• millac­herie
    Äldre 21 May 21:17
    5303 visningar
    18 svar
    18
    5303

    Väntar regnbågsbarn!

    Finns det fler i gbg som väntar regnbågsbebis? :) Hade vart kul att följas åt/ ses?
     Jag är nu äntligen i v.20 efter flera misslyckade inseminationer! Lyckan är nu total =)

  • Svar på tråden Väntar regnbågsbarn!
  • Äldre 21 May 21:31
    #1

    Hej!

    Vi håller på, inga barn ännu, men vi bor i gbg. Var har ni gjort inseminationen? Grattis och stort lycka till! 

  • millac­herie
    Äldre 21 May 21:41
    #2

    Åh hoppas det lyckas för er snart! Vi var på Storkklinik i dk och för oss tog det 5 försök innan det lyckades.

  • elinme­lin
    Äldre 21 May 22:40
    #3

    Hej o grattis till bebbe. Vi bor inte i götet men i Uddevalla o är nu i vecka 13.

  • Äldre 24 May 13:34
    #4

    Vad skönt att höra, vi ska inte ge upp riktigt än då alltså? :)  Vi är också på Storkkliniken! Gjorde ni vanliga inseminationer hela tiden eller testade ni dubbla eller någon annan behandling någongång?

  • millac­herie
    Äldre 25 May 22:26
    #5

    Nej ni ska verkligen inte ge upp! nån gång kommer det lyckas och då är det värt all väntan :) Vad tycker ni om storkklinik? jag tycker dom är jättebra och det är ett mysigt ställe :)
     Nej vi gjorde vanliga inseminationer varje gång. Felet vi gjorde från början var valet av ägglossningstester. Vi hade sånna man måste tolka själv om det är ägglossning eller om det är på väg. När vi bytte till ett digitalt äl test funkade det på en gång :)

  • Äldre 27 May 10:52
    #6

    Hej! Grattis till graviditeter och lycka till ni som försöker! Jag bor i Gbg och är gravid i vecka 6, har dock inte varit på stork utan gaia. Håller med om ägglossningstesterna, fick aldrig fullt utslag på stickorna utan fick dubbelkolla med digitala test.

  • Äldre 27 May 12:00
    #7

    Hej Hej 
    väntar oxå en efterlängtad bebis är i v 12 =)
    Lycka till till er som försöker ge inte upp och grattis till er som väntar smått =)  

  • millac­herie
    Äldre 28 May 21:04
    #8

    Grattis till er oxå! :) Ligger Gaia oxå i dk? Hur många försök fick ni/du göra Lillaregnbågsbebis?

     Augustibarn - vart har ni/du vart för insemination?

  • Äldre 28 May 21:49
    #9

    Grattis till er alla! Vad kul, det ser ut som att det kan bli ett litet gäng regnbågsbebisar i Göteborg framöver. Några av er andra som stått i kö till landstinget samtidigt? Vi har bunkrat med digitala test denna gången :)

  • Äldre 28 May 22:25
    #10
    millacherie skrev 2012-05-28 21:04:42 följande:
    Grattis till er oxå! :) Ligger Gaia oxå i dk? Hur många försök fick ni/du göra Lillaregnbågsbebis?

     Augustibarn - vart har ni/du vart för insemination?
    Tack! Ja Gaia ligger i Hobro, Danmark (båten till Fredrikshamn och sedan ytterligare ca 1,5 tim med bil eller tåg). Blev gravid på andra försöket.
  • Äldre 28 May 22:33
    #11
    werty skrev 2012-05-28 21:49:06 följande:
    Grattis till er alla! Vad kul, det ser ut som att det kan bli ett litet gäng regnbågsbebisar i Göteborg framöver. Några av er andra som stått i kö till landstinget samtidigt? Vi har bunkrat med digitala test denna gången :)
    Stod i landstingskön mellan 2007-2010, resulterade i ett underbart litet barn! 

    Bra med de digitala testerna (fick en chock när jag såg priset, galet dyra). Lycka till!!
  • millac­herie
    Äldre 30 May 21:01
    #12
    lillaregnbågsbebis skrev 2012-05-28 22:33:38 följande:
    Stod i landstingskön mellan 2007-2010, resulterade i ett underbart litet barn! 

    Bra med de digitala testerna (fick en chock när jag såg priset, galet dyra). Lycka till!!
    Ja det fick jag oxå! Jätte dyra är dom, därför använde jag små stickor först som jag köpte billigt på tradera, men insåg sedan att det blir bra mkt dyrare med misslyckade inseminationsförsök, så då köpte jag de digitala ist och då dunkade det direkt :)
  • Äldre 13 Jun 18:12
    #13

    Hej! Vi bor i Gbg och våran bebis beräknas komma snart (6 Juli). Det är våran första tillsammans..sen har vi  två barn var sen innan..

  • Äldre 13 Jun 22:35
    #14

    Också göteborgsgravid fast singel fortfarande... Väntar första barnet 2 september efter en väldigt lång resa, roligt att se att det väntas fler regnbågsbebisar här

  • FruM
    Äldre 23 Jun 11:03
    #15

    Någon som vet något om familjegruppen Mamba? Det är visst en grupp för mammor och deras barn. Finns alltså i Gbg.

  • Äldre 24 Jun 11:19
    #16

    Träffas en gång i månaden, leker, fikar, pratar. Både för mammor med barn och för mammor som planerar barn.

    Tror det är sista söndagen varje månad i Oskar fredriks församlingshem. Men skulle även kunna vara lördag. Hm.

  • Äldre 22 Jul 11:58
    #17

    Den 10/7 föddes våran söta lilla Haley ;)

  • Äldre 22 Jul 19:47
    #18

    Stort grattis!!!

Svar på tråden Väntar regnbågsbarn!