att det gick för honom.

    Jag tog dagen efter piller, men det hjälpte inte, jag plussade för några dagar sedan. Han verkar tycka att det är MITT fel, att jag borde ha SAGT att han INTE kunde spruta i mig, ungefär som om det hela är mitt jävla ansvar och att män inte har något med saken att göra. Blir så arg och ledsen att jag nu måste göra abort, fattar inte hur han kunde komma i mig utan att först försäkra sig om att jag äter p-piller.

    Har män inget jäkla ansvar alls över att se till att de inte gör folk gravida?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-12 11:16
    Jag var visst lite otydlig i TS:
    Mannen i fråga har VARIT gift i 15 år, men är sedan en tid tillbaka skild. Han har inte varit med någon efter sin fru än mig, och har inte haft så många partners. Jag har själv bara haft långa förhållanden, och när jag skrev ons var det kanske lite missvisande eftersom vi lärt känna varandra lite innan, jag vet vem han är genom andra, och vi har haft fortsatt kontakt efteråt.

    Problemet är alltså inte att vi ligger runt med folk hit och dit, utan snarare tvärtom att vi båda var så ovana vid ons-situationen och bara tog för givet att det skulle vara som det har varit med våra ex.

    Jag håller med om att båda har ett 100% ansvar att skydda sig mot oönskade graviditeter, det som irriterar mig är att han och tydligen många andra här, tycker att det är ok och naturligt att anta att ALLA kvinnor hela tiden äter p-piller och därmed inte kan bli gravida även om man sprutar i dem utan kondom.

    I min erfarenhet har män tidigare innan de kommit frågat om de kan komma inne i mig, imte bara sprutat utan att fråga och därför var jag inte beredd på att han skulle göra så. Och jag tycker INTE att det är ok att han gjorde det, ännu mindre ok är det att han och ni andra stör er på "idioten" mig som inte berättar att jag INTE äter p-piller. Man ska väl inte spruta i alla som inte säger ifall de äter p-piller heller, man ska väl bara spruta i de som SÄGER att de äter p-piller, enligt min logik.

  • Svar på tråden Han sprutade i mig och nu är jag gravid
  • Pompeia01

    Jag tycker att det är mest synd att TS tänker göra abort. Kanske redan har gjort det..? För jag tycker att det verkar som om hon och den här mannen har förutsättningar att bli goda föräldrar. Abort är en nödlösning, som ska användas när det är fullständigt kaos, motvilja och misär som väntar för barnet om det föds, anser jag. Antingen det, eller ett svårt fysiskt och/eller intellektuellt handikapp, som kommer att sätta ner barnets livskvalitet hur bra föräldrarna än är...

  • lykantrophona
    Pompeia01 skrev 2012-04-16 07:55:10 följande:
    Jag tycker att det är mest synd att TS tänker göra abort. Kanske redan har gjort det..? För jag tycker att det verkar som om hon och den här mannen har förutsättningar att bli goda föräldrar. Abort är en nödlösning, som ska användas när det är fullständigt kaos, motvilja och misär som väntar för barnet om det föds, anser jag. Antingen det, eller ett svårt fysiskt och/eller intellektuellt handikapp, som kommer att sätta ner barnets livskvalitet hur bra föräldrarna än är...
    Du och jag har då olika värderingar.

    Jag tycker att varje barn borde vara efterlängtat och ha förutsättningarna för en trygg uppväxt. Att komma till efter ett klantigt ONS känns inte optimalt. Inget emot själva barnen som kommer till, min syster är själv ett sådant barn, men en person som aldrig levat kan heller aldrig känna smärta eller sorg.

    För egentligen finns det ingenting positivt med ökad förökning hos den mänskliga populationen, eftersom vi redan är för många. Bättre då att de barn som ändå föds är de som är planerade. Det bästa hade ju varit om hon aldrig blivit gravid, förstås, för det kan nog inte vara kul att gå igenom en abort.

    Jag antar att du själv längtar efter barn, och därför väljer att se varje födsel som något positivt. Själv har jag läst tillräckligt mycket ekologi etc för att veta att mänsklig överpopulation är ett stort problem. Så om någon vill göra abort av egen vilja, tänker jag inte hindra dem.
  • Pompeia01
    lykantrophona skrev 2012-04-16 16:44:37 följande:
    Du och jag har då olika värderingar.

    Jag tycker att varje barn borde vara efterlängtat och ha förutsättningarna för en trygg uppväxt. Att komma till efter ett klantigt ONS känns inte optimalt. Inget emot själva barnen som kommer till, min syster är själv ett sådant barn, men en person som aldrig levat kan heller aldrig känna smärta eller sorg.

    För egentligen finns det ingenting positivt med ökad förökning hos den mänskliga populationen, eftersom vi redan är för många. Bättre då att de barn som ändå föds är de som är planerade. Det bästa hade ju varit om hon aldrig blivit gravid, förstås, för det kan nog inte vara kul att gå igenom en abort.

