• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Becca85

    Menenajja: ja så tänker jag med.. Om det skulle gå åt pipan kommer jag ju inte kunna hålla det hemligt.

  • Flora10

    Spännande med så många BF i mars 2013! Hoppar gärna in i denna tråd då jag är beräknad 23/3. Vågar inte riktigt hoppas att allt går vägen ännu eftersom det slutade i missfall senast. Men man måste väl tänka positivt...

  • Proudtobetogether

    Vecka 6 idag. Och en liten liten svag svag blödning. Eller ja, det är ljust beige typ. Vad gör man? Tar man livet av sig eller ska man bara tänka att det är normalt och vila?


    första försöket (bim 13 juli 2012) - nygravid med första barnet (bf 23 mars 2013)
  • Mennenajja
    Proudtobetogether skrev 2012-07-21 12:47:43 följande:
    Vecka 6 idag. Och en liten liten svag svag blödning. Eller ja, det är ljust beige typ. Vad gör man? Tar man livet av sig eller ska man bara tänka att det är normalt och vila?
    första försöket (bim 13 juli 2012) - nygravid med första barnet (bf 23 mars 2013)

    Man försöker leva som vanligt och tror att det är en fullt normal blödning. Jag blödde till och från fram till v14 med min första. Skulle det vara ett begynnande ma hjälper det inte att ta det lugnt. Då får man istället försöka se något bra i att kroppen gör sitt jobb och tar bort något som ändå inte är friskt. Skit enkelt att säga men omöjligt att tänka, jag var sjukt nojjig med första och fick tillslut i v12 göra ett vul eftersom jag blött till och från. Allt var som det skulle men oron släpper inte ändå. Den går förresten inte över ens efter förlossningen, oron över sitt/sina barn är något man får lära dig leva med...
  • FruRundberg

    Becca85: vi har med vänner som vill ha vinkvällar men då säger jag som det är. Vill inte hitta på och ljuga heller även om jag egentligen inte vill säga såhär tidigt heller.
    Vi träffar våra vänner iaf och går det undvika säga de så säger vi bara att jag kör denna gången. Annars säger vi som det är.

  • pelargon

    Hej, nu blir det premiärinlägg här på Familjeliv (har dock smygläst en del...). Plus på stickan idag! Vågar inte ta ut så mycket i förskott då förra (och första) graviditeten blev ett missfall i v.12. Hade inte berättat för så många då, vilket faktiskt var rätt skönt, så vi tänkte ligga lågt med den här graviditeten också. 

    Om det blir en bebis (hoppas hoppas) är BF 26/3. Jag kommer nog inte våga känna mig riktigt förväntansfull förrän jag är i vecka 13, minst.  

  • Johanna 413
    Mixxa skrev 2012-07-21 12:37:05 följande:
    Om en vecka kommer jag att börja jobba jag är i v. 5+6 idag och min mage är redan så pass svullen att jag tror det kommer vara svårt att dölja magen på jobbet. Jobbar på ICA med ca 100 st nyfikna kollegor som inte alls är rädda för att fråga om man är gravid eller inte. Jag vill verkligen inte berätta än. Inte förrens jag vet om lillen lever eller inte. 
    Någon mer som är svullen, jag var ju gravid för 7 månader sedan så kroppen kanske blir större snabbare då? 

     
    Jag jobbar oxå på ica!=) Jag kommer gå in i vecka 11 när jag kommer tillbaka från semestern så det kommer nog bli svårt att dölja eftersom att jag redan är svullen i vecka 7..... Så fort man mår illa eller är trött så frågar alla om man är gravid. De enda som vet är familjen och hans familj. Och 2 nära vänner för det går inte att dölja för dom hehe, skönt med stöd med om det skulle hända något...
  • Hute

    Nu är jag hemma från vår semester och ser att ni startat en ny tråd. Hakar på om det är okay =) skrev in mig på bf-listan också.
    Gjorde nya grav-test idag för att jag är nojig, har ju inge symtom förutom ngt ömma bröst och ibland sticker et i livmordern.
    Det digitala har klivit upp från 1-3, till 2-3. Känns bra, gjorde även ett sticktest, blev positivt med en gång. Så nu kan jag nog andas ut och verkligen fatta att jag är gravid!

    Skall dock se om min gynläkare är frisk snart. så att jag kan få göra ett VUL. Vill inte gärna säga till på jobbet att jag är gravid, om det är helt åt skogen...har ett ganska tungt jobb och måste säga till chefen ganska omgående efter semestern så att inget går på tok.
    Imorgon går jag in i vecka 6. 5+0...vet inte riktig vart den här veckan tog vägen...en veckas semester kvar, sen kommer det rusa fram... Har bf 23e mars.

    Hur är det med er alla andra??

    Åhh vad kul med alla era bloggar att läsa, jag skriver vanlig blogg (har dock en som jag började skriva för ett tag sen när jag var tvungen att få ut min frustration kring att det tog så lång tid för oss att bli gravida..men skriver inte så mycket där nu). Min vanliga bloggadress innehåller mitt för och efternamn, och eftersom vi inte har berättat för ngn om graviditeten än, så kan ni få den om ni inboxar mig..skriver inte jätteofta där heller dock..
    Sen har jag en syblogg också, http://littlehwithlove.se/ om ni vill titta på vad jag gör på fritiden =) 


  • Ladythewinter
    pelargon skrev 2012-07-21 14:53:51 följande:
    Hej, nu blir det premiärinlägg här på Familjeliv (har dock smygläst en del...). Plus på stickan idag! Vågar inte ta ut så mycket i förskott då förra (och första) graviditeten blev ett missfall i v.12. Hade inte berättat för så många då, vilket faktiskt var rätt skönt, så vi tänkte ligga lågt med den här graviditeten också. 

    Om det blir en bebis (hoppas hoppas) är BF 26/3. Jag kommer nog inte våga känna mig riktigt förväntansfull förrän jag är i vecka 13, minst.  
    stort grattis, jag har en väninna som först fick missfall i vecka 10 och sen i vecka 12 tredje försöket och hon är nu gravid i vecka 31..
    lycka till och hoppas på de bästa.. 
  • CinnamonMai

    Är orolig. v6 idag och jag känner ingenting. Tidigare har jag mått illa när jag vaknat men nu de senaste två dagarna ingenting. Tycker dessutom att brösten är mindre ömma. Lite molvärk har jag dock. Vad händer?

Svar på tråden Marsbebis 2013