• Anonym (Längt­an är stor)
    Äldre 15 Apr 07:13
    5968 visningar
    25 svar
    25
    5968

    Någon mer som använder ägglossningstest från www.testlagret.se

    Någon mer som använder ägglossningstest från www.testlagret.se

    Får ni alltid utslag tydligt? Vilken tid brukar ni testa på dygnet? På vilken dag brukar ni börja testa?

    Vi har försök få barn i över tre år och vi mår så otroligt dåligt över det givetvis.

    Har börjat med insermination med mannens spermier men får så dåligt utslag på stickorna så svårt att veta när jag har ägglossning.

    Sist fick jag ett svagt utslag men läkaren menar på att antingen så får man utslag eller inte, det går inte att få ett svagt =(

    När man har försökt så länge som vi gjort så måste man köpa lite billigare stickor, de på apoteket blir man ju ruinerad av =(

    Finns kanske de som är bättre, vilka använder ni andra???

    Tacksam för lite svar...

  • Svar på tråden Någon mer som använder ägglossningstest från www.testlagret.se
  • Äldre 15 Apr 07:20
    #1

    Jag använder testlagrets stickor. Tror inte de är sämre bara för att de är billigare. Jag testar mitt på dagen och börjar runt 10 dagar efter mensens första dag för att inte missa. Runt dag 13-14 brukar jag få fullt utslag, teststrecket lika starkt som kontrollstrecket. Förra månaden kom det runt dag 11 dock.

    Vet hur det känns att längta och inte få några besked om vad som är fel. Har ni gjort en utredning? Vi har också försökt i flera år.

  • Anonym (Längt­an är stor) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 07:48
    #2
    EnGladPingvin skrev 2012-04-15 07:20:58 följande:
    Jag använder testlagrets stickor. Tror inte de är sämre bara för att de är billigare. Jag testar mitt på dagen och börjar runt 10 dagar efter mensens första dag för att inte missa. Runt dag 13-14 brukar jag få fullt utslag, teststrecket lika starkt som kontrollstrecket. Förra månaden kom det runt dag 11 dock.

    Vet hur det känns att längta och inte få några besked om vad som är fel. Har ni gjort en utredning? Vi har också försökt i flera år.
    Ja, vi har gjort en utredning och det är inget fel på någon av oss. Har gjort en insermination som misslyckades men ska göra några till innan vi ger upp det.

    Hur gamla är ni? Vi har båda passerat 30 och den biologiska klockan tickar allt högre =(

    KRAM till dig och kämpa på
  • Äldre 16 Apr 09:56
    #3
    Anonym (Längtan är stor) skrev 2012-04-16 07:48:42 följande:
    Ja, vi har gjort en utredning och det är inget fel på någon av oss. Har gjort en insermination som misslyckades men ska göra några till innan vi ger upp det.

    Hur gamla är ni? Vi har båda passerat 30 och den biologiska klockan tickar allt högre =(

    KRAM till dig och kämpa på
    Vi är 38 år, så det känns inte som vi har så mycket tid kvar innan det är helt kört. Har som sagt försökt i flera år och fick dessutom två missfall förra året. Ska man se något positivt i det så vet jag i alla fall att jag kan bli gravid, även om inte varje ägg är ett guldägg som min läkare uttryckte det. Står i kö för IVF och det borde vara dags innan sommaren.

    Vi har gjort utredning, inget fel på sambon men de upptäckte att jag har hypotereos som enligt läkaren troligen är anledningen till våra svårigheter och även till i alla fall det ena missfallet. Har de inte kollat dina sköldkörtelvärden bör du be dem göra det. Enligt min läkare är det en inte helt ovanlig anledning till ofrivillig barnlöshet.
  • Anonym (Längt­an är stor) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 08:53
    #4

    Nej, det har de inte gjort. Gör de det med ett blodprov?

    Jag förstår er precis och eftersom ni är äldre än oss så hoppas jag att ni får en tid SNART för ivf.

    Funderar ni på adoption om det nu mot all förmodan inte skulle funka ändå.

    KRAM

  • Äldre 18 Apr 09:01
    #5
    Anonym (Längtan är stor) skrev 2012-04-18 08:53:59 följande:
    Nej, det har de inte gjort. Gör de det med ett blodprov?

    Jag förstår er precis och eftersom ni är äldre än oss så hoppas jag att ni får en tid SNART för ivf.

