• Cissi8­1
    Äldre 22 May 14:41
    14730 visningar
    30 svar
    30
    14730

    Corexin och Life Detox

    Har någon povat detta. Söker på "gå ner i vikt snabbt" på google och får upp detta hela tiden. Låter ju otroligt. Säkert en bluff. Men skulle vara intressant och se om nån har provat och om det fungerar i såna fall.


    ♥Fredrik♥ ♥Emil♥
  • Svar på tråden Corexin och Life Detox
  • TeamCa­z
    Äldre 8 Mar 08:02
    #11

    Oj vad jag stavar illa :-|


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 12 Mar 00:28
    #12

    Anmälan kan du göra via webben här : www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Gor-en-anmalan/Anmal-via-webben/
    Då är vi två som har lärt oss. Det tragiska i det hela är att jag är inte ens överviktig, jag väger 65. Jag ville bara hjälpa en vän som vill gå ned i vikt. Den bästa hjälpen jag kan erbjuda f.o.m nu blir nog långa promenader :P inga fler sådana köpa som gav mig oro och ont i magen. Fyy på sådana oseriösa företag som vill bluffa till sig pengar på ett fult sätt!
     

  • Äldre 12 Mar 11:11
    #13

    Hej, glömde bort att kolla efter svar här inne...

    Mitt ärende med dessa blufföretag är inte avslutat än verkar det som. Jag fick ett mail om att de försökt dragit pengar från mitt kort som inte hade lyckats (detta pga att jag spärrade mitt kort!). Har skrivit flera mail till båda, skickat tillbaka "prova-på"-produkterna med rekommenderat mail (svindyrt!) men mest för att ha koll själv på leveransen osv... Skickade en scannad post-kopia i mail till dem för 1,5 vecka sedan och har fortfarande inte fått någon respons från dem! Kollade med hjälp av referensnummret på post-fraktsedeln på postens sida vart paketet var, om det kommit fram. Då såg jag att det först skickades till malmö, sedan danmark, sedan malmö igen!?! Och ingen uppdatering sedan den 5 mars! Verkar som att blufföretagen använt sig av bluffadress också... Bara jag inte får något inbetalningskrav från dem, eller att de skickar produkten till mig...

    Är så trött på denna skiten och ska genast gå in och göra en anmälan mot dessa företag på konsumentverket. För några pengar lär de inte få från mig!

    PS: Fattar inte vad jag tänkte på när jag beställde dessa tabletter + detox... Visst, vill gå ner några kilo efter graviditet och sedan lathet men nu har jag börjat med raska långpromenader istället!  

  • TeamCa­z
    Äldre 26 Mar 07:28
    #14

    Jag har gjort en anmälan o dom har tagit emot det. Fick i svaret att dom satt ut en varning för bla. corexin. Så jag hoppas inte det blir något mer, företaget skickade ett mail till mig skrivet på engelska att dom inte kunde dra pengarna (spärrade kortet) aå jag skulle kontakta dom så fort som möjligt för en lösning (!!) bah!! För jag har ju inte skickat mail till dom ett antal ggr om att jag inte ville ha varan. Dumma människor det finns..
    Men nu får vi hoppas på att jag slipper dom.

    hur går det för er andra? Har ni hört något mer?


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 27 Mar 16:17
    #15

    Jag har fortfarande inte hört något från dem så håller tummarna att de gett sig. Breven med prov-produkterna har ff inte kommit fram. Kollade med posten om det och det verkar vara falsk adress eller något, de här i Sverige kan inte se sånt i Danmark. Mysko.

  • Äldre 28 Mar 02:01
    #16

    Jag skrev ganska arga mejl till dem och berättade att jag ska göra en anmäla till KO och polisen om de försökte något mer med mig (jag skickade en anmäla till KO ändå). Det lönade sig måste jag säga, för det slutade med att de skickade ett mejl tillbaka där de skrev att de ska inte skicka något mer till och att jag är uppsagd som medlem. Några provpaket fick de inte tillbaka heller då jag anser att de är mina för jag har betalat frakt för dem. De har nu inte hört av sig till mig på några veckor så jag hoppas att de aldrig mer gör det och jag har inte fått några påminnelser eller fakturor hemskickade. De står nu under varningslistan i KOs hemsida tack vare alla som skickade in sin anmäla. Det känns riktigt skönt just nu
    Lycka till alla andra och var inte oroliga ifall ni skulle få hem några fakturor från dem. Man får inga prickar så länge man bestrider fakturan. Skulle ni vara osäkra över något, ring då konsumentrådgivning i din kommun 

  • TeamCa­z
    Äldre 28 Mar 07:34
    #17

    Vad skönt o höra att det går åt rätt håll för er
    Jag har heller inte hört något mer efter det sista mailet dom skickade - att jag skulle kontakta dom omgående.
    Det där med provpaketet - att jag inte tänkte så långt. Jag har ju med betalat för frakten (35kr) så jag skulle nog behållit det. Jaja, dom kan få behålla dom 35kronorna om dom lämnar mig i fred.
    Skulle dom höra av sig igen så skriver att jag har gjort en anmälan o kommer bestrida deras fakturor.
    Usch för dom...


