• Anonym (nöjd :))
    Äldre 5 Jun 16:02
    225777 visningar
    338 svar
    338
    225777

    bukplastik, före och efter!

    här kan alla som gjort bukplastik och som vill ladda upp sina före och efterbilder.
    här kommer mina :) 
    första bilden är dagen före bukplastiken och den andra bilden är ca 3 veckor efter. 




     


     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-06 20:43
    tack för alla fina kommenatarer. såg att jättemånga hade skrivit sedan igår så jag skriver lite här istället!
    Jag har gjort min bukplastik på strandkliniken i stockholm och jag fick betala 50 000. Jag gjorde en full bukplastik och 1 kg hud togs bort från magen. magmusklerna syddes även ihop på grund av att de hade delat sig.
  • Svar på tråden bukplastik, före och efter!
  • Anonym (Aweso­me!)
    Äldre 8 Feb 18:56

    WOW brudar! Snygga ni blivit..

    Jag fick barn via snitt för 7 månader sen och vet att jag vill ha ett syskon..
    Antingen om det kommer 2015 eller om man börjar tillverka det 2015..

    Jag är till 95& säker på att efter nästa graviditet så kommer jag göra fettsugning och även fixa brösten..
    Kanske ska slå på stort och göra en Heidi Montag? Skål

     Jag gick upp 25kg, fick inga bristningar och magen är faktiskt väldigt len och fin, men jag har liksom det där lilla lilla putet mellan naveln och troskanten som jag stör mig på så förbannat...
    Så alltså när jag har tajta träningsbyxor på så får jag liksom 2 magar som syns...


  • jenste­n
    Äldre 8 Feb 21:18

    MATMISSBRUK, menar jag förstås

    Jag har redan sökt hjälp på Obesitas på SU, men mitt bmi är för lågt för en GBP (som jag inte vill göra), mitt bmi är för högt för bukplastik enligt Landstingets regler. Jag anser mig inte ha ett maktmissbruk, jag kan bara psykiskt/fysiskt inte träna bort det.

  • jenste­n
    Äldre 8 Feb 21:31
    Anonym (Awesome!) skrev 2014-02-08 18:56:54 följande:
    WOW brudar! Snygga ni blivit

    "jag har liksom det där lilla lilla putet mellan naveln och troskanten som jag stör mig på så förbannat...

    Så alltså när jag har tajta träningsbyxor på så får jag liksom 2 magar som syns..."



    VA? Var är den lilla magen

    Jag måste säga att du är hit fin som helst och framförallt mer kvinnlig eftersom du faktiskt fött barn Lyd det gamla rådet - "det har tagit 10 månader att bära barnen, det tar minst lika lång tid att komma i form", för vissa lite längre om de inte stresstränar och har sig
  • mallan­74
    Äldre 8 Feb 23:15

    Grym tråd!

  • Anonym (magga­n)
    Äldre 9 Feb 23:42
    jensten skrev 2014-02-08 15:03:56 följande:
    Tack Anonyma 7an!

    Maggan, nu blev jag lite förundrad - är det mer befogat att en "normal" ej överviktig individ som enligt mig många gånger har ett helt okey utseende, men som stör sig på att magen inte är helt platt, ska få operera sig. Det kan väl likväl likna en skönhetsoperation? Är det alltså mer befogat och rätt, än att jag som burit tre barn, och hastigt gått upp och ner i snitt 13 kg/graviditet och där magmusklerna delat sig så jag lär aldrig kunna träna bort det, INTE ska få någon hjälp? Jag som dessutom har en värk problematik efter en RYGGMÄRGSCYSTA har nog svårt med balansen samt nervsmärta.
    Jag har redan sökt hjälp på Obesitas på SU, men mitt bmi är för lågt för en GBP (som jag inte vill göra), mitt bmi är för högt för bukplastik enligt Landstingets regler. Jag anser mig inte ha ett maktmissbruk, jag kan bara psykiskt/fysiskt inte träna bort det.
    Jag har sett rejält hängbukar där de utfört bukplastik med fina resultat. Där de tagit bort över 10 kg! För mig vore det fantastiskt, att kunna cykla igen, att slippa ryggont varje minut varje dag, att kunna sova på mage eftersom mina skador hindrar mig att ligga på vänster sida eller rygg. Det krävs inte många nätter innan insomnia är ett problem och vips behövs tabletter för att kunna sova? Nä det är inte optimalt alls.
    Inte en enda läkare eller kirurg vill diskutera en lösning, då är det väl inte konstigt att man söker sig till en privat plastikkirurg? Har jag klarat av narkosen och en decompression i hjärnan så kommer jag fixa en bukoperation. Som jag betalar själv.

