• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • MammaTillEnStjärna
    Hokuspokusan skrev 2012-08-03 10:11:04 följande:



    Vad jag förstod var det ett band som man kan ha under tröja/byxor för att ev dölja glipa mellan kläder när magen börjar växa (redan gjort) så, jä. Prövar på allt, se hur det fungerar och funkar det inte kommer väl ev syskon att få barn som kan pröva.

    Okej... Ja det kanske är bra...
  • Cantaton
    LinnV skrev 2012-08-03 08:40:43 följande:


    Min mormor är också 68 jag är nog i mitten av alla barnbarn, jag är 22 år och den enda med barn än!

    Minfarbror ska faktiskt få sitt första barn nu i augusti
    Det är skönt med så ung mormor, tycker jag. Hon har varit min bästa vän under uppväxten. Vi har gjort mycket kul tillsammans. Hon hade inte fyllt 42 när jag föddes, utan var ju mitt i karriären  
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-03 08:56:50 följande:

    Vi hade blöjhink under dotterns första år - jättesmidigt - men jättedyrt i längden. Vi bytte till vanliga hundbajspåsar och använder det fortfarande - JÄTTESMIDIGT, BILLIGT OCH TAR INGE PLATS
    Oj, vad det märks att jag inte varit gravid och har barn sedan tidigare. Det dyker upp ett gäng förkortningar och prylar jag aldrig hört talas om. Blöjhink är visst nästa grej!
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-03 09:04:39 följande:
    Nu är min första arbetsvecka snart avklarad. Har mest suttit på en stol under veckan, börjar fundera på hemorrojder... Kan man få det när man sitter mycket även om man gör nr. 2 varje dag?...

    Tröttheten håller i sig verkar det som. Är trött på mornarna och jättetrött när jag kommer hem från jobbet. Tråkigt för min sambo att umgås med mig. Har inge sexsug what-so-ever, vilket sambon tycker är jobbigt för han är precis tvärtom - särskilt nu när brösten vuxit ordentligt och jag har fått byta till större bh...

    Den här fredagen kommer förmodligen gå jättesakta... har inte så mycket att göra, det är lugnt på jobbet.

    Vad ska ni hitta på i helgen då? Tänkte ta oss ut med barnen och matsäck ut i skogen för å plocka svamp     
    Jag är också trött. Efter förra besöket hos BM fick jag ta järnprov och idag har jag tagit sockerprov, blodvärde etc. Men allt ser jättefint ut, så det är "hormontrötthet" som hon kallade det, haha. Har själv undvikit sambon en del senaste 2-3 veckorna, då jag mått illa och inte velat bli omhållen då det tryckt på illamåendemagen eller ömmande bröst. Nu börjar jag sakna närheten. Det kändes så fint att han var med mig idag hos BM och efteråt gick vi in på Subway så att jag fick i mig lite mer mat och sedan åkte vi ersättningsbussen mot Kragsta, och där kramade vi om varandra länge medan vi väntade på att tåget skulle gå. Han skulle vidare till jobbet och jag promenerade hem.



     
  • Cantaton
    älskarlivet81 skrev 2012-08-03 10:05:43 följande:
    Nu har vi varit på ul! Hjärtat slog och det blev daterat till 7+6 och nytt bf blir 16/3!
    Åh, vad mysigt! Vi kommer inte göra något tidigt UL. BM skickade remiss till Karolinska idag för UL vecka 18-19. Får se när det blir! Vad hade ni för BF innan UL?
  • Cantaton
    Mixxa skrev 2012-08-03 10:19:50 följande:
    Gick Inge bra hos gyn. Min graviditet har stannat. Så sitter nu hos akuten för att prata om igång sättning.
    Men nej! Sorgligt. Hoppas verkligen att de tar väl hand om dig på akuten. Är du där själv eller har du sällskap?
  • MammaTillEnStjärna
     Jag är också trött. Efter förra besöket hos BM fick jag ta järnprov och idag har jag tagit sockerprov, blodvärde etc. Men allt ser jättefint ut, så det är "hormontrötthet" som hon kallade det, haha. Har själv undvikit sambon en del senaste 2-3 veckorna, då jag mått illa och inte velat bli omhållen då det tryckt på illamåendemagen eller ömmande bröst. Nu börjar jag sakna närheten. Det kändes så fint att han var med mig idag hos BM och efteråt gick vi in på Subway så att jag fick i mig lite mer mat och sedan åkte vi ersättningsbussen mot Kragsta, och där kramade vi om varandra länge medan vi väntade på att tåget skulle gå. Han skulle vidare till jobbet och jag promenerade hem.



     

    Ja så du var på inskrivning idag?

    Det kan nog mycket väl vara så att det är vanligt i början att man känner såhär... Det är så mycket man känner i kroppen. Jag hoppas att de mesta lägger sig och det blir mer "som vanligt" efter 12:e veckan

    Va mysigt, ska nog ge min sambo en låååång kram också idag.Har inte varit nära alls (knappt en puss) under hela veckan...     
  • Cantaton
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-03 10:30:05 följande:

    Ja så du var på inskrivning idag?

    Det kan nog mycket väl vara så att det är vanligt i början att man känner såhär... Det är så mycket man känner i kroppen. Jag hoppas att de mesta lägger sig och det blir mer "som vanligt" efter 12:e veckan

    Va mysigt, ska nog ge min sambo en låååång kram också idag.Har inte varit nära alls (knappt en puss) under hela veckan...     
    Yes, jag var på inskrivning idag. Har du haft din? 

    Jag hoppas också att mycket lägger sig efter vecka 12.
     
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-08-03 10:28:22 följande:
    Åh, vad mysigt! Vi kommer inte göra något tidigt UL. BM skickade remiss till Karolinska idag för UL vecka 18-19. Får se när det blir! Vad hade ni för BF innan UL?

    Enligt bm jag pratade med när jag ringde för inskrivningstid sa 11/3, men då räknade hon på 28 dagars cykel. Nästa ul är rutinul och det blir väl vecka 17-18. Sen får vi ett ul i vecka 32-34 också!
  • Cantaton
    älskarlivet81 skrev 2012-08-03 10:32:27 följande:

    Enligt bm jag pratade med när jag ringde för inskrivningstid sa 11/3, men då räknade hon på 28 dagars cykel. Nästa ul är rutinul och det blir väl vecka 17-18. Sen får vi ett ul i vecka 32-34 också!
    Ojojoj vad med UL, spännande - och mysigt!   Om inget oförutsett händer kommer vi bara göra ett UL.
  • älskarlivet81

    [quote=66033796][qI Maslmöuote-nick]Cantaton skrev 2012-08-03 10:33:56 följande:[/quote-nick]


    älskarlivet81 skrev 2012-08-03 10:32:27 följande:
    Enligt bm jag pratade med när jag ringde för inskrivningstid sa 11/3, men då räknade hon på 28 dagars cykel. Nästa ul är rutinul och det blir väl vecka 17-18. Sen får vi ett ul i vecka 32-34 också!
    Ojojoj vad med UL, spännande - och mysigt!   Om inget oförutsett händer kommer vi bara göra ett UL.[/quote] I Malmö och Lund blir alla erbjudna ul i vecka 17-18 OCH 32-34!
Svar på tråden Marsbebis 2013