• Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 12 Jul 11:48
    32802 visningar
    82 svar
    82
    32802

    Hur många orgasmer får ni under ett samlag?

    Som rubriken lyder.
    Jag har hunnit bli 40 och kan få upp till 10- 15 vaginala orgasmer. Samlag som minst varar i 30 min...  Efter samlaget fortsätter de en stund med små ryckningar oxå...
    Det har blivit snabbare att få en vaginal orgsam än för 5 år sedan.
    Är det något man kan ha byggt upp och tränat upp under åren? 
    Eller blir det så automatsikt ju äldre man blir? 

  • Svar på tråden Hur många orgasmer får ni under ett samlag?
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 11:59
    #1

    För mig blir det 2-4.

  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 12:10
    #2

    Vanligen mellan fem och femton. Min kropp lärde sig det efter trettio och efter jag fött barn. Innan dess kunde jah bara få orgasm av klitorisstimulans vid egen beröring.

  • Anonym (tjeje­n)
    Äldre 12 Jul 12:16
    #3

    jag brukar få mellan 5-10 orgasmer/samlag. Och känner igen mig när du säger att det är rycker i kroppen. Min man behöver bara komma i mig vid första penatrionen, antar att min G-punkt sitter rätt! Jag har alltid haft lätt för att få orgasm så. Tjejen. 28år.

  • Fröken­Jag
    Äldre 12 Jul 12:31
    #4

    Men såna här trådar vill man inte läsa när man får kämpa för att få till EN eller kanske två orgasmer per samlag, då via klitorisstimulans! Hur gör ni? Ska man knipa på nåt särskilt vis eller kommer det bara av sig självt för er? Krävs det många "in o ut" på rad? Jag är Jä-ligt avundsjuk kan jag säga!!

  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 12:47
    #5
    FrökenJag skrev 2012-07-12 12:31:48 följande:
    Men såna här trådar vill man inte läsa när man får kämpa för att få till EN eller kanske två orgasmer per samlag, då via klitorisstimulans! Hur gör ni? Ska man knipa på nåt särskilt vis eller kommer det bara av sig självt för er? Krävs det många "in o ut" på rad? Jag är Jä-ligt avundsjuk kan jag säga!!



    Testa att vara helt avslappnad och bara ta emot. Låt din man smeka, slicka och pulla dig i timmar utan att ge honom något. Rikta in er på din kropp. Utforska den tillsammans och hitta vad du njuter av. När det gäller vaginala orgasmer så är det lättare när man väl hittat g-punkten. När den väl är hittad ett par ggr behövs det troligen inte ett par timmars smekande. . Lycka till!
  • glad i livet
    Äldre 12 Jul 12:48
    #6
    FrökenJag skrev 2012-07-12 12:31:48 följande:
    Men såna här trådar vill man inte läsa när man får kämpa för att få till EN eller kanske två orgasmer per samlag, då via klitorisstimulans! Hur gör ni? Ska man knipa på nåt särskilt vis eller kommer det bara av sig självt för er? Krävs det många "in o ut" på rad? Jag är Jä-ligt avundsjuk kan jag säga!!



    Kan tillägga att jag inte lärde mig det här förrän för ett par år sen.
  • Fröken­Jag
    Äldre 12 Jul 13:58
    #7

    Tack för tipset, nu får vi aktivt ta tag i "problemet"! Har inhandlat en g punktsstav oxå :)

  • sextio­talist
    Äldre 12 Jul 14:05
    #8

    En och vill inte ha mer. Efter den är jag inte intresserad av att få någon mer (skulle helst vilja sluta helt och lägga mig och sova)

  • Anonym (Kvinn­a) Trådstartaren
    Äldre 12 Jul 14:17
    #9
    FrökenJag skrev 2012-07-12 12:31:48 följande:
    Men såna här trådar vill man inte läsa när man får kämpa för att få till EN eller kanske två orgasmer per samlag, då via klitorisstimulans! Hur gör ni? Ska man knipa på nåt särskilt vis eller kommer det bara av sig självt för er? Krävs det många "in o ut" på rad? Jag är Jä-ligt avundsjuk kan jag säga!!
    Jag har dessvärre inget tips till dig.
    Slappna av som någon nämnde och ge dig in i det hela men du måste ju vilja det helt och fullt. 
    Att ha samlag när man inte är riktigt med på det kan nog göra det svårare då.

    Har haft vaginala orgasmer i alla år men nu har det ju ökat och jag vet inte varför..... Klitoris orgasmen är ju den mest befriande och sätta punkt för själva fortsättningen. Som  att jämföras med killens orgasm skulle jag kunna tro. I allafall för mig. Men visst kan jag fortsätta att ha samlag efter det men för mig trubbas de liksom av. Är inte lika vild då. Vill vänta med den orgasmen till efter han har kommit. Eller så får han köra på precis efter jag fått klitorisorgasmen helst bakifrån då hamnar jag lätt över det 7 molnen...hela kroppen liksom exploderar då. Då kan jag komma in i andra andan.
     
  • Anonym
    Äldre 12 Jul 14:22
    #10

    Med vaginalorgasm menar ni då g-punktsorgasm? För det finns ju vaginalorgasmer som inte är g-punkt. Bara fått klitorisorgasmer hittils (är 25) men det kanske kommer med åren.

Svar på tråden Hur många orgasmer får ni under ett samlag?