• Anonym (människa)

    Vad er är mörkaste hemlighet?

    Min är att jag en gång hamnade i säng med min väninnas kille. Jag startar denna tråden bara för att kanske få lite tankar om/förklaringar till varför man ibland gör saker som är totalt emot ens värderingar, att man gör saker som är totalt fel men ändå gör dem. (att jag har gjort ett fruktansvärt misstag vet jag redan).

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-09 21:30
    Vilka livsöden det finns... ibland känner man ju sig helt ensam om att ha mindre roliga hemligheter. Tråkigt att tråden spårade ur där ett tag men det var väl tyvärr väntat...Tack alla som delar med sig.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 22:47
    Jag lämnar denna tråden nu. Tanken var att få lätta sitt hjärta, utan värderingar, inte att det skulle bli så OT.

  • Svar på tråden Vad er är mörkaste hemlighet?
  • Anonym (hårfoten)

    Säkert jättebra med droger, speciellt hasch. Om det inte vore för att min mor dog av det...

    Själv tyckte hon att hon blev lugnare, vettigare och bättre på alla sätt och vis, men vi såg en helt annan sida..

  • Anonym (flera)
    Tyavanin skrev 2012-07-10 13:46:32 följande:
    För övrigt så stämmer det säkert att vissa som barn har glada minnen av fester och allt som dessa innehöll... Men det finns ännu fler
    Barn som mår dåligt över hur deras föräldrars beteende förändras på dessa fester... Tummen upp för nyktra tillställningar om barnen är med!

    Exakt! Det är barnen vi pratar om här. Allt för deras bästa. Er vuxna och vad ni gör med ert liv skiter jag blankt i. Men barnen ska inte behöva vara med om olyckligheter som att se sin förälder inta alkohol eller drogor. Och nu pratar vi om små barn. Barn som fortfarande lär sig av ALLT sina föräldrar gör.
  • Anonym (bdsm)
    Shandi skrev 2012-07-10 13:48:16 följande:
    Varför, då man kan hoppas och försöka påverka dem att avstå?  Både rejäla fyllor och droger.
    Jag är inte naiv jag lurar inte mig själv att mina ungar kommer hopa över tonåren och experiment som medföljer.
     
     
    Shandi skrev 2012-07-10 13:48:56 följande:
    Ja men haha, du blir ju itne hög på kaffe?
    Menar du på att man inte blir påverkad av kaffe?
    Konstigt, varför dricker man det i så fall?
     
    Anonym (flera) skrev 2012-07-10 13:50:15 följande:
    Hoppas att dina barn väljer att inta alkohol och hasch samtidigt så att de spyr illa och mår så dåligt att de aldrig mer vill röra skiten igen då! Eftersom de förmodligen inte kommer få lära sig av sin käre far att det är bättre att avstå.   
    Det kommer antagligen hända, det har hänt oss alla men har endast bidragit till att vi har lärt oss att hantera våra droger.
    Misstag lär man sig av.

    Nej, jag kommer serve3ra dom drogfakta, nackdelar och fördelar med dom olika droger, tnkte inte predika för dom, jag har så pass höga tankar om mina barn att jag låter dom ta sina beslut själva.
     
  • Tyavanin

    Behöver man en drog eller en drink för att
    Få vardagen att fungera är det ett missbruk.
    Kaffe kan i för stor mängd vara skadlig men inte jämförbar med alkohol och droger då de Kan förändra ditt beteende och du inte är
    "närvarande"

  • Anonym (bdsm)
    Anonym (hårfoten) skrev 2012-07-10 13:52:15 följande:
    Säkert jättebra med droger, speciellt hasch. Om det inte vore för att min mor dog av det...

    Själv tyckte hon att hon blev lugnare, vettigare och bättre på alla sätt och vis, men vi såg en helt annan sida..
    Måste vara det första dödsfallet i drogens historia.
     
     
  • Anonym (flera)
    Anonym (hårfoten) skrev 2012-07-10 13:52:15 följande:
    Säkert jättebra med droger, speciellt hasch. Om det inte vore för att min mor dog av det...

    Själv tyckte hon att hon blev lugnare, vettigare och bättre på alla sätt och vis, men vi såg en helt annan sida..

    Tyvärr vill inte hasch-älskare inse detta. Att vi "normala"/ej rökande, ser en annan sida hos dem. En förändring beteendemässigt...
  • Loveistheshit
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 12:27:33 följande:
    Hear hear

     

    Inte mycket som klår åsynen av hårt bundna bröst som sitter på en lika bunden och piskad sliddjur

     

    Sliddjur...Suck!
  • Shandi
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 13:55:13 följande:
    Jag är inte naiv jag lurar inte mig själv att mina ungar kommer hopa över tonåren och experiment som medföljer.
     
     

    Menar du på att man inte blir påverkad av kaffe?
    Konstigt, varför dricker man det i så fall?
     

    Det kommer antagligen hända, det har hänt oss alla men har endast bidragit till att vi har lärt oss att hantera våra droger.
    Misstag lär man sig av.

    Nej, jag kommer serve3ra dom drogfakta, nackdelar och fördelar med dom olika droger, tnkte inte predika för dom, jag har så pass höga tankar om mina barn att jag låter dom ta sina beslut själva.
    Du lever i en värld där knark och rejäla fyllor är en självklarhet, det gör inte jag.

    Jag sa att man inte bli HÖG av kaffe, inte att man inte blir påverkad. Och ja, jag tycker det är fel med det beroendet också, men det är knappast olagligt.

    Japp, självklart ska de lära sig ta egna beslut, men först måste de veta vad som är rätt och fel, och det är något barn tyvärr inte alltid kan lära sig själva. Det är därför föräldraskap är något som pågår till vuxen ålder.
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Anonym (bdsm)
    Tyavanin skrev 2012-07-10 13:55:31 följande:
    Behöver man en drog eller en drink för att
    Få vardagen att fungera är det ett missbruk.
    Kaffe kan i för stor mängd vara skadlig men inte jämförbar med alkohol och droger då de Kan förändra ditt beteende och du inte är
    "närvarande"
    Okey då, vi lever alla i ett missbrukssamhälle för majoriteten av föräldrar använder droger.
    Men om du är intresserad över lite information så kan du vända dig till vården och kolla upp vilka kriterier man måste uppfylla för att få diagnosen missbruk.
     
    Tusentals människor dör om året som följd av kaffe drickande, noll dör av cannabis, tycker det talar sitt klara språk.
    Koffein är en centralsimulant så den gör likt amfetamin ett rus.
  • Pinguicula

    Anonym (flera): jag är förälder och röker på, ingen har någonsin anat det - alla som fått reda på det har blivit förvånade. Vad är det för beteende mina nära och kära ser isf?

    Om ingen märker nån skillnad... Hur kan de då se någon beteendeförändring?

Svar på tråden Vad er är mörkaste hemlighet?