    Jag antar att du själv längtar efter barn, och därför väljer att se varje födsel som något positivt. Själv har jag läst tillräckligt mycket ekologi etc för att veta att mänsklig överpopulation är ett stort problem. Så om någon vill göra abort av egen vilja, tänker jag inte hindra dem.
    Jag har två barn, och är nöjd så..!

    Jag tycker att ditt resonemang är lätt cyniskt. Men man får tycka olika, och just abortfrågan är en sådan fråga där det lätt blir polariserat. 
  • lykantrophona
    Pompeia01 skrev 2012-04-16 17:02:53 följande:
    Jag har två barn, och är nöjd så..!

    Jag tycker att ditt resonemang är lätt cyniskt. Men man får tycka olika, och just abortfrågan är en sådan fråga där det lätt blir polariserat. 
    Cyniskt kanske, men i sak har jag ju rätt. Fler barn -> större belastning på jordklotet. Speciellt då alla vill att barn ska ha tillgång till god mat, mediciner, utrymme, värme och andra resurser. Bättre då att prioritera, för desto fler människor, desto färre resurser kan var och en använda.

    Själv tänker jag nog avstå från barn, men vad vet jag, jag är nog fertil i 15 år till. Däremot har jag lovat mig själv att aldrig mer än ett biologiskt barn, oavsett vad. Och skaffar jag någonsin barn ska det barnet uppfostras i mijötänk och att vara tacksam för naturens gåvor.

    Cyniskt kanske, men jag försöker göra världen till en bättre plats.
  • Anonym
    Pompeia01 skrev 2012-04-16 07:55:10 följande:
    Jag tycker att det är mest synd att TS tänker göra abort. Kanske redan har gjort det..? För jag tycker att det verkar som om hon och den här mannen har förutsättningar att bli goda föräldrar. Abort är en nödlösning, som ska användas när det är fullständigt kaos, motvilja och misär som väntar för barnet om det föds, anser jag. Antingen det, eller ett svårt fysiskt och/eller intellektuellt handikapp, som kommer att sätta ner barnets livskvalitet hur bra föräldrarna än är...
    Ja , och TS verkar ju inte vara den allra vassaste kniven i lådan... med tanke på hennes mentala nivå så är det ju jävligt tveksamt om hon är mogen nog att ta hand om ett barn. Vad gäller pappan så kan man väl lugnt anta att han inte vill att det föds.. det kommer liksom ställa till med litegrann i hans liv... hur du får det till att de har bra förutsättningar är ju en gåta,....  mindre begåvad mamma blir på smällen med gift äldre snubbe av misstag...låter ju verkligen som ett guldupplägg för att barnet ska få en stabil och bra uppväxt... duh !!!
  • Pompeia01
    lykantrophona skrev 2012-04-16 17:10:34 följande:
    Cyniskt kanske, men i sak har jag ju rätt. Fler barn -> större belastning på jordklotet. Speciellt då alla vill att barn ska ha tillgång till god mat, mediciner, utrymme, värme och andra resurser. Bättre då att prioritera, för desto fler människor, desto färre resurser kan var och en använda.

    Själv tänker jag nog avstå från barn, men vad vet jag, jag är nog fertil i 15 år till. Däremot har jag lovat mig själv att aldrig mer än ett biologiskt barn, oavsett vad. Och skaffar jag någonsin barn ska det barnet uppfostras i mijötänk och att vara tacksam för naturens gåvor.

    Cyniskt kanske, men jag försöker göra världen till en bättre plats.

    Miljötänket håller jag absolut med dig om..! Men vill du minska befolkningen som ett led i det, så bör du börja med att hacka på invandrarfamiljerna från vissa kulturer som skaffar sex-åtta barn här i Sverige trots tillgång till p-medel. Och inte på svenskor som föder två barn var = minimiantalet för att den infödda svenska befolkningen inte ska dö ut...
  • Pompeia01
    Anonym skrev 2012-04-16 17:22:48 följande:
    Ja , och TS verkar ju inte vara den allra vassaste kniven i lådan... med tanke på hennes mentala nivå så är det ju jävligt tveksamt om hon är mogen nog att ta hand om ett barn. Vad gäller pappan så kan man väl lugnt anta att han inte vill att det föds.. det kommer liksom ställa till med litegrann i hans liv... hur du får det till att de har bra förutsättningar är ju en gåta,....  mindre begåvad mamma blir på smällen med gift äldre snubbe av misstag...låter ju verkligen som ett guldupplägg för att barnet ska få en stabil och bra uppväxt... duh !!!
    Fast jag är en ganska bra människokännare, och mer än folk tror lyser igenom i deras skriverier på nätet. Jag tror inte alls att TS och mannen hon var med är begåvningshandikappade. De var bara så ovana vid situationen vid ett one night stand - och det tycker jag talar till deras fördel! Om det hade varit en kvinna som berättade att hon gick ut varje helg, drack sig redlös och släpade hem en ny karl, så skulle jag också ha rekommenderat abort...

