• Zana1

    Hur stänga av all datatrafik på Samsung Galaxy S2?

    Jag ska snart åka utomlands och jag vill stänga av all datatrafik och allt som kan medföra stora kostnader när jag är utomlands. Jag har telenor som operatör och jag har fått en sms från de att de har lagt på tjänsten saldospärr för data i utlandet,jag har nytecknat abonemang och jag hoppas ni kan hjälpa mig.

  • Svar på tråden Hur stänga av all datatrafik på Samsung Galaxy S2?
  • Butterflie

    Jag har en samsung galaxi mini, vet inte om de e samma inställningar..
    Men jag stänger ial av min bakgrundsdata genom att gå in på:
    Inställningar,
    konton och synkning,
    å sen klicka ur rutan med bakgrundsdata..

    jag har även en knapp på sidan av mobilen (höger sida) håller man inne den så får man upp en meny å kan då välja att inaktivera datanätverksläge....

  • deede

    Ringer du till telenor kan dom stänga av all datatrafik i utlandet, så är det ingen risk!
    Så gjorde vi när vi var utomlands. 


    Miranda 080302 Minnéa 110706
  • sportpappa

    Den enda inställning du egentligen behöver kontrollera eller ändra är "Data roaming" (Connect to data services when roaming). När den är avaktiverad så kommer ingen data användas när du är utomlands.

    Jag är lite paranoid så jag brukar även kryssa ur "Data enabled" (data över mobila nätverk) och kryssa i "Use only 2G networks" (vilket sparar batteri för den slår av 3G-funktionerna och försöker inte ens hitta några 3G-master).


  • Fidelis ad urnam

    jag har lagt in en genväg till dataanvändning och där kan jag stänga av alla mobil data. Surfar jag så blir det via WiFi. Funkar fint. Du återfinner annars dataanvändning under Inställningar - trådlöst och närverk.

  • Zana1

    kan man inte ställa in flygläge så blir all data trafik avstängd?

  • sportpappa
    Zana1 skrev 2012-08-07 17:25:24 följande:
    kan man inte ställa in flygläge så blir all data trafik avstängd?
    Absolut, problemet då är att du varken kan ringa eller ta emot samtal.
Svar på tråden Hur stänga av all datatrafik på Samsung Galaxy S2?