• Äldre 14 Jul 20:40
    43910 visningar
    1082 svar
    1082
    43910

    Vi som plussade i juli-12!

    Hej, tänkte att här kan alla vi som plussat i juli samlas för att prata om allt som man vill prata om. Ja, självklart är även andra välkomna i tråden!

    För mig är det första barnet, men vore trevligt om alla oavsett hur många barn man har är med och delar med sig av sina funderingar, erfarenheter, tankar mm.

  • Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!
  • Äldre 10 Oct 08:27

    Är det någon aktivitet i denna tråden? Eller vart håller alla hus? Vet att jag skrev precis i början när jag hade plussat. Sen har jag legat lågt. Igår var vi på RUL och har nu gått ut med nyheten på Facebook & i bloggen. Vore kul om det är några kvar här inne :)


    Gravid med nr 1, BF mars. Bloggar på www.mookpersson.blogg.se
  • Thesss
    Äldre 10 Oct 22:46

    Jag var på rul idag och fick se en underbar liten kille!! :D
    Helt underbart!! 

  • Kattfl­ickan
    Äldre 10 Oct 23:09

    Grattis Thess!

  • Äldre 11 Oct 08:40

    Tjo, väntar första barnet april 2013, vilken lycka.. :) Mår kanon förutom att jag drömmer OFANTLIGT mycket varje natt om helt knasiga saker jag  inte alls får ihop..
    Är i vecka 13 och då jag är över 35 har jag gjort tidiga ultraljudet i inväntan på blodprovet för (kubtest-tror jag det va/heter (downs syndrom)
    Vad häftigt det va att se det lilla pyret där inne.. :) Och att det "bara" var en!! hihi..

    Men!! Jag måste få fråga en sak, har läst på mångas spalter att det diskuteras RUL, jag vet att det kanske låter dumt, men vad är det? Skäms

    Hoppas ni mår bra o njuter av era magar o att vara gravid      

  • Äldre 11 Oct 08:47
    lillronja skrev 2012-10-11 08:40:35 följande:
    Tjo, väntar första barnet april 2013, vilken lycka.. :) Mår kanon förutom att jag drömmer OFANTLIGT mycket varje natt om helt knasiga saker jag  inte alls får ihop..
    Är i vecka 13 och då jag är över 35 har jag gjort tidiga ultraljudet i inväntan på blodprovet för (kubtest-tror jag det va/heter (downs syndrom)
    Vad häftigt det va att se det lilla pyret där inne.. :) Och att det "bara" var en!! hihi..

    Men!! Jag måste få fråga en sak, har läst på mångas spalter att det diskuteras RUL, jag vet att det kanske låter dumt, men vad är det? Skäms

    Hoppas ni mår bra o njuter av era magar o att vara gravid      
    Grattis till bebisen!! Underbart :)
    RUL = rutinultraljud. Det ultraljudet gör man i vecka 17-20. Alla blir erbjuda rutinultraljud och det är till för att datera graviditeten, kolla antal bebisar, dom mäter bebisen och kollar så att olika organ ser okej ut (hjärta, hjärna, njurar, urinblåsa, ryggrad m.m) Du borde få en tid till det när du har haft ditt inskrivningssamtal hos barnmorskan
    Gravid med nr 1, BF mars. Bloggar på www.mookpersson.blogg.se
  • Äldre 11 Oct 08:49
    Thesss skrev 2012-10-10 22:46:13 följande:
    Jag var på rul idag och fick se en underbar liten kille!! :D
    Helt underbart!! 
    GRATTIS till killen! Det är en underbar känsla efter rul:et eller hur? Man är helt överlycklig!!
    Gravid med nr 1, BF mars. Bloggar på www.mookpersson.blogg.se
  • Äldre 19 Oct 16:08

    Hej tjejer! Längesen man var inne! :) hoppas allt är bra med er men har haft så dåligt med tid att vara här inne.  ♥
    Idag var jag på RUL och vi väntar en lite pojke. :) BF blev flyttat från 17 mars till den 21:e.


  • Kattfl­ickan
    Äldre 19 Oct 18:20

    Jag har också varit på RUL, fick se en liten tjej! Allt såg bra ut!

