• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • melwin11

    hej! hoppar in här plussade svagt i går och likväl imorse.. Bf mars 31 om det går vägen.. har en son som blir ett den 26 augusti.. än så länge kissas det väldigt mkt bara.

  • FruRundberg
    Laliii skrev 2012-07-21 19:29:12 följande:
    Åh stranden! Dit ska vi imorgon (om vädergudarna håller det de lovat om morgondagen) :) Samma här, inget illamående som så, så jag njuter jag med av allt :)

    Hormonerna, hormonerna :) Jag känner de där "sprinterna" av irritation ibland med. Oh, vinkväll, är de medvetna om lilla nyheten? :)

    Ha så trevligt :) 
    Ja jag var tvungen att berätta kände jag. Men min kompis blev glad. Så det känns skönt
    Konstigt bara att jag mår sämre idag än mannen som drack en hel del Förvånad 

    Nu en fråga till alla.. jag åt pizza med parmaskinka och sen åt jag en skiva parmaskinka hemma hos de, och kom på idag att man inte ska äta det.. nu  är jag såklart SKITNOJJIG att jag kan skada bebis Kan det vara farligt att ha ätit det..??? 
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Proudtobetogether

    Skivad smörgåsmat och chark-grejer är väl inte farliga per automatik utan farliga pga att det eventuellt kanske kan innehålla listeria (vilket kan ge listerios)? Inte ens om de skulle innehålla listeria är det en garanti för mf.
    Sån där skinka är dock ofta utländsk så jag skulle akta mig för den av den anl. Men antagligen är du totalt in the green så lite som du åt


    första försöket (bim 13 juli 2012) - nygravid med första barnet (bf 23 mars 2013)
  • Elsima

    Hej! Hoppas att jag kan hoppa in i den här tråden. Plussade igår efter fem dagar med vad jag trodde var mens. Känner mig helt i chock. :)) Efter 1,5 års kämpande verkar det äntligen ha tagit. :)) Enligt tid för äl så ska den lille/ lilla komma 25/3 är alltså i v 4+5 nu. Har någon av er kännt några symtom så tidigt? Har ni syntom, när kom de?

  • FruRundberg
    Elsima skrev 2012-07-22 11:58:40 följande:
    Hej! Hoppas att jag kan hoppa in i den här tråden. Plussade igår efter fem dagar med vad jag trodde var mens. Känner mig helt i chock. :)) Efter 1,5 års kämpande verkar det äntligen ha tagit. :)) Enligt tid för äl så ska den lille/ lilla komma 25/3 är alltså i v 4+5 nu. Har någon av er kännt några symtom så tidigt? Har ni syntom, när kom de?
    Jag har inte haft några direkta symtom alls än. Idag är jag tröttare än vanligt och mår illa (illa har jag inte mått alls) Men det kan bero på att vi var på vinkväll igår hos vänner och satt prata till tre på natten!! Jag var heeelt slut! 
    Har ju inte sovit så mkt med tanke på att våra små vaknade vid sju så 4 timmar räcker inte för mig.
    Mannen som drack va piggare och mådde bättre än mig som inte drack knepigt  
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Erya
    Kenize skrev 2012-07-21 23:55:49 följande:
    Hoppar in här från gamla tråden, även om jag inte varit så aktiv senaste tiden. Haft ett par jobbiga veckor med massa illamående och ibs-besvär. Rynkar på näsan Vaknar varje morgon helt utsvulten och måste bara få i mig något, vad som helst så fort som möjligt, varit helt matt, skakig och kallsvetting, men direkt efter första tuggan blir det fosterställning i soffan av smärta. Så har varit pest eller kolera, nu efter en och en halv vecka verkar det börja lätta. Har fått vara hemma från jobbet några dagar med och då har hela dagen bara bestått av att försöka äta och sen sova en massa, igår sov jag till kl 18. Tungan ute 
    Har knappt orkat tänka på graviditeten under den här perioden. Vi ska på vul på måndag, v8+0, och jag har inte ens sett fram emot det utan bara undrat hur fan jag ska fixa det om jag mår såhär. Men nu när allt börjar bli bättre så känns det spännande igen. Glad 
    Sambon ser väldigt mycket fram emot det, han har varit rätt orolig senaste tiden pga hur jag mått. Att det skulle vara någon fara för den lille eller så, men enligt alla mina googelsök ska det inte påverka fostret så jag oroar mig inte så mycket faktiskt. Glad 

