• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • LitenD

    Jag sa själv en liknande grej som liten, stod vid spegeln, smilade åt mig själv och blev smått hysterisk då jag upptäckte smilgroparna:
    "Mamma, jag har hål i kinden..." 

  • GreatMaffian

    Min dotter DÅ 2 ½ år stog & blev helt röd i ansiktet, jag tänkte väl att hon antagligen bajsade, tillslut kom det ur världens brakskit varpå hon säger- Så, nu är bättre...

    En dag efter att jag hade hämtat henne på förskolan så prata vi lite om vad vi skulle äta..

    Jag- Vad vill du äta idag?
    Dotter- kött..
    Jag- vad vill du vi ska ha till köttet då?
    Dotter- Ehh, vi kan, vi kan ha..... Morot.
    Jag- Nåt mera?
    Dotter- Jaaa, mat!
    FörvånadSkrattande

    Min väninna & hennes dotter  3 år satt på bussen hem från stan.... Då ropade de upp i högtalarna på bussen "Nästa Djurgården"
    Väninnans flicka vänder sig till henne & säger- Var är djuren då Mamma?

  • Medea78
    tinitus skrev 2012-06-29 16:25:05 följande:
    När Zackarias var 4 år satt han och mormor och tittade på bilder på mig när jag var liten. På en av bilderna står jag brevid en liten röd cykel som även Zackarias haft när han var mindre. Då utbrister han "Men titta mormor, där lånar mamma min cykel"

    När han blivit runt fem år kommer han hem från dagis, så kom han in på hur barn blir till och berättar för mig och sin mormor och säger: "när jag blev till så hade min pappa sin snopp i din slida" Det blir tyst i en sekundsdel och så tittar han på mig med en väldigt anklagande blick och säger" Kommer du inte ihåg det eller??" Så vänder han sig till sin mormor  i samma veva innan jag hunnit svara eller säga något, och säger till henne "När mamma blev till hade morfar sin snopp i din slida, eller kommer inte du heller ihåg det??"
    Gud vad jag skrattade Skrattande
  • Aleksandra Barnmorska

    Vera 5 år och "pojkvännen" Arvid sitter och leker på dagis. Arvid frågar Vera om de ska pussas. Vera funderar en stund och säger ; Det hade varit mysigt men det går inte för vi har inte samma bakterier.

  • fluu

    Vänners barn:

    Jag(Ellen) leker kurragömma med Nora,3 år.
    Jag: Nu kommer jag!
    Nora hoppar fram bakom en dörr och utbrister: ELLEN,ELLEN LETA INTE HÄR!

    Jag letade på många ställen innan jag hittade henne:P

    ------------------------

    Jag förklarar för Stina,3 år att jag är vegetarian.
    Stina: Vad betyder det?
    Jag: Det betyder att jag inte får äta kött.
    Stina: Aha, jag är en sån vegetarian som inte får äta ärtor.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • jagvetefan

    Idag hade vi barnkalas för min yngste son. Skrattade gott åt en grej som hans kompis sa;
    - Jag är vegetarian. Jag äter bara kött och korv!

    Haha

  • Loreena

    Min 22 månaders son som läst mycket Go'natt Alfons på sista tiden går in i klädkammaren en stund, kommer ut igen med ett leende och säger "Hitta inge - lejon" Haha :)

  • Min högsta önskan

    Herman, då 3 år, var hos tandläkaren för första gången.
    Hon ställde en massa frågor både till honom och till mej.
    En fråga han fick var om han åt godis.
    Han tittade på henne och funderade lite innan han svarade: -Nä...
    -Jasså, du äter inte godis? frågade hon igen, och tittade lite på mej.
    -Nä, sa Herman igen. Det är inte lördag idag.. 
      


    Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!