• Anonym (uäk)
    Äldre 17 Jun 12:23
    210003 visningar
    609 svar
    609
    210003

    Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?

    För min del var det när jag hade magsjuka och jag spydde samtidigt som jag satt på toaletten.

    Det och när halsen liksom stöter upp sådanadär hemskt illaluktande små vita kulorna som kan komma emellanåt... UÄK!

    Så... vad har du drabbats av som du själv kan känna rejäl avsmak inför?

  • Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?
  • Anonym (Blä 3)
    Äldre 21 Dec 20:26

    En cysta i livmodern. Läste i förlossningsjournalen att man "tagit bort en cysta på lång stjälk" under kejsarsnittet. Fyfan så äckligt, känner mig som ett grönsaksland. Vidrigt.

  • Äldre 21 Dec 20:42
    Anonym (Kroniskt äcklig) skrev 2013-06-19 01:30:33 följande:
    Det äckligaste är nog mitt eksem/atopiska hud jag har. På typ halva foten, ser så sjukt äckligt ut. Jag skäms så mycket att jag aldrig har på mig ballerinaskor, är aldrig barfota..När jag är på stranden har jag på mig strumpor. 
    Jag har atopisk hud
    Under många år hade jag hela händerna fulla med eksem, spruckna händer, variga sår och sårskorpor blandat. Minns att jag skämdes när jag betalade i affären

    Så skilde jag mej
    Ett knappt halvår senare var alla eksem borta och de har inte kommit tillbaka och det är 20 år sen.
    Visst, jag är försiktig med händerna, har dem inte en massa i vatten, diskar med handskar osv, men det gjorde jag ju då också
    Så det finns hopp. Kanske finns det något i ditt liv som stressar dej på ett sätt som håller ditt eksem vid liv?
  • Äldre 21 Dec 20:47

    Det måste nog vara någon av alla otaliga bihåleinflammationer jag haft. Men äckligast av dom alla har nog varit dom senaste två där jag fått först spola och sen ha dränage för att få ut allt. Hur äckligt som helst.

    Sen för ett tag sen så skar jag mig rätt djupt med en osthyvel i handleden. Det blev infekterat och varade och såg hemskt ut. Hölls i schack av antibiotikan jag fått för en bihåleinflammation men när jag slutade med den kuren urartade det. Fick ont i hela handen och upp mot underarmen. Fick antibiotika och fick dessutom gå och lägga om det varje dag i över två veckor på vårdcentralen. Jag fick dessutom en allergisk reaktion av plåstren dom använde första veckan så jag fick sår av plåstren runt om det stora såret. Och nu har jag ett snyggt jätteärr på handleden

  • Äldre 21 Dec 21:01
    IsDimma skrev 2013-12-21 20:47:26 följande:
    Det måste nog vara någon av alla otaliga bihåleinflammationer jag haft. Men äckligast av dom alla har nog varit dom senaste två där jag fått först spola och sen ha dränage för att få ut allt. Hur äckligt som helst.

    Sen för ett tag sen så skar jag mig rätt djupt med en osthyvel i handleden. Det blev infekterat och varade och såg hemskt ut. Hölls i schack av antibiotikan jag fått för en bihåleinflammation men när jag slutade med den kuren urartade det. Fick ont i hela handen och upp mot underarmen. Fick antibiotika och fick dessutom gå och lägga om det varje dag i över två veckor på vårdcentralen. Jag fick dessutom en allergisk reaktion av plåstren dom använde första veckan så jag fick sår av plåstren runt om det stora såret. Och nu har jag ett snyggt jätteärr på handleden
    Usch stackare du. Hoppas du mår bättre nu. Ärr är kroppen historia, syns att man levt

    Jag får ofta reaktioner på plåster.
    När jag tatuerade mej senast så fick jag istället för glad pack runt armen ett sånt där stort genomskinligt plåster. Hela armen blev varm, röd och svullen. Det såg ut som om jag fått en brännskada. Så nästa gång blir det glad pack som vanligt
  • Anonym (svink­oppor)
    Äldre 21 Dec 21:09

    Svinkoppor.

    Pillade lite på ett sår som min bror fått på benet, som han inte visste varifrån det kom. Jag petade mig i ansiktet direkt efter och första såret kom nästan på en gång. Sen spred det sig som en löpeld över hela ansiktet.

    Det såg för hemskt ut. Usch. Som stora sår över hela ansiktet. Fick ingenting på kroppen i övrigt.

    Sen är jag allergiker och när jag haft det stressigt och utsätts för någonting jag inte tål brukar ögonen svullna upp. Förra året vid jul gick jag förbi en massa hyacinter på en marknad. Jag rörde inte ens dem, men direkt svullnade näsroten upp och ut över ögonen. Jag såg ut som en avatar. (Fast verkligen inte lika vacker). Har hänt några gånger. Inge vidare det heller.

  • Äldre 21 Dec 21:41
    Anonym (svinkoppor) skrev 2013-12-21 21:09:52 följande:
    Svinkoppor.

    Pillade lite på ett sår som min bror fått på benet, som han inte visste varifrån det kom. Jag petade mig i ansiktet direkt efter och första såret kom nästan på en gång. Sen spred det sig som en löpeld över hela ansiktet.

    Det såg för hemskt ut. Usch. Som stora sår över hela ansiktet. Fick ingenting på kroppen i övrigt.