  • Äldre 21 Oct 20:01

    Vad härligt! :)


  • Thesss
    Äldre 22 Oct 20:49

    Ja man är inte inne lika ofta längre... Emellanåt glömmer jag helt att jag är gravid. Har snart gått halvvägs! :D

  • Äldre 14 Nov 19:52

    Halloj! Hur är det med alla här! Hoppas magarna växer och att alla mår bra.

    Jag har varit på RUL och allt såg bara fint ut, en lite fin krabat där inne!

    Däremot har jag lite trubbel med blodtrycket som är för högt, men hoppas att det inte ska blir så mycket högre så jag klarar mig utan medicin eller så.

    Sen har jag fått karpaltunnel syndrom i båda händerna, gick väldigt snabbt att det blev sämre från att jag börjat känna lite lite. Men har dock haft problem med detta redan innan jag blev gravid så det var väl ingen överraskning precis. Både mamma och syster har opererat båda händerna vid graviditet också, pga karpal...

    Fick iallafall en remiss idag för operation på torsdag nästa vecka, blev lite förvånad då det inte ens tittat på mina händer än...men ska ringa och kolla imorgon vad som är tänkt.

    Ha det bra alla!

  • Äldre 7 Feb 12:55

    Oj vad man är inne på FL mer sällan nu! Hur är det med alla här?? Hoppas ni mår bra och växer och frodas! Jag tycker tiden går galet fort, tänk att vi snart får träffa våra små!! Hjärta Jag mår bra! Jobbar halvtid nu och har bara 9 arbetsdagar kvar tills jag går hem och bara boar och tar det lugnt, ska bli så skönt! Glad



    ♥ BF 3 april 2013 ♥
  • A0508
    Äldre 27 Feb 19:53

    Har det blivit några små knoddar ännu??

    Inte inne så ofta på FL men ser att det ekar här i tråden ;) 

  • Äldre 27 Feb 20:22

    Ja här händer inte mycket Jag har kvar tråden som favorit och kollar in från telefonen då och då men inte mycket uppdateringar här inte

  • Äldre 28 Feb 00:10

    De flesta har flyttat till en facebook-grupp som heter "Marsbebis 2013", den är hemlig så den syns inte per automatik, men om ni vill joina så fixar vi det! :)

  • Äldre 28 Feb 07:53

    Aha! Jag är med i en sån grupp jag med men i "Aprilbebis 2013" eftersom jag har BF 3 april Har det kommit nån liten i den gruppen tro?? Vår första aprilbebis tittade ut redan o slutet av januari.

  • Äldre 28 Feb 11:46
    jonie skrev 2013-02-28 07:53:02 följande:
    Aha! Jag är med i en sån grupp jag med men i "Aprilbebis 2013" eftersom jag har BF 3 april Har det kommit nån liten i den gruppen tro?? Vår första aprilbebis tittade ut redan o slutet av januari.
    Ah, du är med i aprilgruppen, då är jag med :)

    Det kom två i december, två i januari, sen har det ramlat in några stycken i början och mitten av februari och nu har det fullkomligt exploderat! Igår kom 7 bebisar, inklusive ett tvillingpar. Imorrn är det ju faktiskt mars så då lär det komma bebisar konstant. Vi är ca 160 i gruppen så det är rätt många.

    Är ni många i er grupp?

    Riktigt roligt med en sån grupp tycker jag, att dela med sig av tips och funderingar och stöta och blöta diverse graviditetsfunderingar :)
  • Äldre 28 Feb 11:59

    Hej!

    Skulle gärna gå med i facebookgruppen, jag med. Har BF 4/4. Hur gör man för att gå med. Hittar ingen grupp som heter aprilbebis 2013... 

  • Äldre 1 Mar 18:43
    mammatillFelix skrev 2013-02-28 11:59:01 följande:
    Hej!

    Skulle gärna gå med i facebookgruppen, jag med. Har BF 4/4. Hur gör man för att gå med. Hittar ingen grupp som heter aprilbebis 2013... 
    Grupperna är hemliga, så de syns inte per automatik. Du måste bli inbjuden av någon. Jonie borde kunna fixa det eftersom hon är med i aprilgruppen!
Svar på tråden Vi som plussade i juli-12!