    Funderar ni på adoption om det nu mot all förmodan inte skulle funka ändå.

    KRAM
    God morgon! Ja, det är ett blodprov. De kollar något som heter TSH (som om man vill bli gravid ska ligga under 2,0) och något som heter T4, eventuellt även T3. Man får svar på några dagar. Mig kollade de när vi gjorde utredning förra året och min TSH låg då på 4,7, vilket min fertilitetsläkare sa var alldeles för högt och trolig orsak till våra problem.

    Jag skulle gärna adoptera, men min sambo vill absolut inte det och jag har accepterat det. Skulle ha gjort IVF i november, men blev spontant gravid så det ställdes in. Tyvärr blev det missfall och nu väntar vi på ny tid.
  • Anonym (Längt­an är stor) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 11:03
    #6

    Ska ringa och be dem kolla de proverna, tack för hjälpen =)

    Kan ju skilja lite oxå vilket landsting man tillhör, var i Sverige bor du? Du behöver inte skriva ort om du inte vill men kanske vilket landskap =)

    Ja, man är ju två om adoption så helt klart måste ju båda vilja det men håller tummar och tår för er...

  • Äldre 18 Apr 11:35
    #7
    Anonym (Längtan är stor) skrev 2012-04-18 11:03:06 följande:
    Ska ringa och be dem kolla de proverna, tack för hjälpen =)

    Kan ju skilja lite oxå vilket landsting man tillhör, var i Sverige bor du? Du behöver inte skriva ort om du inte vill men kanske vilket landskap =)

    Ja, man är ju två om adoption så helt klart måste ju båda vilja det men håller tummar och tår för er...
    Bor i Stockholm. Vi gjorde dock utredningen på en privat klinik då vi inte ville vänta. Tyvärr är sköldkörtelproblem något som vården i Sverige inte är så uppmärksamma på. Jag har läst på en hel del efter att jag fick min diagnos och i vissa länder gör man t.ex. alltid ett prov på gravida för att försäkra sig om att värdena ligger bra. Hoppas du får gehör för att få kolla dina värden, det är inte alltid självklart tyvärr. Min läkare på vårdcentralen t.ex. tycker inte alls att mina värden var så fel trots att fertilitetsläkaren på en av sveriges mest respekterade fertilitetskliniker ansåg att de var det. Läser man på sköldkörtelföreningens forum är det många som vittnar om att de fått kämpa för att få hjälp.

    Jag håller tummar och tår för er också
  • Anonym (Längt­an är stor) Trådstartaren
    Äldre 19 Apr 16:33
    #8
    EnGladPingvin skrev 2012-04-18 11:35:22 följande:
    Bor i Stockholm. Vi gjorde dock utredningen på en privat klinik då vi inte ville vänta. Tyvärr är sköldkörtelproblem något som vården i Sverige inte är så uppmärksamma på. Jag har läst på en hel del efter att jag fick min diagnos och i vissa länder gör man t.ex. alltid ett prov på gravida för att försäkra sig om att värdena ligger bra. Hoppas du får gehör för att få kolla dina värden, det är inte alltid självklart tyvärr. Min läkare på vårdcentralen t.ex. tycker inte alls att mina värden var så fel trots att fertilitetsläkaren på en av sveriges mest respekterade fertilitetskliniker ansåg att de var det. Läser man på sköldkörtelföreningens forum är det många som vittnar om att de fått kämpa för att få hjälp.

    Jag håller tummar och tår för er också
    Kan inboxa dig stället, vill inte vara mer privat här =)
  • Äldre 19 Apr 17:15
    #9

    jag köpte från en sida som heter billigatester.se.......köpte de billigaste som dom hade....jag hade ingen koll alls på när jag hade ägglossning så jag började testa ca 10-12 dagar efter mensen första dag....
    '
    Lycka till   

  • Anonym (Längt­an är stor) Trådstartaren
    Äldre 20 Apr 07:48
    #10
    Jenny 993 skrev 2012-04-19 17:15:21 följande:

    jag köpte från en sida som heter billigatester.se.......köpte de billigaste som dom hade....jag hade ingen koll alls på när jag hade ägglossning så jag började testa ca 10-12 dagar efter mensen första dag....
    '
    Lycka till   


    Fick du tydliga utslag på dem?
Svar på tråden Någon mer som använder ägglossningstest från www.testlagret.se