• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • MeraMia

    Det var en varm sommardag och vi hade precis kommit hem. Bilen var fortfarande sval från AC:n.

    Jag: Nu är vi hemma! Välkommen ut i värmen.

    Erik 6 år: Nej tack jag vill hellre sitta här inne i "kallen".

  • kivik

    Fröken berättar om dinosauriernas tänder hos växtätare och köttätare, att de ser olika ut.

    Oscar 5 år utbrister: "...och de tänder man dricker mjölk med heter mjölktänder!"    

  • kivik

    Fröken pratar om olika djur och varför de heter.

    Fröken: "Varför tror ni det heter huggorm?" 
    Maja 5 år: "Jag tror att det heter huggorm... Är det för att den hugger ved?" 

  • TreFantastiskaBarn

    Åkte buss med barnen, det var ganska fullt men sonen på nyblivna 6 år hittade en plats bredvid en okänd farbror. Farbrorn försöker konversera lite och frågar min son om han haft en bra dag.
    Sonen svarar högt och ljudligt så hela bussen hör "jag har mask i magen". Sedan kommer en lång utläggning hur jag (mamma) hittat maskarna och varför han fått dem. Hela bussen bröt ihop.

  • asaros

    Detta var många, många år sedan då min son gick på ett dagis, vi hade ett problem med en fröken där som tyckte att det var ok att skrika mycket på barnen!!?? Jag fick ett litet samtal att min son inte lyssnade så bra så jag tänkte att jag är med honom en dag på dagis för att kolla läget lite. Vi kom dit, klädde av oss ytterkläderna och gick in, då vände min son och gck tillbaka till sitt skåp, jag efter och undrade vad han skulle göra? Han svarade: Jag skall bara lägga mina öron i skåpet, det gör ont i dom när V skriker......

    att tillägga; den fröken var inte kvar så länge, hörde på ryktes vägar att hon jobbar med dementa ;)  

  • Isis

    När jag visar en liten blomfluga för dottern på 20 månader utbrister hon: "Liten plyplan!" (Litet flygplan)

  • Isch

    Charlie 3år undrade varför lillebror fick följa med på vuxenkalas med mamma och pappa men inte han
    Mamma: "Sixten måste ju med för han äter ju fortfarande från mammas bröst."
    Barnvakten farmor lägger till: "ja jag kan ju inte mata honom, mina bröst har ingen mjölk, de är helt tomma!"
    Varvid Charlie går fram till farmor, lyfter upp hennes tröja och grabbar tag i ena bröstet och utbrister överlyckligt: "men farmor, de är ju inte tomma, de är jättetjocka och stora ju!"

  • Jenny123

    När jag var i 4 års åldern frågade jag min mamma hur bebisar kom till mamma tyckte att hon kunde köra light versionen och sa man tar en snopp och stoppar in i en muff och så blir det en bebis. Jag bar nöjd med förklaringen och inget mer med det. Några veckor senare satt jag på en buss med min mormor och det kom in en kvinna med barnvagn min mormor tittade ner i vagnen och gullade och så. Då säger jag högt och tydligt "mormor jag ska skära av en snopp och stoppa in i din muff så du också får en bebis" Hela bussen gapskrattade men min mormor skämdes hahaha dena historia berättas ofta där hemma:)

  • evilgirl

    När min dotter var runt 3-4 år så var hon så glad över att få vara "tärning" i Lucia tåget :)

    Samma dotter tjatade på mig inne i affären att hon ville ha" pencellin" ,hon hade fått det tidigare mot öroninflammation. Jag förklarade att hon inte var sjuk längre och att man inte kunde köpa det i affären. Jodå det kunde man visst ,hon var så envis. Sedan visade det sig att hon ville ha en glass,piggelin. :)

  • haggan111

    Min fru gick på bussen en dag med då 3 åriga dotter.
    Dottern: - Mamma titta va tjock farbrorn är!!!
    Mamma: -Men Frida så säger man inte, vi pratar om det när vi kommer hem.

    Dagen därpå samma buss, samma resenärer.
    Dottern: - Mamma mamma, vi pratar om honom när vi kommer hem!!!!

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!