• Deelic­ious
    Äldre 5 Jun 15:31
    20945 visningar
    89 svar
    89
    20945

    Respektlösa kvinnor på stranden...

    Är för tillfället i utlandet med mina barn och man(mannen jobbar här 2 månader). På dagarna är så varmt att man bara måste vara på stranden.

    Sagt och gjort, Jag och mina döttrar lade oss på stranden vid 11 tiden imorse och det var rätt mycket folk. Helt plötsligt så lägger sig det en äldre tant bredvid oss och tro det eller ej hon TAR AV SIG BH:N!!!!  Jag känner mig inte bekväm i situationen men jag ber flickorna gå och testa nya badringen medans jag försöker koncentrera mig på att smörja in mig med olja och dricka lite vatten. Ignorerar den nakna tanten bredvid mig. 10 minuter senare  småpratar jag lite med flickorna och frågar om dom vill käka ute eller hemma ikväll. Flickorna svarar inte, dom stirrar bakom mig som förskräckta. Jag vänder mig om och ser att YTTERLIGARE en kvinna ligger brevid oss och kastar fram brösten. Jag får nog, jag tar mitt pick och pack och går iväg med flickorna.

    "mamma varför visar tanterna brösten för alla människor på stranden?" Frågar min äldsta dotter som är 12.

    "Jadu, det kan man verkligen fråga sig, mycket märkligt beteende" Svarar jag.

    Hur kan man ens tänka tanken att göra en sån här sak? Och hur kan man inte förstå att det är förargelseväckande beteende??? Jag själv är mycket noga med att tänka på hur jag beter mig omkring andrea människor och för mig är det viktigt att visa respektn och jag kräver detsamma tillbaka.         

  • Svar på tråden Respektlösa kvinnor på stranden...
  • Anonym
    Äldre 7 Jun 03:57
    #71
    ruccoless skrev 2012-06-06 18:23:30 följande:
    Kom ihåg när jag var på Malta på 80 talet ( när alla sola topless) och min kompis och jag lade oss på stranden topless , det blev ramaskri från en antar jag infödd familj som skrek de skulle kalla på polis. Lite ironskt att pappan som skrek värst hade störst bröst av alla!Förvånad Nåväl, vi pallra oss därifrån och beklaga oss för killen på hotellet som sa "Dont blame me blame the law"  Malta är (var ) ganska så strikt katolskt. Resten av semestern låg vi och tryckte lååångt bort från civilisationen när vi solade.
    Att sola topless tycker jag är helt upp till var och en, själv har jag lagt ner det helt enkelt för jag känner mig så obekväm, men klart brännan blir ju snyggare utan överdel.
    Ja, Sverige 80-tal!! Så här efteråt kan man tycka? att det var konstigt att majoriteten av tjejerna (och många tanter) solade och badade top-less!! Men så var det, men nu har pendeln svängt rejält så nu tål man inte ens se en hukande ammande mamma som råkar ut för att hennes lilla baby blir hungrig på "fel" tid. Ja, man känner sig onekligen gammal fast man bara nyss fyllt 50.
  • Anonym
    Äldre 7 Jun 13:16
    #72
  • Äldre 7 Jun 13:19
    #73

    Jag brukar ofta sola topless på stranden. Hur jag tänker? Obekvämt med blöta badkläder och så vill jag ha fin färg på tuttarna. Att du stör dig? Skiter jag i. Inget fel på mina tuttar.

  • Äldre 7 Jun 13:20
    #74
    stresss skrev 2012-06-06 17:22:57 följande:
    Åk till Saudiarabien nästa gång, så lär du inte råka ut för fler missöden...
    Tänk på att ta med bad-burqan till dig och barnen bara TS. Borde passa er utmärkt.
  • Äldre 7 Jun 13:35
    #75

    TS, är du kvar?

    Vilket land var ni ì? 

  • Anonym (No drama)
    Äldre 7 Jun 13:35
    #76

    Men herregud det är sådana som du ts med sån bröstfobi som bidrar till brösthysteri och komplex. Man gör Bröst till värsta grejen och då blir det en sexuell laddning över det hela. Heja kvinnor som inte bryr sig och är stolta över sina små taxöron och stora vattenmeloner. Små och stora bröstvårtor. Det gör att män inte kommer tycka det är så intressant heller. Halleluja.

