• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Natte90

    Angelica, har skickat en förfrågan :)

    tycker ni har det så mysigt här, alla är välkomna och trevliga mot varandra. jag

    har typ ingen i min omgivning som varken är gravid eller har barn så det har varit skönt att läsa och följa er här, även om jag inte har skrivit något.

    jag mår förövrigt väldigt bra just nu. hade det jobbigt i början med illamående och så, som så många andra. blev inlagd några dagar och när det sen blev bättre med lergigan så märkte man hur lågt blodtryck man hade istället så då var jag dålig för det :P det är jätteskönt att må bättre nu och känna lite att man fått tillbaka sin kropp. men min dag funkar inte utan lergigan än men det kommer väl :) tycker så synd om alla här som fortfarande mår så dåligt :(

  • Cantaton
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-27 12:12:57 följande:
    Grejen med FL är ju att man kan vara anonym, det funkar ju inte på FB...

    Kan Ni i gruppen på FB gå in på varandras profiler och bilder?
    Anonym till namnet, ja, samtidigt som allt vi skriver här ligger kvar för all framtid offentligt och sökbart. Det blir det inte i FB-gruppen. 

    Nej, vi kan inte se mer av varandras profiler för att vi är en gemensam grupp tillsammans på FB. Det beror ju helt på vilka säkerhetsinställningar man har. Vissa uppgifter är publika i min profil, andra inte. Jag väljer alltid aktivt vad som ska visas för vem. De som är med i gruppen ser min profil på samma sätt som andra som kommer in på den utifrån och inte är vänner med mig. 
  • Natte90
    Laliii skrev 2012-09-27 14:30:46 följande:
    Jag slingade håret innan jag plussade och nu börjar rötterna att växa ut och det ser såååå fult ut. Hur ser ni på det där med att färga/bleka håret under graviditeten? Hur är det om färgen blekningen inte sätts i hårbottnet, dvs man använder en "sling-mössa" haha ja ni förstår :)



    jag var platinablond när jag plussade och färgade det mörkt då så inte utväxten skulle synas. alla jag pratade med sa att det inte var någon fara för bebis men att resultatet kunde bli lite annorlunda än vad det ska för alla hormoner och jag ville inte riskera att få typ grönt hår xD sen är jag så känslig för lukt också så jag hade nog inte klarat av att ha blekning i för det :P
  • lillafii
    Angeliic skrev 2012-09-27 14:00:30 följande:
    Alla som vill komma med i FB gruppen måste skicka en vänförfrågan till mig där - heter Angelica Östfalk . Måste nämligen vara vän med de som ska bjudas in då gruppen är hemlig. Tar givetvis bort vänrelationen så fort jag lagt till er.

    Ska tillägga att jag jobbar heltid också om ni tycker det tar lite tid ibland. Lägger till er så fort jag får möjlighet
    Har skickat en förfrågan till dig på FB :) 
  • Lilly Jk
    Natte90 skrev 2012-09-27 15:23:56 följande:
    Angelica, har skickat en förfrågan :)

    tycker ni har det så mysigt här, alla är välkomna och trevliga mot varandra. jag
    har typ ingen i min omgivning som varken är gravid eller har barn så det har varit skönt att läsa och följa er här, även om jag inte har skrivit något.
    jag mår förövrigt väldigt bra just nu. hade det jobbigt i början med illamående och så, som så många andra. blev inlagd några dagar och när det sen blev bättre med lergigan så märkte man hur lågt blodtryck man hade istället så då var jag dålig för det :P det är jätteskönt att må bättre nu och känna lite att man fått tillbaka sin kropp. men min dag funkar inte utan lergigan än men det kommer väl :) tycker så synd om alla här som fortfarande mår så dåligt :(
    Förstår precis vad du menar.
    Jag är den första i min vänkrets att bli gravid och har liksom ingen som
    har koll på vad jag går igenom och har ingen att ventilera med.
    Har några gamla bekanta från gymnasiet som fått barn, men inte mer än det
    och det är inga jag träffat på flera år.
    Man känner sig lite ensam som gravid :(
    Blobben BF 4/3-2013
  • Laliii
    curry skrev 2012-09-27 15:00:36 följande:
    Laliii: inga problem att slinga håret under graviditet! Jobbar som frisör och har gjort de många gånger! Det enda jag kan minnas som avviker från det vanliga är att håret växer ofta på väldigt bra under graviditeten och kanske är lite grövre och mörkare, alltså svårare att ljusa upp. Så var försiktig bara så du inte blir gulhårig :)
    Ang. Om du är rädd för kemikalierna är de ingen fara för dig/bebis! Om det hade vart de hade vi frisörer inte fått jobba med de som gravida :)

    Skönt å höra :) tack för tipset ska prata med min frisörska om vad som är bäst att göra med håret :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • Laliii
    Natte90 skrev 2012-09-27 15:28:50 följande:



    jag var platinablond när jag plussade och färgade det mörkt då så inte utväxten skulle synas. alla jag pratade med sa att det inte var någon fara för bebis men att resultatet kunde bli lite annorlunda än vad det ska för alla hormoner och jag ville inte riskera att få typ grönt hår xD sen är jag så känslig för lukt också så jag hade nog inte klarat av att ha blekning i för det :P

    Uh ja, man vill ju inte se värre ut haha! Får se vad jag hittar på, ska höra efter med min frisörska :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
  • FruRundberg
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-27 12:12:57 följande:
    Grejen med FL är ju att man kan vara anonym, det funkar ju inte på FB...

    Kan Ni i gruppen på FB gå in på varandras profiler och bilder?
    Man behöver ju inte fortsätta vara vän på FB på riktigt så utan det är bara för att man ska kunna bjuda in varandra till gruppen. Sen kan man ta bort varandra som vänner om man inte vill vara så privat där mer än det va man skriver på själva gruppen.

    Är det några här som inte blivit medlemmar än?
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • tilj75
    FruRundberg skrev 2012-09-27 18:24:01 följande:
    Man behöver ju inte fortsätta vara vän på FB på riktigt så utan det är bara för att man ska kunna bjuda in varandra till gruppen. Sen kan man ta bort varandra som vänner om man inte vill vara så privat där mer än det va man skriver på själva gruppen.

    Är det några här som inte blivit medlemmar än?
    Jag är inte medlem, men jag önskar er alla all lycka i fortsättningen! Hoppas att allt går bra i graviditeten,
    förlossningen och livet. =)
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
Svar på tråden Marsbebis 2013