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 28 Mar 16:36
    #18

    Jag beställde ju 2 provpaket som kombo, men enl. råd från konsument-Europa skickade jag tillbaka dem med rek. brev. Så jag har förlorat 300 kr på detta, men så länge jag inte hör något mera från dem så får det vara. Bättre 300kr än 2800kr!!

  • Äldre 5 May 12:39
    #19

    till vilken e-postaddress skickade ni era ångerbrev och till vilken adress skickade ni tillbaka produkterna?
    gjorde också samma tabbe :( 

  • TeamCa­z
    Äldre 5 May 14:09
    #20

    Glöm inte spärra ditt bankomatkort innan dom hinner dra dina pengar..
    Jag har mailat support@health-c-p.com men man får ett automail tillbaka. Helt sjukt.


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 5 May 15:26
    #21

    och efter man har spärrat kortet kommer dem antagligen skicka en begäran att man ska betala ändå?
    till vilken adress skickade du tillbaka paketet? :)
     

  • TeamCa­z
    Äldre 5 May 18:46
    #22

    Om du skickar tillbaka paketet o mailar dom att du inte vill ha det så begär inte inkasso pengar om det skulle gå vidare. Minns inte adressen men har för mig att det står på paketet. Du kan även göra en anmälan till konsumentverket. Tror till o med att dom lagt ut en varning om detta företaget. Jag gjorde en anmälan.


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 9 May 22:08
    #23

    Förlåt men kan ni förklara hur f*n ni tänker när ni beställer en produkt från internet?

    Googlar ni inte ens företagsnamnet / produkten?  Första träffen på google på ordet corexin  leder ju till en sida på Konsumentverket om hur oseriösa dessa produkter och företag är.  Kollar man på hemsidan är den extremt dåligt översatt, kommentarerna som berömmer produkten har namn som Stacy och Amy  hur många heter det i Sverige?  Hur många skriver som dom gör i ett kommentarsfält ?  Hela sidan andas ju oseriös!

    Jag kanske hade gått på det 1996 men det är ju 2013 nu så snälla svara hur tänkte ni som beställde? Jag är nyfiken på hur det går till i tankeprocessen. Ignorerar man alla dessa 7-9 VARNINGS SIGNALER och trycker på "skicka knappen" ändå? 

     

  • Äldre 9 May 22:12
    #24

    Ett tillägg såg även att trådskaparen även efter fått rådet om att företaget är oseriöst samt blivit varnad av sin man samt även berättar att hon läst flera varningar på internet om produkten.... ÄNDÅ BESTÄLLER DU ?!?

    Snälla nu måste ni verkligen förklara hur ni tänkte..

    Förlåt men det är så klantigt... jag har alltid undrat hur bluff företag kan gå runt och hur dom lyckas lura människor och nu har jag minst 2 kvinnor från Sverige som kan förklara för mig.

    PS..
    Hoppas det gick bra med reklamationen dom ska inte få finnas ... men dom finns ju faktiskt p.g.a. godtrogna typer som Er  

  • TeamCa­z
    Äldre 10 May 08:34
    #25

    Det inlägget kommer jag inte ens kommentera mer än att alla kan ju göra misstag! Eller du har aldrig gjort något?


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Äldre 10 May 11:31
    #26

    när ni skickade tillbaka paketen, la ni paketen i kuvert och skickade tillbaka eller hur gjorde ni?

  • TeamCa­z
    Äldre 10 May 13:28
    #27

    Jag öppnade inget, utan skrev returadressen o strök min adress


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Dang it
    Äldre 10 May 20:37
    #28

    Förlåtmenenfråga, du beter dig som om folk är idioter när du själv inte klarar av att skriva vettig svenska. Ska jag på dessa grunder döma dig då att du är lågutbildad och en allmän idiot? För det är vad du håller på med.

    Nej man googlar kanske inte varenda produkt eller företag man beställer från. Att göra misstag är mänskligt!

    Och nej, sådana företag finns INTE pga TS och hennes meddrabbade, de har ju inte kunnat få massvis med pengar därifrån.

    Och slutligen, jag är inte en av de drabbade. Men jag blir förbannad när man måste sparka på folk som redan ligger.

  • Äldre 16 Jul 13:38
    #29

    .... har precis råkat missa alla varninar, och konversationer om detta oseriösa företag.
     Jag har gjort som alla förslår, dvs spärrat mitt bankkort, skrivit till företaget och åberopat ångerrätten, och ska skicka tillbaks det oöpnade packetet till adressen som står på sändelsen.
     Jag undrar:
    1: måste jag rekomendera brevet? kan jag bara returnera det genom att stryka min adress och hänvisa till utsändaradressen?
    2. Är det någon som trots att packetet har returnerats fortfarande har andra följdproblem?

    Tacksam för era råd     

  • Äldre 17 Jul 12:55
    #30

    Kan man inte polisanmäla dem förresten?

Svar på tråden Corexin och Life Detox