• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Hoomlan
    FruRundberg skrev 2012-08-06 19:54:26 följande:
    Jag blir galen!!!!!! Jag har redan gått upp 4kg!!!!! VA FAN SKA DETTA SLUTA??!!!! 
    Tycker inte jag har ätit så dåligt.. är ju bara i v7.. blir rädd  
    gick upp 20kg med sonen och gick ner 30 kilo sen. :)

     Jag bryr mig absolut inte om vikten, har ändå tänkt gå på pulver diet sen när bebisen är här och jag har slutat amma med mera, ca ett halv år efter hade jag tänkt börja med pulver diet och gå ner till ca 50 kg. :)
    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo ♥
  • Hokuspokusan
    Hoomlan skrev 2012-08-06 20:05:38 följande:
    gick upp 20kg med sonen och gick ner 30 kilo sen. :)

     Jag bryr mig absolut inte om vikten, har ändå tänkt gå på pulver diet sen när bebisen är här och jag har slutat amma med mera, ca ett halv år efter hade jag tänkt börja med pulver diet och gå ner till ca 50 kg. :)

    Usch, pulver ja.. Har tre lådor med jvligt effektivt pulver. Men det smakar blomjord! Mango och Jordgubb!?..

    Använde det innan jag blev gravid och slutade med det genast när jag plussade. Jag ska nog köra på det och även träna efter lillskrutt har kommit ut :) Det får smaka så skit om det nu vill.
  • FruRundberg

    Ja g försöker tänka så med, att vikten inte är så viktig.. men när jag såg vågen idag så fick jag panik. Jagv et med att jag kan gå ner vikten med lite jävlaranamma men jag är inte så lång (160cm) så alla kilon syns så tydligt på mig. och allt sätter sig  på magen, midjan och ryggen.. Allt jag har på mig ser ut som stoppad korv eller nått.


    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Hokuspokusan

    Du får tänka på att även om du ser ut som en korv, så kommer nåt fint komma ut av det :) 

    Ja jag vet hur det är att man blir förbannad när man provar kläder så¨är ALLT tamejfan i olika storlekar. 
    Jag kör just nu mycket leggigns, linne och lösare t-shirt. 
     

  • Cantaton
    FruRundberg skrev 2012-08-06 19:54:26 följande:
    Jag blir galen!!!!!! Jag har redan gått upp 4kg!!!!! VA FAN SKA DETTA SLUTA??!!!! 
    Tycker inte jag har ätit så dåligt.. är ju bara i v7.. blir rädd  
    Jag har nog, tack och lov, bara gått upp ett halvt än så länge. Sambon har som mål att väga mindre än jag under graviditeten, haha. (Han går ner och jag upp...)
     
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-08-06 16:38:00 följande:
    Jag har tolkat det som att färdigskivade produkter generellt ska undvikas.
    Hute skrev 2012-08-06 16:31:59 följande:
    Om ni äter smörgås, vad har ni som pålägg? Har alltid med mig smörgås till jobbet för att äta på morgonen, men börjar tröttna på hårdost eller mjukost på tub.. vad kan jag ha istället, som jag inte behöver frysa i flera dagar innan..?? 
    Jag har knappt ätit smörgås sedan jag blev gravid, och när jag har gjort det har jag ätit hårdost. Annars ska leverpastej vara okej. Kanske keso, purjolök och peppar? (För jag antar att keso är pastöriserad ost, det har jag förstås inte kollat.) Räksmörgås har jag också ätit, kom jag på.  

    Jag äter skivade.charkprodukter så länge.de inte är nära att gå,ut i datum. I övrigt är det mest ost jag äter.
  • Cantaton

    Det slog mig nyss att jag har jobbat i ett sträck sedan kl. 9.30 imorse! Tog en kvarts lunch o en kvarts middag också. Inte undra på att jag är jättetrött...! Alla andra dagar har jag ju dessutom sovit middag eller legat en bra stund på soffan.

  • tilj75
    FruRundberg skrev 2012-08-06 19:54:26 följande:
    Jag blir galen!!!!!! Jag har redan gått upp 4kg!!!!! VA FAN SKA DETTA SLUTA??!!!! 
    Tycker inte jag har ätit så dåligt.. är ju bara i v7.. blir rädd  
    Jag har inte vågat ställa mig på vågen. Jag har nog gått upp mer =(
    Dessutom så var magen redan stor efter graviditeten med tvillingarna, magen försvann aldrig, den blev tom men skinnet drog inte ihop sig. Så jag ser redan vääääldigt gravid ut. Kommer inte att kunna dölja det så länge till. Jag kan inte ha några byxor eller nåt som sitter åt i midjan för då blir ishiasen värre.

    Vill påminna alla att passa på att sova eller bara ligga på mage och rygg medans ni kan, snart är det kört. Kom bara att tänka på det =)
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
Svar på tråden Marsbebis 2013