• Anonym
    Äldre 11 May 22:21
    25239 visningar
    119 svar
    119
    25239

    Lurad av ICA, COOP mfl.

    Fan jag blir så aarg... nu har det hänt IGEN för sjuhundrafemtioelfte gången!!!

    Jag har blivit "blåst" av butiken. Denna gång ICA MAXI.

    Köpte div saker, hade en rabatt som gjorde att jag skulle få en tårta gratis pga att jag fyllt år, köpte andra saker och när jag kommer hem (vet dumt att inte granska kvittot på plats) upptäcker jag att de som vanligt gjort fel..
    Det står att jag köpt ett paket blöjor fast jag inte har det, alltså närmare 100 kr som de har tagit betalt för när jag inte ens köpt några blöjor.
    Detta är inte första gången, känns som mer regel än undantag att de gör så här.. en annan gång när jag faktiskt köpte ett paket blöjor hade Ica slagit in 2 paket istället för 1. Hur fan lyckas dom?!
    På coop dras aldrig rabatterna som dom ska... deras varor ser så billiga ut på prislapp i butik men sedan när man kollar kvittot så har man inte betalat priset för t ex. köttet som bara var 49 kr/kg utan de har tagit betalt för typ 99kr/kg.
    Har hänt såå många gånger så jag kan inte ens minnas allt, är det bara jag som är olycksdrabbad eller brukar det hända er också???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-11 23:40
    Update.. Jag "blåste" ica, omedvetet dock då det var kassören som gjorde o slog in fel.

  • Svar på tråden Lurad av ICA, COOP mfl.
  • Äldre 13 May 15:50
    Ebba Caroline skrev 2012-05-13 15:11:52 följande:
    Det behöver man inte heller. Vart har du fått det ifrån?
    Ja jag har själv fått en sådan kupong i posten av ICA Maxi inför min födelsedag. Den krävde inte att jag köpte andra varor för ett visst belopp så jag åkte dit, valde ut en tårta, lämnade kupongen i kassan och åkte hem. Svårare än så var det inte.
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 13 May 15:52
    Dripknot skrev 2012-05-13 15:50:12 följande:
    Ja jag har själv fått en sådan kupong i posten av ICA Maxi inför min födelsedag. Den krävde inte att jag köpte andra varor för ett visst belopp så jag åkte dit, valde ut en tårta, lämnade kupongen i kassan och åkte hem. Svårare än så var det inte.

    Ok? Och vad har det med TS att göra?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym (Kassö­rska)
    Äldre 13 May 16:27

    Minns en liten tabbe jag gjorde nån gång, en kund hade köpt 10 st läsk och jag råkade skriva 100 istället. Som tur var märkte jag av felet på en gång när det blev en monstersumma. 

    Men som sagt, det är så fel att slarva. Själv kollar jag alltid kvittot när jag handlar. Men när det gäller rabatter, eller fel priser så är det sällan kassörskans fel, utan då har de ansvariga inte uppdaterat priserna i deras datasystem. 

  • mrsSta­tham
    Äldre 13 May 22:46

    Vad är det som dragits från kortet?
    487,65 eller 367,65?
    Har det bara dragits 367,65 har DU ju blåst ica på en tårta, en tårtspade och 12 kronor.
    Du har ju för fasen fått över 200 kronor i rabatt! 


    Bara två saker är oändliga
  • Anonym
    Äldre 14 May 08:33

    Jag brukar självscanna mina varor, och när jag fått ut kvittot så kollar jag igenom det för att se att de rabatter som ska dras har gjort det. Annars säger jag till direkt. Och både Ica och Coop brukar ha system för att när det blir fel pga dem så får man en värdecheck eller liknande... T.ex. om man missar en rabatt för att de lagt in fel i datasystemet. Är det jag själv som plockat en vara som inte var med i rabatten, så har jag möjlighet att byta ut det, och få rabatten.

  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 14 May 14:14
    mrsStatham skrev 2012-05-13 22:46:37 följande:
    Vad är det som dragits från kortet?
    487,65 eller 367,65?
    Har det bara dragits 367,65 har DU ju blåst ica på en tårta, en tårtspade och 12 kronor.
    Du har ju för fasen fått över 200 kronor i rabatt! 

    Tårtan och tårtspade fick hon gratis. Så det är 35kr som ts blåst ica på.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym
    Äldre 14 May 14:17

    Jag tycker det är märkligt att alla butiker blåser just dig ts. Jag handlar ofta och jag har aldrig blivit lurad av någon butik. Undrar hur det kan komma sig.

  • mrsSta­tham
    Äldre 14 May 14:26
    Ebba Caroline skrev 2012-05-14 14:14:09 följande:
    Tårtan och tårtspade fick hon gratis. Så det är 35kr som ts blåst ica på.
    Rabatten är över 200 kronor inte 35.
    Bara två saker är oändliga
  • Äldre 14 May 14:30

    Alltså kolla alltid kvittot direkt efter köp! Har jobbat i kassa i mataffär och det händer ganska ofta att någon vara blir scannad två gånger, det är ju lite klumpigt av kassörskan men det är sånt som händer. När det kommer till missade rabatter och sådant så har det, iaf i mitt fall, 99%av fallen varit så att kunden tagit fel vara. Tex om det är extrapris på 200 g fryst laxfilé från märket "ishav" så kommer det alltid en drös kunder som tar fel märke, fel vikt osv och sedan blir sura över att de inte fick någon rabatt. Det är kundernas ansvar att kontrollera vad de betalar för.