    Till alla er som mår illa har jag märkt att isglass funkar bra för att mildra mitt illamående och även halsbränna. Har tänkt testa bara is sen när piggelinen i frysen är slut, så jag inte får i mig hur mycket socker som helst. Så det är ett tips att testa, hoppas det funkar för flera. 
    Usch ja, IBSen är jobbig nu när man i princip måste äta hela tiden. Knäckebröd fungerade för mig i mellan måltiderna. Sen har jag mina vanliga nojjor på glassbåtar och isglass :P (men det hade jag innan grav också :P)

    Har du börjat med vitaminer? min trötthet/huvudvärk och illamående la sig rätt bra efter jag började med vitaminerna i fredags (om det nu är det som hjälpt eller om hormonerna helt enkelt har lugnat sig vet jag inte) Men jag har misstänkt länge att jag inte tar upp näringen i maten som jag ska pga IBSen så tänkte att det inte skadar att ta vitaminerna.
  • CinnamonMai

    Vad ni skriver! Hinner inte läsa ikapp nu, ska göra sen, men har för mig att jag såg något om nästäppa. Jag har problem med det på nätterna, inte annars. Maken säger att jag snarkar som en hel karl, trevligt ju...

  • Laliii
    satirnine skrev 2012-07-22 09:47:42 följande:
    God morgon och grattis till alla er som är nyplussade!
    Välkomna hit!
    Just nu ligger jag i sängen och myser och läser gravidbloggar. Flört 
    Åh mys :D
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    FruRundberg skrev 2012-07-22 11:21:34 följande:
    Ja jag var tvungen att berätta kände jag. Men min kompis blev glad. Så det känns skönt
    Konstigt bara att jag mår sämre idag än mannen som drack en hel del Förvånad 

    Nu en fråga till alla.. jag åt pizza med parmaskinka och sen åt jag en skiva parmaskinka hemma hos de, och kom på idag att man inte ska äta det.. nu  är jag såklart SKITNOJJIG att jag kan skada bebis Kan det vara farligt att ha ätit det..??? 
    Haha så typiskt! :) Män =P

    Av vad jag vet så ska man inte äta parmaskinka om den inte kylts ned i 3 dagar innan. Men på pizzan så hettas den upp i ugnen och då bör det vara helt okej :)

    Oroa dig inte, en miss skadar nog inte barnet. Äter man ofta sådant man avråds ifrån så kan det i längden göra d, men en engångsförtelse är nog okej :) 
    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii

    Hej alla :)

    Jisses vad många vi blivit, det bara öser in nya Mars bebisar to be, så skoj :) 

    Idag gick vi in i vecka 8 :) 7+0 och har spenderat morgonen på stranden. Så fantastiskt skönt. Sedan avslutades det med en smarrig oxfilé pizza. Mätt & gla mage.  Jag mår prima på alla sätt och vis. *ta i trä* Har lite känningar i livmodern och området runt om, det drar lite, ilningar & så och ömma bröst. Men illamåendet har inte inträffat ännu och kanske inte gör det heller.

    Idag kände jag för första gången att jag trooooor att jag bär på en pojke. Det bara känds så av någon anledning. Någon annan som börjat känna av, trots att det är så tidigt? :)

    Hoppas ni alla har & får en fortsatt bra dag & alla nyplussade, välkomna & grattis :)


    25 år, Gift, Stockholm, 1:a barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
Svar på tråden Marsbebis 2013