    Ledsen för frustrerat svar, men det är inte som jag suttit och moffat i mig mat och godis och orsakat övervikten på det viset, jag är en av de som haft oturen att bli sjuk efter tre tuffa graviditeter (med normal viktuppgång) och varit nära att dö!
    Det var absolut inte min mening att göra dig upprörd, jag bara undrade om du hade funderar på olika alternativ. Jag har själv gjort en GBP och det var enda sättet för mig att gå ner, det var inte menat som något dåligt alternativ.
    Jag tänkte mest så du inte blir besviken, jag har läst en del om bukplastik men det var ett tag sen, men mindes att dom ofta har ett rätt lågt bmi-krav. Då menar jag privata kliniker, annars brukar det vara en hel del krav som ska uppfyllas om man ska få det betalt.
    Jag förstår att att du haft det tufft, hoppas verkligen du kan få den hjälp du behöver för att leva fullt ut :)
  • Äldre 1 Oct 19:14

    Herregud vilken snygg mage!!!! Blir så glad av att se den att jag går in med jämna mellanrum för att pigga upp mig själv. Jag har själv gjort min stora bukplastik och bröstförstoring på Art Clinic för snart tre veckor sedan, men har tyvärr samlat på mig vätska och har svårt att se resultatet. Men visst, jag har provat en del klänningar som magen putade i tidigare och känner mig såååå nöjd, redan nu :)

    Fick du någon anvisning om när du kunde ligga på sidan och sova? När du kunde bada igen? Såg också att du som jag gillar att träna, har det känts något annorlunda i magen? Läste om någon som fortfarande efter två år hade ont vid magträning!!..Då blir man nervös!
    Kram

  • Äldre 1 Oct 19:23
    Nutella skrev 2014-10-01 19:14:23 följande:

    Herregud vilken snygg mage!!!! Blir så glad av att se den att jag går in med jämna mellanrum för att pigga upp mig själv. Jag har själv gjort min stora bukplastik och bröstförstoring på Art Clinic för snart tre veckor sedan, men har tyvärr samlat på mig vätska och har svårt att se resultatet. Men visst, jag har provat en del klänningar som magen putade i tidigare och känner mig såååå nöjd, redan nu :)

    Fick du någon anvisning om när du kunde ligga på sidan och sova? När du kunde bada igen? Såg också att du som jag gillar att träna, har det känts något annorlunda i magen? Läste om någon som fortfarande efter två år hade ont vid magträning!!..Då blir man nervös!
    Kram


    Ni är jättefina allihop :), men detta var riktat till Anonym (C) som också gjort sin op på Art Clinic om jag fattat rätt?
  • Anonym (C)
    Äldre 2 Oct 12:23
    Nutella skrev 2014-10-01 19:14:23 följande:

    Herregud vilken snygg mage!!!! Blir så glad av att se den att jag går in med jämna mellanrum för att pigga upp mig själv. Jag har själv gjort min stora bukplastik och bröstförstoring på Art Clinic för snart tre veckor sedan, men har tyvärr samlat på mig vätska och har svårt att se resultatet. Men visst, jag har provat en del klänningar som magen putade i tidigare och känner mig såååå nöjd, redan nu :)

    Fick du någon anvisning om när du kunde ligga på sidan och sova? När du kunde bada igen? Såg också att du som jag gillar att träna, har det känts något annorlunda i magen? Läste om någon som fortfarande efter två år hade ont vid magträning!!..Då blir man nervös!
    Kram


    Hej och tack för komplimangen. Blir jätteglad!

    Ja, det stämmer att jag gjorde den på art clinic!
    Och va för guds skull inte orolig för att du samlar vätska. Du kan inte alls se slutresultatet efter tre v, det kommer bara bli bättre och bättre!:)
    Jag va svullen av men mest till under iaf 6 månader och sen krympte magen mer o mer på ngt sätt. Men jag tränade också vilket säkert hjälpte till!

    Gällande anvisning så har jag tyvärr glömt vad de sa ('är ju 2 år sedan min nu) men jag kommer ihåg att jag låg länge på rygg, iaf första 2-3 månaderna. Därefter la jag mig mer o mer på sidan vilket är min favoritställning.
    Gällande träning så kan det nog variera! Jag tog det lugnt med magträning i början.
    Började promenera som allra första träning för att sen gå in op lite mer pulsträning.
    Magen har jag för mig att jag inte tränade alls första 6 månaderna och sen började jag lite försiktigt med olika plankan-övningar och kände efter.
    Det kändes lite skumt i början men idag känner jag ingen som helst skillnad i magträningen! Musklerna har hittat tillbaka hyfsat till varandra men man får påminna sig ibland att använda dem, det kommer inte naturligt. Kommer på mig själv ofta med att jag inte anstränger dem och får då dålig hållning men när jag tänker på det så hittar jag dem direkt. Hade ca 8 cm mellanrum om jag inte minns fel och innan operationen hade jag jättesvårt att få kontakt med mina muskler.

