• tickkt­ackk
    Äldre 21 Jun 18:27
    3141 visningar
    14 svar
    14
    3141

    Ha en 'fake' bebis, i väntan på en riktig?

    Har grym barnlängtan, men är ung så det kan inte uppfyllas på några år...
    Kom in på en video på youtube där de hade en 'fake bebis' (en docka som ser ut som en riktig), blev lite sugen...
    Är det konstigt? Kan det påverka det riktiga bebislivet i framtiden?
    Kanske kan kännas skönt att stilla längtan lite...?

    Inga påhopp och 'onödiga-bara för att vara elak-kommentarer, tack!

  • Svar på tråden Ha en 'fake' bebis, i väntan på en riktig?
  • Loriya­na
    Äldre 21 Jun 18:28
    #1

    Hur ung är du?

  • tickkt­ackk
    Äldre 21 Jun 18:29
    #2
    Loriyana skrev 2012-06-21 18:28:52 följande:
    Hur ung är du?
    17
  • Loriya­na
    Äldre 21 Jun 18:37
    #3
    tickktackk skrev 2012-06-21 18:29:31 följande:
    17

    Ja då är du nog lite ung för att ha bebis "på riktigt". Jag ser inget fel i att ha en "fejk bebis" om du nu gärna skulle vilja ha en.
  • Loriya­na
    Äldre 21 Jun 18:37
    #4

    Jag tror dock att de kan vara rätt dyra...

  • Äldre 21 Jun 18:38
    #5

    Jag tycker det känns lite creepy med de där dockorna. Och det är ju inte alls samma sak med en bebis som en docka. Som att önska sig en hund, men köpa en mjukishund. Lite svårt att träna agillity då..

    Det du kan göra är att förbereda dig. Läs på, var barnvakt, dröm om barn, kanske praktisera på ett dagis.

    Skulle jag göra om mitt liv hade jag prioriterat detta, som skulle gynnat mina barn:

    *  Skaffa en utbildning. Så mycket enklare att göra det INNAN. Föräldrapenningen blir också roligare om man jobbat innan barnet föds.

    * Skaffa en buffert. En stadig buffert, behöver inte vara massor, men kanske åtminstone 20-30'000 på banken.

    * Skaffa stadigt sällskap. En person man hinner lära känna bra INNAN man får barn. Jag och sambon hade varit tillsammans i 4 år innan barnet vilket var BRA.

    * Res! Res nu, res med tjejgänget, gå på en galen festival, skaffa löshår, ha sovmorgon, pierca naveln. *s*

  • tickkt­ackk
    Äldre 21 Jun 18:42
    #6

    Tänk om dockan ser så pass 'bra' ut, att man inte blir så lycklig som man borde när man får sitt riktiga barn?

  • HejAli­ce
    Äldre 21 Jun 18:49
    #7

    Nämen, haha. Din kommentar där ticktakk om utseende visar ju att du antingen driver med oss eller så är du fruktansvärt omogen. Eller du är ju omogen i vilket fall isåfall!

  • tickkt­ackk
    Äldre 21 Jun 18:55
    #8
    HejAlice skrev 2012-06-21 18:49:28 följande:
    Nämen, haha. Din kommentar där ticktakk om utseende visar ju att du antingen driver med oss eller så är du fruktansvärt omogen. Eller du är ju omogen i vilket fall isåfall!
    Med 'bra' syftar jag ju på om den ser verklig ut -.-
  • HejAli­ce
    Äldre 21 Jun 19:16
    #9

    Men tror du att du kommer känna kärlek till en docka? Mer än vad du skulle känna kärlek till en bebis som du har burit inuti dig i 9 månader och sen fött? Tror du då att när du kommer hem från bb så skulle du tänka "äsch. Dockan ser bättre ut. Jag tycker inte så mycket om min bebis. Ångrar att jag skaffade barn"

  • Äldre 21 Jun 19:18
    #10

    Vi hade "data-bebisar" i 9:an. Var första skolan i Sverige att få prova =)
    De var ganska lika riktiga bebisar. De grät av 4 olika anledningar: Mat, ny blöja, rapa och bara tröst. Vi hade ett band runt armen, så man kunde identifiera sig när dockan blev ledsen. På så vis måste man som "förälder" vara i närheten jämt. Jag blev jättekär i min docka och var sugen på en egen i väntan på egna riktiga barn, men dessa bebisar kostade komunen 10 000 kr styck att köpa in, så det var lite väl häftigt, hehe. Tanken med projektet var att avskräcka unga från att skaffa barn för tidigt. Funkade sådär på mig. Fick första barnet när jag var nyss fyllda 21 år och andra när jag var 22 år.

  • HejAli­ce
    Äldre 21 Jun 19:21
    #11

    Haha. Vad kul smulan. Har du berättar det för kommunen?

  • Äldre 21 Jun 19:26
    #12
    HejAlice skrev 2012-06-21 19:21:42 följande:
    Haha. Vad kul smulan. Har du berättar det för kommunen?

    Vilket då tänker du på?
    Jag och kompisen var och frågade om vi fick låna en igen, men då var bebisarna på väg till annan ort. Fick träffa dem igen när mina yngre syskon hade dem 3 och 4 år senare =) 
  • HejAli­ce
    Äldre 21 Jun 19:50
    #13

    Att det hade motsatt effekt mot vad kommunen hade tänkt mena jag :)

  • Äldre 21 Jun 20:36
    #14
    HejAlice skrev 2012-06-21 19:50:21 följande:
    Att det hade motsatt effekt mot vad kommunen hade tänkt mena jag :)
    Haha, nä det har jag inte =P
Svar på tråden Ha en 'fake' bebis, i väntan på en riktig?