• Äldre 18 Jun 17:28
    25000 visningar
    7 svar
    7
    25000

    Samsung Galaxy II - Hur föra över bilder till PC?

    Hej hej,

    Har försökt att ladda ner programmet Kies från Samsungs hemsida men den laddar och laddar
    men sen kommer en ikon om windows explorer och när jag klickar OK
    så öppnas en ny sida med explorer som vill att man ska köra updates osv.

    Verkar helt knäppt svårt för att enbart föra över bilder man har tagit med mobilen.
    Annars händer det inget när jag sätter in sladden i mobil och dator.

    Någon som har tips och råd
    gärna steg för steg

    TACK 

  • Svar på tråden Samsung Galaxy II - Hur föra över bilder till PC?
  • Äldre 18 Jun 17:35
    #1

    Se till så du väljer masslagringsläge på telefonen när du kopplar in den i datorn. Om du ännu har problem kan du prova någon molntjänst, tex Dropbox (eller Google Drive). Då laddar du upp bilder i molnet och kommer åt dem från vilken dator/telefon du vill sen, du kan även dela bilder och dokument med andra.


    Sur, grinig och på smällen.
  • Äldre 18 Jun 17:46
    #2
    cloudberry79 skrev 2012-06-18 17:35:48 följande:
    Se till så du väljer masslagringsläge på telefonen när du kopplar in den i datorn. Om du ännu har problem kan du prova någon molntjänst, tex Dropbox (eller Google Drive). Då laddar du upp bilder i molnet och kommer åt dem från vilken dator/telefon du vill sen, du kan även dela bilder och dokument med andra.
    Var hittar jag den option så jag kan välja masslagringsläge?
  • Äldre 18 Jun 17:58
    #3

    Gå till inställningar > trådlöst och nätverk > USB-funktioner och klicka på "Anslut lagring till dator" Anslut kabeln.


    Sur, grinig och på smällen.
  • Ely
    Äldre 18 Jun 17:59
    #4

    vad krångligt det låter oO jag kopplar bara in laddar sladden och så kommer rutan på datorn upp där man kan välja..

  • Äldre 18 Jun 18:10
    #5
    cloudberry79 skrev 2012-06-18 17:58:44 följande:
    Gå till inställningar > trådlöst och nätverk > USB-funktioner och klicka på "Anslut lagring till dator" Anslut kabeln.
    Tack nu funkade det bättre.
    Men ett problem är kvar ännu, alla bilder förs över som fanns på mobilen sedan tidigare
    men de bilder jag tagit med Samsungs kamera vill inte föras över.

    Vad kan det bero på? 
  • Äldre 18 Jun 18:13
    #6

    Gå in i utforskaren och leta upp telefonen, bilder från kameran ska ligga i DCIM-mappen (ibland heter den 100Andro). Jag har en annan Android-telefon själv, men det ska vara samma sak. Om du hittar bilderna där så kopierar du helt enkelt över dem från mappen till datorn precis som du  hanterar vilka filer som helst.


    Sur, grinig och på smällen.
  • Äldre 18 Jun 18:26
    #7
    cloudberry79 skrev 2012-06-18 18:13:10 följande:
    Gå in i utforskaren och leta upp telefonen, bilder från kameran ska ligga i DCIM-mappen (ibland heter den 100Andro). Jag har en annan Android-telefon själv, men det ska vara samma sak. Om du hittar bilderna där så kopierar du helt enkelt över dem från mappen till datorn precis som du  hanterar vilka filer som helst.
    TACK :)

    Efter att ha letat runt lite äntligen hittade vi rätt. 
Svar på tråden Samsung Galaxy II - Hur föra över bilder till PC?