  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 14 May 14:35
    mrsStatham skrev 2012-05-14 14:26:18 följande:
    Rabatten är över 200 kronor inte 35.

    200kr? Hur är det med räkingen.

    Summan ts skulle betala (utan blöjorna som hon inte har köpt eller betalat för) är 402,65kr, men det ts betalat med sitt kort 367,65. Hon betalade bara med kortet. Att det står kontakt betalning och att blöjor är med är för att kassören har glömt att avsluta någon annans kvitto, dvs kunden före har förmodligen blivit blåst på 35kr. TS däremot har blåst ICA på dessa 35kr. 402,65-367,65 = 35kr
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym
    Äldre 14 May 14:35

    Jag håller med TS, det är ofta Ica gör fel och man har betalat för mycket! Fruktansvärt irriterande! Kan stå på skylten att det är extrapris, men när man kollar kvittot har det tagit betalt ordinarie pris.

  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 14 May 14:36
    mrsStatham skrev 2012-05-14 14:26:18 följande:
    Rabatten är över 200 kronor inte 35.

    En tårta för 129kr och en tårtspade för 49,90kr har ts FÅTT GRATIS av ICA för att hon fyllt år. Det brukar man få.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • mrsSta­tham
    Äldre 14 May 15:35
    Ebba Caroline skrev 2012-05-14 14:35:18 följande:
    200kr? Hur är det med räkingen.

    Summan ts skulle betala (utan blöjorna som hon inte har köpt eller betalat för) är 402,65kr, men det ts betalat med sitt kort 367,65. Hon betalade bara med kortet. Att det står kontakt betalning och att blöjor är med är för att kassören har glömt att avsluta någon annans kvitto, dvs kunden före har förmodligen blivit blåst på 35kr. TS däremot har blåst ICA på dessa 35kr. 402,65-367,65 = 35kr
    Jag har inte räknat, jag går på vad som står på kvittot. 
    Där står det klart och tydligt att TS fått över 200 kronor i rabatt. 
    Bara två saker är oändliga
  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 14 May 15:44
    mrsStatham skrev 2012-05-14 15:35:31 följande:
    Jag har inte räknat, jag går på vad som står på kvittot. 
    Där står det klart och tydligt att TS fått över 200 kronor i rabatt. 

    213,90kr har hon fått i rabbatt. 178,90kr som hon fått för att hon fylde år (tårtspade och tråta) och 35 kr för att kassören har gjort fel.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • mrsSta­tham
    Äldre 14 May 17:59
    Ebba Caroline skrev 2012-05-14 15:44:13 följande:
    213,90kr har hon fått i rabbatt. 178,90kr som hon fått för att hon fylde år (tårtspade och tråta) och 35 kr för att kassören har gjort fel.
    Ja, Har jag påstått något annat?
    Bara två saker är oändliga
  • Ebba Caroli­ne
    Äldre 14 May 18:00
    mrsStatham skrev 2012-05-14 17:59:35 följande:
    Ja, Har jag påstått något annat?

    Ja, det har du.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • mrsSta­tham
    Äldre 14 May 18:03
    Ebba Caroline skrev 2012-05-14 18:00:14 följande:
    Ja, det har du.
    Nej det har jag inte, men du kan ju försöka förklara hur du har tolkat det.
    Bara två saker är oändliga
  • Anonym
    Äldre 14 May 18:06
    mrsStatham skrev 2012-05-14 18:03:31 följande:
    Nej det har jag inte, men du kan ju försöka förklara hur du har tolkat det.

    Jag räknar ihop vad ts har köpt och sedan drar av det hon har betalat. Eftersom hon varken köpt eller betalat för blöjorna så räknas inte de med...
  • Äldre 18 May 11:16
    Anonym skrev 2012-05-11 23:19:51 följande:

     


    Kassörskan har glömt att slå ut föregående kund......har hänt mig en eller två gånger...kan hända vem som helst som jobbar i kassa!

    Du har inte betalat för blöjorna, utan det har föregående kund gjort.,,med sina 120kr kontant...

    Blöjorna kostade 120kr i ordinarie pris, men sen när kunden (i detta fall du) handlar varor för över 200kr så får kunden (du) 35kr rabatt.

    Föregående kund betalade ord.pris, kassörskan glömde/missade att slå ut kvittot, du handlar för över 200kr, blöjorna ligger kvar (är dock redan betalda för 120kr) och får nu lägre pris (-23kr).

    Tack vare att kassörskan glömt slå ut innan dig så har du tjänat 23kr!

    Har räknat utan glasögon så kan ha sett fel på datorn.

    Dina egna varor skulle kosta kostat över 400kr (utan blöjorna medräknade) och du betalade 367,65kr...

    ************

    Vi (jag i alla fall) gör inga medvetna fel när jag slår/drar in varorna i kassan.

    Och jag kollar alltid kvittot innan jag lämnar kassaområdet i en affär!
    Precis som jag kollar kvittot när jag tankar, köper mat på restaurang eller på badhuset...överallt där jag använder pengar/kort!

     
Svar på tråden Lurad av ICA, COOP mfl.