    Det enda negativa (förutom ärren som iof är relativt bra nu) så är det att jag märker att jag måste sköta kost osv bättre än innan. Iom att magen är plattare nu så lägger /syns det direkt om jag lägger på mig lite.
    Kan räcka med ngt kg så försvinner magmusklerna (de som syns lite) eller att man bara är lite vätskefylld. Men o andra sidan så kommer de fort fram igen om man skärper sig
    Lägger in två bilder till nu såhär efter 2 år. Har ett t-ärr iom att jag inte hade tillräckligt med hud men det ärret stör mig inte längre!
    På kortet har jag en "slapp-period" och gått upp lite så lite mer svullen än vad det är nu men jag är verkligen supernöjd och den här operationen var värd varenda öre!
    Så underbart att kunna gå i bikini och faktiskt känna sig nöjd för första gången i sitt liv!
    Kram
  • Anonym (C)
    Äldre 2 Oct 12:29
  • Äldre 13 Oct 02:51

    Jag har gått ner 20kg för att göra en bröstförminskning men när jag skulle på kontrollvägning så visade jag även magen... och fick även den godkänd av landstingen.

    Så den 16dec ska det hända men jag blir bara mer å mer nervös och rädd för smärtan.

    berätta gärna hur ni kände er när ni vaknade upp efter op och när ni kunde ställa er upp, åka hem osv...

  • Äldre 18 Oct 11:54

    Jag gick ner 40 kilo på 1 1/2 år och sökte för bukplastik hos landstinget i november förra året. Fick ja direkt. Krav: minst 6 cm maghäng, stabil vikt senaste halvåret, BMI Max 25-27.

    Operationen gjordes på S:t Görans sjukhus i Stockholm i slutet av maj i år.

    Mycket mindre ont än jag trott tack vare mycket smärtlindring. Uppe första dagen och åkte hem ett dygn efteråt. Sjukskrevs 1 månad. Mycket nöjd fast fick små flikar på höfterna där snittet möter ryggen. I maj nästa år ska jag visa upp mig på sjukhuset och om flikarna är kvar skärs de bort.

    Så skönt. Blev av med 3,6 kilo löst skinn och fett. Känner mig snyggare och kan ha tighta byxor o kjolar utan behov av någon tröja som täcker hänget.

    Ärret har läkt fint. Rött fortfarande förstås men det tar minst 1-2 år innan det blir helt hudfärgat, sa läkaren.

  • Äldre 20 Oct 02:33

    Det va ju härligt... och bra kämpat av dig.

    Det ska blir riktigt skönt att slippa leggins och kunna ha riktiga jeans igen. Kläder är ett stort problem.

    Jag har mellan 5-6cm och stadig BMI jag har dock blivit snittad med första barnet (har 2st) så det förstörde mycket med. Jag ska få göra min op i simrishamn.

  • 7 michel­ingodi­ngar
    Äldre 26 Oct 07:35
    Rocka skrev 2014-10-13 02:51:30 följande:

    Jag har gått ner 20kg för att göra en bröstförminskning men när jag skulle på kontrollvägning så visade jag även magen... och fick även den godkänd av landstingen.

    Så den 16dec ska det hända men jag blir bara mer å mer nervös och rädd för smärtan.

    berätta gärna hur ni kände er när ni vaknade upp efter op och när ni kunde ställa er upp, åka hem osv...


    Jag gjorde en bukplastik i februari i år och var livrädd för smärtan men jösses vad förvånad jag var av att jag inte hade ont öht!! jag kunde resa mig utan problem och åkte hem dagen efter  

    Gördeln däremot som man ska använda var fruktansvärd, skavde och gjorde ont. Första veckan fick jag sitta och sova i soffan då den gjorde att jag inte kunde ligga plant ner och sova. Jag råkade ut för en seg och långdragen infektion i såret när det gått en månad efter operationen och där kan vi snacka smärta, fy farao säger jag bara, det tog drygt 4 månader innan infektionen gett med sig!!
  • Anonym (M)
    Äldre 1 Nov 10:44

    Före och efter min stora bukplastik!

  • Anonym (M)
    Äldre 1 Nov 10:45

    Slänger in en till efterbild.

  • Anonym (Nyope­rerad)
    Äldre 19 Apr 00:41

    Hej

    Vet att tråden har några år på nacken men vill ändå lägga in lite bilder på mina resultat efter 2 veckor.

  • Anonym (Nyope­rerad)
    Äldre 19 Apr 00:43

    Före och efterbilder såklart :)

  • Tue 7 Jul 2020 17:37

    Hej!


    Har någon här gjort bukplastikoperation hos Art Clinic Stockholm och läkare B.S?
    Jag har funderat i många år på detta men inte vågat. Nu har jag bokat min första konsultation men vet inte än om jag kommer att genomföra. Jag har Diabetes typ 1.
    Har någon här erfarenhet?


    Tack för svar,
    MRJR

Svar på tråden bukplastik, före och efter!