    Sen är jag allergiker och när jag haft det stressigt och utsätts för någonting jag inte tål brukar ögonen svullna upp. Förra året vid jul gick jag förbi en massa hyacinter på en marknad. Jag rörde inte ens dem, men direkt svullnade näsroten upp och ut över ögonen. Jag såg ut som en avatar. (Fast verkligen inte lika vacker). Har hänt några gånger. Inge vidare det heller.
    Oj oj oj fy sjutton.
    Jag är allergisk mot en del saker, men inte mot några blommor och inte på det viset.
    Jag har bland annat mot pälsdjur och klarar mej rätt bra om jag inte rör dem.
    Hoppas du slipper Hyacinter  i år då så du får vara dej själv :)
  • Rakad Apa
    Äldre 21 Dec 21:49
    Anonym (bläääää) skrev 2013-06-19 03:49:45 följande:
    Jag har akut diarre varenda. jävla dag. men vågar inte söka för det. :(



    Låter som min vän, han har IBS. Du kanske oxå har det. Varför vågar du inte söka för det? Läkarskräck?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    Äldre 21 Dec 21:57

    När jag var liten så producerade min näsa kopiösa mängder snor. Jag var alltid snuvig och snorig.

    Kommer ihåg en gång när jag badade i saltvatten, då stod jag i vattnet upp till midjan, och snoret hängde från näsan ned till vattenytan. Snoret var tjockt och gulgrönt till färgen. Jag tog tag i "snorsträngen" och drog och drog, och det fortsatte bara att komma mer snor. Höll säkert på i några minuter. Brutalt äckligt!

    Eftersom jag hade svårt att andas när jag sov pga detta så opererade jag senare bort polyperna, så nu har jag tack och lov inte det problemet längre!


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Äldre 21 Dec 22:18

    Hade bihåleinflammation och efter tre penicillinkurer med kort mellanrum så spolades mina bihålor.
    Har aldrig sett så mycket var på en och samma gång. Dessutom fick jag gå tillbaka dagen därpå och få bihålorna spolade en gång till.

  • Anonym (svink­oppor)
    Äldre 22 Dec 02:12
    mamita64 skrev 2013-12-21 21:41:31 följande:
    Oj oj oj fy sjutton.
    Jag är allergisk mot en del saker, men inte mot några blommor och inte på det viset.
    Jag har bland annat mot pälsdjur och klarar mej rätt bra om jag inte rör dem.
    Hoppas du slipper Hyacinter  i år då så du får vara dej själv :)
    Fast i år är jag inte lika stressad :). Dock känner jag alltid av dessa äckliga julblommor.

    Har märkt att om jag är stressad (jobbet eller annat), reagerar jag mycket starkare på det jag är allergisk mot.
    Jag blir en Avatar helt enkelt då :). Immunförsvaret är väl på 0.
  • Anonym (Psore­asis)
    Äldre 22 Dec 03:07

    Det äckligaste min kropp gett mig är min Psoreasis . Den kommer i skov och är lite beroende hur jag mår . Men jag sköter den mkt väl så det är inte många som vet att jag har sjukdomen .
    Fast ibland uppkommer det en inflammation och det blåsar upp och blir fnasigt och äckligt .

    Nu när jag är med barn så verkar eksemen bli värre . Men inte så att det stör då ingen i  min närhet märkt av det . Eftersom jag är ju min största kritiker .

  • Äldre 22 Dec 04:56
    Anonym (svinkoppor) skrev 2013-12-22 02:12:58 följande:
    Fast i år är jag inte lika stressad :). Dock känner jag alltid av dessa äckliga julblommor.

    Har märkt att om jag är stressad (jobbet eller annat), reagerar jag mycket starkare på det jag är allergisk mot.
    Jag blir en Avatar helt enkelt då :). Immunförsvaret är väl på 0.
    Ja min allergi blir värre när jag är stressad eller förkyld

  • Äldre 22 Dec 14:53

    Jag fick nån sorts infektion i lungorna, hostade upp slem blandat med grått var som smakade vidrigt och jag mådde sämst. Fick antibiotika

  • Anonym (hm)
    Äldre 23 Dec 01:41

    att min kropp beter sej som om jag är gravid, men inget plus på stickan, men mår illa skalleont och spyfärdig och ingen ÄL

  • Äldre 24 Dec 23:20

    Jo kom på en grej till,,i somras hade jag hemorojder och jag blödde rejält efter att ha skitit hårda korvar,,Det skvatt blod i toastolen när jag fes också :(

  • Äldre 22 Apr 22:14

    Puff

  • Äldre 23 Apr 00:06

    Jag blev förlamad i halva ansiktet, det jag kände av det en kväll och tidigt på kvällen därpå så kunde jag inte tugga eller dricka och ringde mamma. =)

    Vi åkte in och gjorde massa prover, ryggmärgsprover, nån hjärnröntgen, massor men dom hittade inget fel.

    Jag hade kraftig huvudvärk, låg hela tiden, gå var otroligt smärtsamt i huvudet, kunde knappt äta, det jag fick i mig kom upp pga antibiotikan.
    Efter några veckor va jag lite bättre började jag gå lite, kom över biluppfarten iallafall. Med träning så kunde jag tillslut gå runt huset utan stöd.

    Vi fick aldrig veta vad som var fel, det har aldrig kommit tillbaka och jag har inga men efter det.

  • Anonym (bläää­ää)
    Äldre 28 Apr 23:13

    Diarre. Överallt. 

    Ni vill inte veta alla ställen jag suttit och panikskitit!

    Det värsta var ändå för några år sen. Panikdiarre på väg från mataffären. Springer och gör ifrån mig på en skola nära där jag bor, i trappan till källaren. Det var i augusti, nån vecka innan terminen började igen. Tänkte att jag går dit i morgon och städar upp..

    Men det glömde jag. Så skiten låg kvar och var säkert en härlig syn när kidsen började i skolan igen. :D

  • Anonym (Mia)
    Äldre 28 Apr 23:18

    Inte lika äckligt som många andra här men att drabbas av trängningsinkontinens efter andra barnet var inte kul.

Svar på tråden Vad är det äckligaste din kropp drabbat dig med?