• fru knasbo­ll
    Äldre 30 Jun 11:53
    48687 visningar
    21 svar
    21
    48687

    Självplock jordgubbar Stockholmsområdet?

    Är det någon som vet vari Stockholmsområdet man kan plocka jordgubbar själv? Det verkar som att de flesta sådana ställen har dött ut, jag har ringt runt till de jag hört talas om nära Stockholm men de har stängt igen... Alla tips tas tacksamt emot! :)

  • Svar på tråden Självplock jordgubbar Stockholmsområdet?
  • Äldre 30 Jun 11:55
    #1

    Undrar också och kanske majsplock också eller andra grönsaker? (sorry TS för att jag tog över tråden)

    Hat du kollat Ekerö?

  • fru knasbo­ll
    Äldre 30 Jun 12:20
    #2
    Sapato skrev 2012-06-30 11:55:08 följande:
    Undrar också och kanske majsplock också eller andra grönsaker? (sorry TS för att jag tog över tråden)

    Hat du kollat Ekerö?
    Majs och andra grönsaker vet jag tyvärr inget om.. Kanske kan hitta nåt här: www.bonde.nu/

    Jag har ringt till de på Ekerö jag lyckats få fram information om, men det kanske finns flera?

    Jag har ringt till:
    Självplock 80 på Ekerö - numret har upphört
    Ekerögubben - Det nummer jag hittar har upphört
    Sturehovs gård i Botkyrka - Verksamheten har upphört enligt telefonsvararen
    Antuna självplock i Upplands väsby har enligt den information jag kan få fram på internet upphört

    Jag har hört talas om att det kan finnas på Värmdö men hittar inget om det, nån som vet?
  • Äldre 30 Jun 12:33
    #3

    Västerhaninge hade förr i tiden har ingen aning nu:(

  • Äldre 30 Jun 12:46
    #4

    www.ulvagubben.se finns men vet inte om det är jobbigt att åka.

  • Äldre 30 Jun 14:55
    #5

    Har också letat, bara i norra Stockholm visserligen men jag har inte hittat någonting.

  • fru knasbo­ll
    Äldre 4 Jul 08:52
    #6

    Tack för svar. Om inte annat får det bli Ulvagubben. Verkar även finnas en del vid Norrtälje. Fortsätt gärna lämna förslag om någon vet något ställe lite närmare Stockholm :)

  • Äldre 4 Jul 11:10
    #7
  • Äldre 4 Jul 11:25
    #8

    Såg skyltat igår att det finns självplock i upplands bro, dock missade jag att kolla efter exakt adress.

  • Äldre 4 Jul 16:32
    #9

    Finns självplock i Järna

  • Äldre 6 Jul 17:20
    #10

    Citygross tar 10:-/l så jag plockar där :)

Svar på tråden Självplock jordgubbar Stockholmsområdet?