  • Äldre 7 Jun 13:45
    #77

    Jag är gärna topless på stranden och i vattnet med
    Förvånas över alla kvinnor som solar topless för att sen ta på bikiniöverdelen och gå ner i vattnet. Vad är grejen med det ?


  • johans­sone
    Äldre 7 Jun 14:40
    #78

    För att dem gör så utlandet? Barn dör inte av att se bröst. Är det mysigt att se gamla tanterns hängtuttar? Nej. Men det är inget man kan göra något åt! Många kvinnor solar topless utomlands, särskild äldre. Och särskilt de som bor i länderna. Tycker också det är konstigt att dina barn blir helt förskräckta av att se ett par bröst :s

  • Äldre 7 Jun 17:42
    #79
    johanssone skrev 2012-06-07 14:40:53 följande:
    För att dem gör så utlandet? Barn dör inte av att se bröst. Är det mysigt att se gamla tanterns hängtuttar? Nej. Men det är inget man kan göra något åt! Många kvinnor solar topless utomlands, särskild äldre. Och särskilt de som bor i länderna. Tycker också det är konstigt att dina barn blir helt förskräckta av att se ett par bröst :s
    I vissa länder solar säkert den inhemska befolkningen topless. Vanligt är det att svenskar på utlandssemester gör det. det finns ju mycket man gör borta som man inte gör hemma. VI ser ju det fenomenet här där jag bor också, badgäster som gör saker ingen kan tro de skulle göra hemma
    Topless är det väl förvisso många som solar här hemma också ? Tycker jag ser det varje gång jag är på en strand
  • Äldre 7 Jun 17:50
    #80

    Tänk om alla människor hade brytt sig om riktiga problem istället för att trycka ner varandra!


    BF 6 februari 2013 <3
  • Anonym (vad är grejen­?)
    Äldre 7 Jun 18:25
    #81

    Dina ungar blev väl förskräckta då de märkte av din rekation?!

  • Deelic­ious
    Äldre 17 Jun 12:22
    #82
    nevermind skrev 2012-06-07 13:35:50 följande:
    TS, är du kvar?

    Vilket land var ni ì? 

    Nej nu är vi hemma, var i Kroatien
  • Äldre 17 Jun 12:26
    #83

    Hur gör ni på badhuset i duschen? Tuttar på stranden, big deal.

  • Äldre 17 Jun 12:40
    #84

    Men snälla?

    Är för tillfället i utlandet... År du i Frankrike eller Spanien är det ju nästan så att du är felklädd, är du i Tyskland är jag förvånad att de ens hade trosorna kvar och är du i Saudiarabien så spring, för där är det burkini som gäller...

    Har du någonsin hör uttrycket "ta seden dit du kommer"? Varför ska svenska prydhetsregler gälla även i utlandet?
    Vill du ha det som hemma föreslår jag att du stannar hemma. 

  • Äldre 17 Jun 12:42
    #85

    För övrigt anser jag att de respektlösa kvinnorna på stranden var du och dina döttrar.

  • astro
    Äldre 17 Jun 12:44
    #86
    Anonym (No drama) skrev 2012-06-07 13:35:55 följande:
    Men herregud det är sådana som du ts med sån bröstfobi som bidrar till brösthysteri och komplex. Man gör Bröst till värsta grejen och då blir det en sexuell laddning över det hela. Heja kvinnor som inte bryr sig och är stolta över sina små taxöron och stora vattenmeloner. Små och stora bröstvårtor. Det gör att män inte kommer tycka det är så intressant heller. Halleluja.
    Skål
  • Anonym (lori)
    Äldre 17 Jun 12:45
    #87

    intressant att se hur olika alla vi människor är, tänk att du ts blir så upprörd över att se 2 damer topless på en strand. och jag undrar om dina reaktioner kanske bidrar till att dina döttrar får en onödigt ansträngd syn på nakenhet. (halv-)nakna människor är väl egentligen inte så konstigt, speciellt inte på en strand. 

       

  • Anonym (lori)
    Äldre 17 Jun 12:48
    #88

    med din rubrik hade jag förväntat mig nåt mycket mer allvarligt, typ att någon kvinna försökt lura av er värdesaker, kastat skräp på dig, skrikit åt dina barn för ingenting eller nåt i den stilen.

  • Äldre 17 Jun 13:34
    #89

    Tuttar behöver frisk luft. Stfu.

Svar på tråden Respektlösa kvinnor på stranden...