• Anonym
    Äldre 10 May 01:17
    21070 visningar
    11 svar
    11
    21070

    Operera näsan?

    Någon som har opererat näsan?

    Hur var det före/efter operationen?

    Efter hur många dagar/veckor/etc blev ni "vana" vid ert nya utseende?

    Kände du dig som någon annan person?

    Kul att veta innan jag själv ska göra ett :)          

  • Svar på tråden Operera näsan?
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 10 May 01:18
    #1

    Också intresserad av svar! :)

  • Anonym
    Äldre 10 May 01:22
    #2

    Samma här! Var det utomlands eller i Sverige?

  • Anonym (nos)
    Äldre 10 May 01:24
    #3

    Jag ska också opa näsan, har ni varit på någon konsultation ännu?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 May 01:26
    #4
    Anonym (nos) skrev 2012-05-10 01:24:18 följande:
    Jag ska också opa näsan, har ni varit på någon konsultation ännu?
    Jag ska göra det utomlands faktiskt, har inte haft någon konsultation än.

    Hur gick det för dig? :) 
  • Äldre 10 May 01:28
    #5

    Victoriakliniken Stockholm 2008. 

    Allt var väldigt lätt och smidigt, kom dit på morgonen, fick byta om, dropp sattes, jag fick traska till OP, någon sa "nu kommer fredagsvinet!" och sen slocknade och vaknade jag (kändes det som) och kunde inte andas genom näsan Fick vatten med sugrör och låg och vaknade till efter narkosen några timmar, fick yoghurt och nån macka, droppet togs bort och så kom maken och hämtade mig. Vi åt middag som vanligt och gick och la oss.  

    Jag kände inte att min gamla näsa var jag, så jag kände igen mig bättre efter OP än före.  

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 May 01:44
    #6
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-05-10 01:28:10 följande:
    Victoriakliniken Stockholm 2008. 

    Allt var väldigt lätt och smidigt, kom dit på morgonen, fick byta om, dropp sattes, jag fick traska till OP, någon sa "nu kommer fredagsvinet!" och sen slocknade och vaknade jag (kändes det som) och kunde inte andas genom näsan Fick vatten med sugrör och låg och vaknade till efter narkosen några timmar, fick yoghurt och nån macka, droppet togs bort och så kom maken och hämtade mig. Vi åt middag som vanligt och gick och la oss.  

    Jag kände inte att min gamla näsa var jag, så jag kände igen mig bättre efter OP än före.  


    Det var inte den som var med på tv ett tag va? Tror kanal 5 hade något program om skönhetsoperationer.

    Hursomhelst, hade du ont länge? Var det svårt att andas?

    Jag är rädd för andningen mest och att jag inte vaknar ur narkosen :(      
  • Äldre 10 May 01:51
    #7
    Anonym skrev 2012-05-10 01:44:58 följande:
    Det var inte den som var med på tv ett tag va? Tror kanal 5 hade något program om skönhetsoperationer.

    Hursomhelst, hade du ont länge? Var det svårt att andas?

    Jag är rädd för andningen mest och att jag inte vaknar ur narkosen :(      
    Det var inte svårt att andas, det var mest som att vara jättetäppt i näsan. Gick väl över när jag fick dra bort tampongerna ur näsan och det gått någon dag. Jag hade inte ont en enda sekund och då har jag världens lägsta smärttröskel...

    När du sövs ner för näsOP låter man inte lungornas verksamhet avstanna, dvs du andas själv, utan respirator. Se det som ett extra starkt sömnpiller.

    Vet inte om Victoriaklin. varit på TV då jag inte bor kvar i Sverige längre. Min läkare hette iaf Charles och hade just näsor som specialité.
  • Anonym (nos)
    Äldre 10 May 02:00
    #8
    Anonym skrev 2012-05-10 01:44:58 följande:
    Det var inte den som var med på tv ett tag va? Tror kanal 5 hade något program om skönhetsoperationer.

    Hursomhelst, hade du ont länge? Var det svårt att andas?

    Jag är rädd för andningen mest och att jag inte vaknar ur narkosen :(      
    Du kan alltid välja lokalbedövning som mig :).
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 May 02:03
    #9
    Anonym (nos) skrev 2012-05-10 02:00:25 följande:
    Du kan alltid välja lokalbedövning som mig :).

    Herregud aldrig! :( Jag är sjuksköterska själv men har panik! I såna här stunder gör kunskap inte mig så mycket. Rädslan för narkos sitter djupt in i ryggmärgen :/
  • Anonym (vill operer­a)
    Äldre 10 May 04:54
    #10
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-05-10 01:28:10 följande:
    Victoriakliniken Stockholm 2008. 

    Allt var väldigt lätt och smidigt, kom dit på morgonen, fick byta om, dropp sattes, jag fick traska till OP, någon sa "nu kommer fredagsvinet!" och sen slocknade och vaknade jag (kändes det som) och kunde inte andas genom näsan Fick vatten med sugrör och låg och vaknade till efter narkosen några timmar, fick yoghurt och nån macka, droppet togs bort och så kom maken och hämtade mig. Vi åt middag som vanligt och gick och la oss.  

    Jag kände inte att min gamla näsa var jag, så jag kände igen mig bättre efter OP än före.  

    Hur såg din näsa ut innan , jag menar va var felet lixom , vare näsbenet du hade problem med


    , nästippen  eller hela näsan ? såg du en ungefärlig bild på hur den kommer att se ut  innan OP om ja hur överenstämmer den me verkligheten ?
    Hur mycket kostade det ?

  • Äldre 10 May 11:01
    #11
    Anonym (vill operera) skrev 2012-05-10 04:54:03 följande:

    Hur såg din näsa ut innan , jag menar va var felet lixom , vare näsbenet du hade problem med


    , nästippen  eller hela näsan ? såg du en ungefärlig bild på hur den kommer att se ut  innan OP om ja hur överenstämmer den me verkligheten ?
    Hur mycket kostade det ?


    Jag fick pappas slaviska drag inklusive svart hår, olivfärgad hy, höga tydliga kindben - och en bred näsa. Kirurgen knäckte alltså mitt näsben och fick ihop det på nåt sätt . Inte så säker på detaljerna men jag har inga stygn då han gjorde OP inifrån. 

    Det gick till så att vi tittade på min näsa framifrån och i profil och jag fick förklara vad jag inte gillade. utifrån detta berättade han vad man kunde göra och jag tyckte att det lät bra. Han var noga med att det skulle se naturligt ut, det passar liksom inte ihop med resten av mitt utseende med en väldigt smal och vass näsa och det ville jag ju inte heller ha. Nu är den normalt smal och jag är jättenöjd. 45 000 kostade det 2008.

    Bilden i mitt galleri på mig i grön tröja + katt är före OP. Bilden i grå klänning (den jag la in sist tror jag) är som den ser ut nu. 
Svar på tråden Operera näsan?