• Cissi8­1
    Äldre 22 May 14:41
    14729 visningar
    30 svar
    30
    14729

    Corexin och Life Detox

    Har någon povat detta. Söker på "gå ner i vikt snabbt" på google och får upp detta hela tiden. Låter ju otroligt. Säkert en bluff. Men skulle vara intressant och se om nån har provat och om det fungerar i såna fall.


    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Svar på tråden Corexin och Life Detox
  • Junipe­r
    Äldre 23 May 12:34
    #1

    Jag sökte på "life detox corexin bluff" och fick bl a följande länk:
    www.foodmonitor.se/index.php/bransch-a-produktnytt/1-bransch-a-produktnytt/1544-norska-myndigheter-stoppar-pengar-till-skandalbolaget-formlife

    www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Vips_-sa-var-den-falske-slankedamen-blitt-ny-6772588.html

    En annan tjej varnar också:
    lifeinamsterdam.se/2012/may/utkast-maj-22-2012.html

    Står inget om huruvida det fungerar eller inte men provpaketet är gratis + frakt och sen är man förpliktigad till att ta emot och betala första ordinarie försändelsen som kostar över 1000-lappen.

    Surfade runt på lite sidor och stöter hela tiden på samma artikel om en mamma som gått ner si å så många kg på 4 veckor. Det är i stort sett identisk text och kommentarerna från folk längre ner på sidan även de identiska men andra namn.

    Se: 
    www.halso-nyheter.net/recept-for-mirakeldiet/2/&c2=h7&t202kw=bmi%20calculator

    Vad jag tror? Jag tror att det är ytterligare en aktör som vill tjäna stora pengar på människors  hopp. 

  • Cissi8­1
    Äldre 23 May 20:35
    #2
    Juniper skrev 2012-05-23 12:34:54 följande:
    Jag sökte på "life detox corexin bluff" och fick bl a följande länk:
    www.foodmonitor.se/index.php/bransch-a-produk...

    www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Vips_-sa-var...#.T7y8w-1WRvU

    En annan tjej varnar också:
    lifeinamsterdam.se/2012/may/utkast-maj-22-201...

    Står inget om huruvida det fungerar eller inte men provpaketet är gratis + frakt och sen är man förpliktigad till att ta emot och betala första ordinarie försändelsen som kostar över 1000-lappen.

    Surfade runt på lite sidor och stöter hela tiden på samma artikel om en mamma som gått ner si å så många kg på 4 veckor. Det är i stort sett identisk text och kommentarerna från folk längre ner på sidan även de identiska men andra namn.

    Se: 
    www.halso-nyheter.net/recept-for-mirakeldiet/...

    Vad jag tror? Jag tror att det är ytterligare en aktör som vill tjäna stora pengar på människors  hopp. 
    Ja, jag har också sett den artikeln men olika mammor men nästan samma text. såg även att erbjudandet gick ut den 21 maj när jag tittade första gången. Sen gick jag in 1 el 2 dagar senare och då gick erbjudande ut den 23 maj. Kanske ska lyssna på min man. Finns det inte att köpa i hälsokost butiker så ä det bara lurendejare.
    Jag förstod ju det för alla såna saker brukar vara det.:-P
    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Josefi­iiiiin
    Äldre 7 Jun 01:19
    #3

    Jag har också sett att det stod något om en kvinna som gått ner du och så mycket. Jag ringde till life butiken och frågade dom om detta, dom har något liknande till det. Metho drain slim, kanske inte stavas riktigt så, men iaf, deras leverantör kör inte ut corexin så det är därför inte dom har det i butikerna eller på internet butiken. Life detox har dom i flytande form, annars också en liknande från samma serie som metho drain, flytande. Minns inte vad den hette mer. Så det tåls nog att prova och vill man inte beställa finns som sagt liknande i butik. :)

  • TeamCa­z
    Äldre 26 Feb 14:09
    #4

    över 1000-lappen?

    Kanske ingen som läser denna tråden längre men jag läste igenom allt på sidan o det stod inget om 1000-lappen? nu blir jag super-nervös för jag beställde den för 35kr :-S Oh my gooood!!!!


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • TeamCa­z
    Äldre 26 Feb 14:10
    #5

    men gud, nu såg jag :-S
    Det står ju inget nummer till dom?
    hur sjutton ska jag få fatt i dom o avbeställa detta?


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 28 Feb 09:52
    #6

    Gammal tråd kanske... Jag gjorde en j-vla blunder och beställde corexin + green detox för 35 kr + 35 kr. Ingenstans där jag läste innan stod det att jag förbinder mig att köpa nästa paket för 1400 kr + 1350 kr! Fick produkterna igår, den 27 februari och på ena fraktsedeln som var med stod det att nästa paket ska komma redan den 1 mars!!! Och från andra stället den 4 mars!!! Det första jag gjorde igår var att spärra mitt kort som var kopplat till de där 35+35 kr och sen mailade jag de olika företagena, men fick bara automatiskt svarsmail. Går ej att ringa telefon heller... Nu ska jag ringa konsumentverket och kanske 11414 för att jag tänker inte betala 2750 kr för produkter jag inte fått hem än, som jag inte vill ha och som genom missledande info blivit lurad till!