    Just att hon även kan säga positiva saker om honom - som att han är omtänksam och snäll - trots att hon är så arg på honom, är ett gott tecken! 40 år är förresten inte alls för gammalt för att bli pappa - det är en helt normal ålder. Han är ju dessutom redan skild, så SÅ mycket förstör inte det här i hans liv. Det är inte som om han måste berätta för frun, precis... 
  • lykantrophona
    Pompeia01 skrev 2012-04-16 17:52:39 följande:
    Miljötänket håller jag absolut med dig om..! Men vill du minska befolkningen som ett led i det, så bör du börja med att hacka på invandrarfamiljerna från vissa kulturer som skaffar sex-åtta barn här i Sverige trots tillgång till p-medel. Och inte på svenskor som föder två barn var = minimiantalet för att den infödda svenska befolkningen inte ska dö ut...
    Jag tycker inte det är en bra idé att skylla på andra. Eller skylla på rädslan "Men VÅR sort tävlar mot DERAS sort" (känns lite rasistiskt?). Visst, de människor som föder flest barn, ska ta till sig det här mest. Samt de som förbrukar flest resurser. För ett svenskt barn förbrukar i genomsnitt långt mer naturresurser än ett barn på Kuba eller i Afganistan. Barnet på Kuba kommer aldrig kräva en massa plastprylar eller mängder med kött.

    Och ifall befolkningen minskar i Sverige, så är det ju bra, för då får det plats fler människor från överbefolkade områden här istället, så kan vi hoppas på att det jämnar ut sig globalt. Och att bönder i Brasilien inte behöver bränna ner all den där regnskogen, när det finns mark att odla i andra länder.

    Sen globalt ska man ge rättighet till p-medel, säkra aborter och utbildning. Då brukar barnafödandet gå ner. Problemet är att man inte vill att samma sak leder till en kraftig ökning av förbrukning av naturresurser, som det oftast gör när länder "utvecklas".
  • Anonym (arg)
    Anonym skrev 2012-04-16 17:22:48 följande:
    Ja , och TS verkar ju inte vara den allra vassaste kniven i lådan... med tanke på hennes mentala nivå så är det ju jävligt tveksamt om hon är mogen nog att ta hand om ett barn. Vad gäller pappan så kan man väl lugnt anta att han inte vill att det föds.. det kommer liksom ställa till med litegrann i hans liv... hur du får det till att de har bra förutsättningar är ju en gåta,....  mindre begåvad mamma blir på smällen med gift äldre snubbe av misstag...låter ju verkligen som ett guldupplägg för att barnet ska få en stabil och bra uppväxt... duh !!!
    Vad är du för en liten ynklig, patetisk människa som sitter och skriver sådana här fullkomligt idiotiska inlägg i fl-trådar. Det speglar ju bara vilken människosyn du har och hur du mår. En stor människa är en människa som får andra att känna sig stora. Du bidrar inte direkt till att göra världen bättre och vad syftet är med din hatpropaganda mot förståndshandikappade människor och allt vad det nu är du sitter och ondgör dig över är ingen förutom du själv som förstår. Tror du att någon skulle vilja att folk som du uppfostrar barn hellre än två intelligenta, välutbildade, godhjärtade människor som redan har fina barn och som inte har gjort något för att skada någon annan som vi är så kan du ju tro det, men allt du skriver om mig relfekterar bara vem DU är som person, itne vem JAG är som person.

    Du har ju fortfarande inte ens begripit att mannen ifråga INTE är gift, vilket IQ-test tror du att du skulle klara?
  • Anonym (arg)
    Anonym (jenny) skrev 2012-04-16 07:47:17 följande:
    Om du hade känt att du kunde ta hand om ett eventuellt barn så hade jag inte sagt något om din del i detta, då hade jag tyckt att han fick skylla sig själv, för det är hans ansvar att skydda sig själv från att få oönskade barn. Det gjorde han inte nu. Men det gjorde inte du heller. Och det tycker jag är lika idiotiskt eftersom du uppenbarligen inte är redo att ta konsekvenserna av ditt val. Du har också ett ansvar att skydda dig själv från oönskad graviditet. Jag tycker det är ganska illa att abort används till sånt här faktiskt...
    Ja, det känns onödigt och illa och ingen kunde vara mer ledsen än han och jag. Vi bar oss väldigt klantigt åt båda två och har ingen vettig ursäkt, samtigt som det var väldigt oturligt att jag blev gravid med tanke på att det var så lite som kom i mig och att jag tog dagen efter piller. Det är enda gången jag slarvat med preventivmedel och jag är 35 år gammal.
Svar på tråden Han sprutade i mig och nu är jag gravid