• Litet My

    Abortera honkatt???

    Hej

    Undrar hur långt gången en honkatt kan vara för att man skall kunna abortera henne. Skall ringa ang katten nu efter helgdagarna men tänkte om det är någon som vet lite mer, samt hur det går till, pris, vad man skall tänka på osv.  

  • Svar på tråden Abortera honkatt???
  • Litet My

    Gaaah, mellankatten (katrerad hane på 3 år) beter sig som en riktig kärring, han flyger på henne och hugger henne i ryggen allt han orkar, förvisso luktar hon nog annorlunda men såhär har han aldrig betett sig, inte ens när det kommit hem nya katter. Han sitter förövrigt inne på dass och skäms en stund.

  • Millan83
    Litet My skrev 2012-05-09 18:39:59 följande:
    Gaaah, mellankatten (katrerad hane på 3 år) beter sig som en riktig kärring, han flyger på henne och hugger henne i ryggen allt han orkar, förvisso luktar hon nog annorlunda men såhär har han aldrig betett sig, inte ens när det kommit hem nya katter. Han sitter förövrigt inne på dass och skäms en stund.
    Fint att allt gått väl och att du tar hand om henne! {#emotions_dlg.flower}

    Har du möjlighet att separera dem ett tag när hon är nyopad? Kanske ett rum eller så? Hon luktar som du säger annorlunda och det är förmodligen därför, men det vore nog bra om hon fick vila lite!
     
  • LunaLunatic
    {#emotions_dlg.flower} Blomma till dig!
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • nemo1

    Är hon sydd med självupplösande stygn så kan hon vara utan tratt om du kollar hur hon beeer sig med såret. Jag har aldrig någonsin tratt på mina jourkatter. Lite slickande på såret gör inget. Var det bebbar i magen?
    Gnid en handduk mellan katterna så att dom luktar "likadant" igen.

    Ge ett foder som innehåller mycket animaliskt protein och fett, tex Eukanuba så kommer hon må bra. Matbutikstorrfodren är bara skit. Ge dem gärna blötmat också, det är kanonbra mat.

  • Litet My
    Millan83 skrev 2012-05-09 18:42:20 följande:
    Fint att allt gått väl och att du tar hand om henne! {#emotions_dlg.flower}

    Har du möjlighet att separera dem ett tag när hon är nyopad? Kanske ett rum eller så? Hon luktar som du säger annorlunda och det är förmodligen därför, men det vore nog bra om hon fick vila lite!
     

    Vi separarerade dem en stund men nu tycks de ha lugnat sig, mellankatten är inte lika sur längre och den älsta orkar inte ens bry sig.
  • Litet My
    nemo1 skrev 2012-05-09 21:14:46 följande:
    Är hon sydd med självupplösande stygn så kan hon vara utan tratt om du kollar hur hon beeer sig med såret. Jag har aldrig någonsin tratt på mina jourkatter. Lite slickande på såret gör inget. Var det bebbar i magen?
    Gnid en handduk mellan katterna så att dom luktar "likadant" igen.

    Ge ett foder som innehåller mycket animaliskt protein och fett, tex Eukanuba så kommer hon må bra. Matbutikstorrfodren är bara skit. Ge dem gärna blötmat också, det är kanonbra mat.
    Smart, ska testa det med handuken, det visste jag iofs om men man glömmer fort när man haft samma djur i flera år Glad

    Ja, det var ungar i magen, mer ville vi inte veta kände vi.

    Blötmat äter ingen av katterna (varför jag nu fått såna tramspellar), just nu äter de RC & något av de bättre icafodren (dummern här har slängt påsen), hos veterinären fick hon med sig Specific, är det ett bra foder att fortsätta med? Eukanuba vägrade gammelkatten att äta tyvärr.

    Funderade också på att ta bort tratten iaf lite tidigare, stygnen skall lösas upp själv, gjorde samma procedur med min fd iller (förutom att hon inte hade bebbar i magen) och där var det aldrig tal om tratt, inte heller med grannens katt.) Men inatt får hon ha tratten.

    Förövrigt är hon nöjdare nu när hon ätit, dock är hon lite sur på mig nu som somnade med henne o soffan och hade fastnat med handen inne i tratten när jag kliat henne bakom öronen...skumt ObestämdSkrattande           
  • nemo1

    Sätt på henne en body om du inte vill ta av tratten, jag lider med katter som måste ha tratt Tungan ute
    Kunde ge mig den att veterinären skulle lura på er en påse foder ( för kastrerade katter säkert?) Specifika innehåller väldigt mycket spannmål och för lite fett. Det gäller att vara envisare än katterna när man ska byta foder. Jag körde själv med RC för en massa år sedan innan jag visste bättre. De lever endast kvar pga sitt namn då fodren innehåller alldleles för mycket spannmål som gör katten sjuk och fet. 
    Har du provat Porta 21 sensible, helt spannmålsfri och mycket omtyckt. 399:- för 10 kg. Tänk bara på att det ska vara den gröna påsen, sensible. Eller provar du med Eukanuba igen, fasa in väldigt långsamt så ska du se att det går, någr bitar i taget för att sakta öka på i det gamla fodret. Har du provat Mjau i tetra? Mosa bitarna med såsen.

  • amorvincitomniia
    Litet My skrev 2012-04-30 00:00:43 följande:
    Tack, ska komma ihåg det utifall ingen veterinär skulle vilja ta sig an aborten. Vi bor Norr om gbg.
    Ska egentligen inte alls ha en katt till om huvudet får råda.. men hjärtat vill gärna ;)

    Skulle det inte bli abort på kattan så kan jag ställa upp å ta en missebebis!
  • amorvincitomniia
    Litet My skrev 2012-05-09 17:53:51 följande:
    Sådär, nu är Fröken katt hemma, allt hade gått bra, dessutom hade de någon kastrerings/märkningskampanj just nu så billigt blev det samt en massa provpåsar mat, leksaker och ett helt paket med Everclean (som jag igår bestämde mig för att testa eftersom sanden de har nu luktar apskit rentutsagt) så det var ett bra flyt Cool

    Men hon ser riktigt ynklig ut med sin tratt som hon försöker slita av sig och sin gröna tatuering i örat, dessutom var hon ruskigt mager utan tjockismagen (det var hon när hon kom också) så "göda katt" blir nästa projekt här.  
    såg nu att ni redan hunnit dit! Så får tacka för att du verkar vara en ansvarsfull kattägare istället :)
  • Litet My

    Tack alla för allt stöd och alla goda råd. Fröken minikatt mår bra och har blivit väldigt kelig. Idag har hon fått slippa kragen och går klädd i en gammal benvärmare, försökte med body som någon tipsade om men hon var alldeles för liten och smal. Hon blev hur som helst jättesöt i sin kroppstrumpa och är mycket belåten att kunna tvätta sina ben.

Svar på tråden Abortera honkatt???