• pSofie
    Äldre 2 Jul 14:18
    4855 visningar
    8 svar
    8
    4855

    Skatteverket personbevis

    Är det någon åldersgräns på att gå in på skatteverket och skriva ut ett personbevis?

  • Svar på tråden Skatteverket personbevis
  • Äldre 2 Jul 14:20
    #1

    Nej, vem som helst kan hämta ett personbevis på vem som helst. Går även att ringa 0771-567567 och berätta vem du vill ha ett personbevis på och vart det ska skickas.

  • pSofie
    Äldre 2 Jul 14:21
    #2
    Dajo skrev 2012-07-02 14:20:18 följande:
    Nej, vem som helst kan hämta ett personbevis på vem som helst. Går även att ringa 0771-567567 och berätta vem du vill ha ett personbevis på och vart det ska skickas.

    Tack då vet jag :) Behöver man ringa och boka tid om man ska in där och skriva ut de?
  • Äldre 2 Jul 14:24
    #3

    Ska du skriva ut det direkt måste man ha nån typ av bank-id och det måste man vara 18 år för att ha tror jag, men ringer du in så är det ok...

    Detta nummer hittade jag 020‑567 000


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 2 Jul 14:24
    #4
    pSofie skrev 2012-07-02 14:21:52 följande:
    Tack då vet jag :) Behöver man ringa och boka tid om man ska in där och skriva ut de?
    Läs här

    www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/bestallapersonbevis.4.18e1b10334ebe8bc80003671.html
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 2 Jul 14:25
    #5
    pSofie skrev 2012-07-02 14:21:52 följande:
    Tack då vet jag :) Behöver man ringa och boka tid om man ska in där och skriva ut de?
    Nej, men det är smidigare att ringa en stund innan och berätta att du kommer, så kan personalen förbereda personbeviset och du slipper stå och vänta i receptionen på att det ska bli färdigt! :)
  • Äldre 2 Jul 18:34
    #6

    Hej

    Personbevis är offentliga handlingar så det finns ingen åldergräns,eller vem som tar ut det. Du kan ringa till Skatteverket och då skickar man ut ett eller faxar över ett till er.
    Men någon beställning till Servicekontoren görs inte. Så det är bara för er att gå in och de på servicekontoren skriver ut personbeviset direkt när du kommer fram till disken.

  • Äldre 3 Jul 03:07
    #7
    Belinda04 skrev 2012-07-02 18:34:55 följande:
    Hej

    Personbevis är offentliga handlingar så det finns ingen åldergräns,eller vem som tar ut det. Du kan ringa till Skatteverket och då skickar man ut ett eller faxar över ett till er.
    Men någon beställning till Servicekontoren görs inte. Så det är bara för er att gå in och de på servicekontoren skriver ut personbeviset direkt när du kommer fram till disken.
    Vid de tillfällen som jag behövt hämta personbevis har jag ringt till mitt lokala servicekontor och bett dem förbereda personbeviset, det har aldrig varit något problem och det har legat klart i receptionen när jag har kommit. Kanske olika kontor hanterar detta på olika sätt? :)
  • pSofie
    Äldre 3 Jul 11:45
    #8

    Okej tack så mycket :) Ska åka och ta kort till legitimation sen in med de och lämna på banken. Men de säger att jag måste ha målsman med mig då jag är under 18 år, jag har underskrift från båda målsman MEN jag bor inte med nån av dem, de bor långt bort..

    Så de borde väl gå  om jag kommer in med pappret med mina föräldrars underskrifter + personbevis??

Svar på tråden Skatteverket personbevis