• Äldre 14 Jul 09:25
    948 visningar
    5 svar
    5
    948

    Spontan ansökningar

    Hur många får jobb via spontan ansökningar, nu menar jag inte när man skickar en spontan ansökning till ett företag som man vet behöver folk. Jag blir arbetslös nu i januari och jag vet att arbetsförmedlingen kommer dra upp spontan ansökningar, jag har själv sett alla mina chefer när dom slänger dessa ansökningar utan att ens titta på dom därför undrar jag om det finns någon som faktiskt fått jobb den vägen.

  • Svar på tråden Spontan ansökningar
  • Äldre 14 Jul 10:07
    #1

    Jag fick mitt jobb på det sättet. Såg ett företag jag gärna ville jobba för och skickade in en ansökan.

    De kallade in mig för ett möte där de förklarade att de inte hade någon tjänst att erbjuda men gärna ville träffa mig.

    Två månader senare ringde de och erbjöd mig ett jobb.

  • Äldre 14 Jul 10:09
    #2

    Se till att förklara varför du vill jobba hos just det företaget du skickar ansökan till.

  • Eisa
    Äldre 14 Jul 10:10
    #3

    Jag har fått jobb på det sättet. Mailade in ett personligt brev och de ville träffa mig och jag fick jobbet.

  • Äldre 14 Jul 10:25
    #4

    Vad roligt att höra att det funkar för vissa :D

  • Äldre 17 Jul 12:27
    #5

    Jag har också fått jobb på det viset. Men det företaget hade ett särskilt formulär på sin hemsida man kunde fylla i för spontan ansökningar. När det sen blev något ledigt så hörde de av sig till mig.

Svar på tråden Spontan ansökningar