• Anonym (M)
    Äldre 12 May 10:24
    3312 visningar
    4 svar
    4
    3312

    Barnfrisyrer....

    Jag har en son med halvlångt hår (och lite lockigt), och vi får allt oftare höra att 
    "det är väl dags att klippa honom nu eller?? "
    Eller "du borde byta frisyr på dina barn"   (dottern har kort hår)

    Varför då?  Hur "skall" en "pojkfrisyr"  och  "flickfrisyr se ut enligt Er?     

  • Svar på tråden Barnfrisyrer....
  • Äldre 12 May 11:13
    #1

    Personligen är jag riktigt gammaldags och vill gärna ha långt hår på flickor och kort på pojkar.
    Däremot kan jag absolut förstå att det dröjer innan man klipper av vackra lockar även om det är en pojke.
    Jag respekterar även barnets åsikt så vill mina flickor absolut ha kort hår så får de det och hade jag haft en son hade han såklart fått ha långt hår om han velat.
    Vuxna får ha som de vill och vissa passar faktiskt bättre i kort/långt oavsett kön.

  • Anonym
    Äldre 12 May 11:18
    #2

    jo,för många sparar hår på sina pojkar..löjligt!

  • Äldre 12 May 11:24
    #3

    Mina barn, en flicka och en pojke har ungefär samma frisyr. Inte precis snaggade, men kort etappklippt hår. Dottern är märkligt hårömm och har hår som tovar ihop sig på en gång om det blir lite längre så för att slippa plåga henne varje dag med tovutredning har hon denna fantasilösa frisyr. Sonen har den för att han vill se ut som Danny (han har alltså lite längre hår uppepå).

    De har bägge haft rätt långt hår, pojken lockigt och flickan spikrakt men som sagt, det blev alldeles övermäktigt att ägna en halvtimme om dagen åt detta förbaskade hår. Vi vill gärna ha det lite trevligare på morgonen. 

    När sonen hade långt hår fick vi ofta (av äldre män såsom morfar och farfar) höra att han borde klippas omedelbart (kvinnor slog ihop händerna och tyckte att han var jättesöt), när dottern hade långt hår fick vi ofta höra (av äldre kvinnor såsom farmor och mormor) höra att vi borde klippa henne eftersom det var så krångligt att hålla hennes hår tovfritt medans övriga mänskligheten inte hade någon särskild åsikt. 

     

  • Anonym (Enlig­t mig)
    Äldre 12 May 11:27
    #4

    Så är de killar som skall ha kort å tjejer långt.. Der är så de brukar va å skall va.. Va ja tycker. Man skall kunna se skillnad på pojkar å flickor.. Nu e de inte snack om nått jävla HEN.. För de existerar inte i min värld.. 

Svar på tråden Barnfrisyrer....