• Anonym (Tveks­am)
    Äldre 6 Jul 20:56
    15501 visningar
    82 svar
    82
    15501

    Hur vet man om är en kille är seriös?

    Jag måste få veta hur man vet om en kille är seriös eller inte.

    Jag träffade en kille, många år yngre än mig för 1,5 månad sedan. Vi har setts 2 ggr på den tiden och vi har haft det trevligt när vi väl sätts.

    Sedan tog han avstånd och vi hade ingen kontakt alls i 2-2,5 vecka innan han helt plötsligt tog kontakt och började snacka att han saknat mig och tänkt på mig, men samtidigt började han snacka om att han ville ha sex med mig och ha ett slags KK-förhållande medan han vet att jag är ute efter ett riktigt förhållande.

    Jag berättade hur jag kände det att jag inte vill ha sex eller ett sådant förhållande alls.

    Nu ikväll vill han att jag kommer hem till honom och sover över. Jag skrev att jag vill men inte vill ha sex och inte känner mig redo för det och då svarade han att då har vi inte det utan jag vill bara ha sex om vi båda vill det jag kommer inte pressa dig eller tvinga dig.

    Jag svarade att du kommer ju vilja ha sex oavsett och jag orkar inte med att du kanske försöker övertala mig eller ligge roch pressar dig mot mig inatt med ett hårt stånd mot min rumpa/rygg. Jag känner mig inte redo och vet inte om jag kommer bli det överhuvudtaget och du kommer säkert tröttna på mig.

    Han svarade att jag väntar på dig tills du blir redo, jag är tänd på dig, jag vill ha dig.

    Hur skall man tolka detta? Är han kär i mig eller försöker han bara utnyttja mig?

  • Svar på tråden Hur vet man om är en kille är seriös?
  • Anonym
    Äldre 8 Jul 19:22
    #71

    va ärliga mot er själva o framförallt mot varandra ...

  • Filipi­s
    Äldre 8 Jul 19:29
    #72

    Men vad löjligt! Om han är så mogen..blir man ju inte sur och ignorerar mess?! Ligg med han då,visa att han har rätt:) Jag tror så här..tvekar man och undrar,så är det just så..att han inte vill ha något jätteseriöst.

  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 20:22
    #73
    sarafamilj skrev 2012-07-08 19:16:47 följande:
    Oavsett om han bara vill ha dig som kk eller ärligt  skulle kunna tänka sig inleda ett förhållande med dig längre fram tror jag inte på din taktik med att ställa honom mot väggen gång på gång per sms.
    Du kan ju inte få något annat svar än de du redan från start fick, han är inte kär i dig men tycker om dig.
    Själv skulle jag känt mig enormt pressad av massa frågor kring dessa känslor efter att bara setts två ynka gånger. Känns inte som någon bra start på en relation.

    Istället tror jag på rådet du fick innan om att ses på andra ställen än i sängen. Om han hör av sig och vill träffa dig så säg helt enkelt att det inte passar om det handlar om kl.21-22 och han vill att du ska sova över hos honom. Föreslå istället en fika, lunch, middag eller promenad någon annanstans än hemma en annan dag och se om han nappar. Är han ointresserad av att ses för långt borta från sängen så vet du vad han vill, ses han lika gärna över en mysig lunch eller långpromenad tror jag säkert han kan vara intresserad av mer.
    Men oavsett vilka intentioner han har tror jag känslorna dör av alltför många sms i stil med "men du vill väl egentligen bara ha sex med mig" eller "men hur känner du för mig då" eller "jag tänker i alla fall inte ha sex med dig". 
    Skippa dessa sms är mitt råd! 
    Vi har aldrig haft sex med varandra. Han vill gärna ses och göra saker på stan, men nu har han inte hört av sig sedan i fredags så han har väl hittat nån ny flamma då eller som han sa att jag sårat hans känslor genom att jag bara tror att han är ute efter sex och inget mer.
  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 20:24
    #74
    Filipis skrev 2012-07-08 19:29:46 följande:
    Men vad löjligt! Om han är så mogen..blir man ju inte sur och ignorerar mess?! Ligg med han då,visa att han har rätt:) Jag tror så här..tvekar man och undrar,så är det just så..att han inte vill ha något jätteseriöst.
    Håller med att det är så löjligt att ignorera ens sms. Det var samma sak i juni, då drog han med att han legat på sjukhus, allt lät så osannolikt när han berättade att jag fortfarande inte tror på det.
  • Äldre 8 Jul 20:28
    #75
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-07-08 20:22:09 följande:
    ... nu har han inte hört av sig sedan i fredags så han har väl hittat nån ny flamma då...
    Precis
  • Anonym
    Äldre 8 Jul 20:31
    #76
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-07-08 20:24:43 följande:
    Håller med att det är så löjligt att ignorera ens sms. Det var samma sak i juni, då drog han med att han legat på sjukhus, allt lät så osannolikt när han berättade att jag fortfarande inte tror på det.
    Och ändå undrar du om han är seriös. Seriöst???
  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 21:07
    #77
    Anonym skrev 2012-07-08 20:31:43 följande:
    Och ändå undrar du om han är seriös. Seriöst???
    Ja, något fel med det? Eftersom han säger det, men beter sig just nu som en jädra idiot, han verkar ha tappat läsförmågan sedan natten mot lördag eller så har han supit eller missbrukas tabletter. Han brukar göra det när han mår dåligt och jag har ju fått honom att må så dåligt av att misstro honom Det är det sista han sa iaf till mig i fredags kväll och sedan dess har jag inte hört ifrån honom.
  • Äldre 8 Jul 21:13
    #78
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-07-08 21:07:05 följande:
    ...supit eller missbrukas tabletter. Han brukar göra det när han mår dåligt och jag har ju fått honom att må så dåligt av att misstro honom ...
    Om du erbjuder honom lite sex så ger jag mig katten på att hans humör kommer rusa i höjden av lycka
  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 21:19
    #79
    Glädje58 skrev 2012-07-08 21:13:01 följande:
    Om du erbjuder honom lite sex så ger jag mig katten på att hans humör kommer rusa i höjden av lycka
    Kan ju alltid låtsas att jag är jättekåt. Ska jag skicka ett sms och fråga om han också är det bara för att testa honom tycker du?
  • Anonym
    Äldre 8 Jul 21:22
    #80

    moget.....

  • Äldre 8 Jul 21:31
    #81
    Anonym (Tveksam) skrev 2012-07-08 21:19:40 följande:
    Kan ju alltid låtsas att jag är jättekåt. Ska jag skicka ett sms och fråga om han också är det bara för att testa honom tycker du?

    Nej, som jag sa tidigare så tycker jag inte att du ska spela något spel.

    Dessutom är risken att han blir jättesjuk och äter jättemycket piller. Skona honom... (vill du verkligen att han först ska få stånd och sen strax därpå bara låta den slakna? Sånt är inte att leka med)
  • Anonym (Tveks­am) Trådstartaren
    Äldre 8 Jul 23:29
    #82
    Glädje58 skrev 2012-07-08 21:31:03 följande:
    Nej, som jag sa tidigare så tycker jag inte att du ska spela något spel.

    Dessutom är risken att han blir jättesjuk och äter jättemycket piller. Skona honom... (vill du verkligen att han först ska få stånd och sen strax därpå bara låta den slakna? Sånt är inte att leka med)
    Han kan nog ta hand om det själv isf
Svar på tråden Hur vet man om är en kille är seriös?