• Deelic­ious
    Äldre 5 Jun 15:31
    20950 visningar
    89 svar
    89
    20950

    Respektlösa kvinnor på stranden...

    Är för tillfället i utlandet med mina barn och man(mannen jobbar här 2 månader). På dagarna är så varmt att man bara måste vara på stranden.

    Sagt och gjort, Jag och mina döttrar lade oss på stranden vid 11 tiden imorse och det var rätt mycket folk. Helt plötsligt så lägger sig det en äldre tant bredvid oss och tro det eller ej hon TAR AV SIG BH:N!!!!  Jag känner mig inte bekväm i situationen men jag ber flickorna gå och testa nya badringen medans jag försöker koncentrera mig på att smörja in mig med olja och dricka lite vatten. Ignorerar den nakna tanten bredvid mig. 10 minuter senare  småpratar jag lite med flickorna och frågar om dom vill käka ute eller hemma ikväll. Flickorna svarar inte, dom stirrar bakom mig som förskräckta. Jag vänder mig om och ser att YTTERLIGARE en kvinna ligger brevid oss och kastar fram brösten. Jag får nog, jag tar mitt pick och pack och går iväg med flickorna.

    "mamma varför visar tanterna brösten för alla människor på stranden?" Frågar min äldsta dotter som är 12.

    "Jadu, det kan man verkligen fråga sig, mycket märkligt beteende" Svarar jag.

    Hur kan man ens tänka tanken att göra en sån här sak? Och hur kan man inte förstå att det är förargelseväckande beteende??? Jag själv är mycket noga med att tänka på hur jag beter mig omkring andrea människor och för mig är det viktigt att visa respektn och jag kräver detsamma tillbaka.         

  • Svar på tråden Respektlösa kvinnor på stranden...
  • sunday­blues
    Äldre 5 Jun 15:32
    #1

    Skit i det o njut av värmen.......de e fan höst väder här:(

  • Anonym (hmm)
    Äldre 5 Jun 15:33
    #2

    Hur gör ni när ni byter om i simhallen då? Skygglappar?

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 15:33
    #3

    Herregud, massor av folk har badat/badar fortfarande toppless i Sverige också. Låt var och en sköta sitt, du behöver inte titta på dom.

  • Anonym (Bella­)
    Äldre 5 Jun 15:34
    #4

    Barnen borde ju direkt inte bry sig, och inga andra heller för den delen! Jag solar alltid topless, livet är för kort för att orka bry sig om bröst! Jag bryr mig om en snygg bränna! Det är livskvalitet för mig!

  • Anonym (varfö­r inte)
    Äldre 5 Jun 15:37
    #5

    Ett perfekt tillfälle att lära sina döttrar att vi alla ser olika ut och att de duger som de är.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 15:37
    #6

    själv solar jag inte topless men jag bryr mig heller inte om andra gör det. det är inte sååå unikt att vara utan toppen på en strand? På 80talet när jag var ung var det ju snarare standard. Det är det kanske inte nu men en del kanske hänger kvar i det sen dess.
    vill du att dina egna flickor ska bli så pryda att de inte tål se ett par nakna kvinnobröst?

  • Eerie
    Äldre 5 Jun 15:38
    #7

    jag tycker det är underligare att dina döttrar blir förskräckta vid åsynen av ett par bröst på stranden.

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 15:38
    #8

    Jag tycker ärligt talat att det är värre att smörja sig med olja i solen än att visa tuttarna på beachen....

  • Fursti­nna
    Äldre 5 Jun 15:39
    #9

    Ts. Dom barbröstade kvinnorna skiter fullständigt i dig och dina ungar så du borde göra detsamma med dessa kvinnor och deras tuttar. Kom igen, det är bara bröst. Min dotter skiter fullständigt i barbröstade kvinnor, hon ser ju mina bröst varje dag.

  • Äldre 5 Jun 15:41
    #10
    Anonym (varför inte) skrev 2012-06-05 15:37:17 följande:
    Ett perfekt tillfälle att lära sina döttrar att vi alla ser olika ut och att de duger som de är.
    Word!
    Trygghet är att gå vilse utan att tappa bort sig...
Svar på tråden Respektlösa kvinnor på stranden...