  • Äldre 28 Feb 10:46
    #7

    Ringde konsumenteuropa.se och förklarade. Hon sa att jag skulle skicka tillbaka provpaketet, helst med rekommenderat brev så man kan följa. Maila företaget och skriv tydligt att du vill använda dig av ångerrätten eftersom det inte gått 14 dagar. Kräva tillbaka pengarna och behålla kopior på alla mail/brev du skickat och fått. Eftersom jag spärrade mitt kort så kan ju inga pengar dras så dom kommer nog skicka en faktura. Ifall det skulle bli ett ärende till inkasso så kan du styrka med dina kopior att du skickat tillbaka produkten och avsagt dig flera produkter och så då har du ingen skyldighet att betala fakturan =du får ingen anmärkning för obetald faktura. Hoppas verkligen detta stämmer nu, nu får jag göra allt detta och hålla tummarna. Har förresten fått svar från båda ställena produkterna kom ifrån och det går inte att ångra sitt köp/medlemskap om det gått mer än 14 dagar. för mig har det gått 1 dag! Är förbannad och hoppas jag slipper denna skiten snart!!Demon

  • TeamCa­z
    Äldre 1 Mar 06:56
    #8
    Vill Ha Liten 83 skrev 2013-02-28 10:46:44 följande:
    Ringde konsumenteuropa.se och förklarade. Hon sa att jag skulle skicka tillbaka provpaketet, helst med rekommenderat brev så man kan följa. Maila företaget och skriv tydligt att du vill använda dig av ångerrätten eftersom det inte gått 14 dagar. Kräva tillbaka pengarna och behålla kopior på alla mail/brev du skickat och fått. Eftersom jag spärrade mitt kort så kan ju inga pengar dras så dom kommer nog skicka en faktura. Ifall det skulle bli ett ärende till inkasso så kan du styrka med dina kopior att du skickat tillbaka produkten och avsagt dig flera produkter och så då har du ingen skyldighet att betala fakturan =du får ingen anmärkning för obetald faktura. Hoppas verkligen detta stämmer nu, nu får jag göra allt detta och hålla tummarna. Har förresten fått svar från båda ställena produkterna kom ifrån och det går inte att ångra sitt köp/medlemskap om det gått mer än 14 dagar. för mig har det gått 1 dag! Är förbannad och hoppas jag slipper denna skiten snart!!

    spärra kortet var en bra idé.Kanske borde göra det. Jag mailade dom med och fick tillbaka ett mail på engelska att mitt medlemskap sägs upp den elfte mars! Men att jag måste betala den första räkningen på 1300-nånting! Jag har inte sagt något till min sambo för han kommer ju flyga i taket. Vad sjutton ska jag säga om att jag spärrat kortet? Herregud, vilka lurendrejare! Men jag ska nog göra som du! Men bara inte inkasso kräver dom pengarna, för då blir det till slut ännu mer pengar! Suck vad jobbigt det blev. Sovit jätte-oroligt de här nätterna.
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 6 Mar 16:21
    #9

    Jag har råkat ut för samma sak för en vecka sedan. De bluffar så gott de kan. Jag ringde min bank för att spärra mitt kort och fick reda på att det låg en reserverad betalning på 1400 som skulle dras snart av Formzones så jag var en aning snabbare än dem och spärrade kortet. Jag ringde konsumentrådgivning i min kommun och berättade händelsen. Jag skickade även in en anmäla till konsumentverket om företagen Health-c-p och Formzones. De kan nu inte dra några pengar från mitt kort. De tänker skicka varor som jag inte beställt. 

    gör så här: spärra ditt kort, gör en anmäla till konsumentverket, ring konsumentrådgivning i din kommun för tips och råd, bestrida hemskickade fakturor från dem och spara en kopia på allt du skickar.

    konsumentverket har redan fått in en anmäla av mig och av nån annan igår. De här företagen känns lite grand som den gamla Formlife som gick i konkurs förra året och som hade över 500 anmälningar på sig hos konsumentverket. Jag tror att det är samma företag men med ett annat namn. Vi måste anmäla för att få stop på dem!

  • TeamCa­z
    Äldre 8 Mar 08:00
    #10

    Låter som en klok ide. Vad sa du när du anmälde dom? Mitt kort är späreat o banken sa att dom inte var kloka. Kan inget annat än hålla med. Dom har skickat en vara o den har jag skickat tillbaka, sen har jag skickat mailtill dom att jag har rätt att ångra mig. Har inte fått svar från dom. Berättade för min sambo som bara skakade på huvydet o sa att han hoppades att jag lärt mug nåt oooohja, aldrig mer beställa geejer så från nätet. Haha.


    Jag Älskar Min Fina Familj
Svar på tråden Corexin och Life Detox