• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Cantaton
    mummytobe skrev 2012-09-27 20:43:35 följande:
    Hmm.. Cantaton.. kan jag lägga till dig? Vad heter du?
    se privat meddelande
  • Cantaton
    mummytobe skrev 2012-09-27 20:43:35 följande:
    Hmm.. Cantaton.. kan jag lägga till dig? Vad heter du?
    Nu borde du vara med :)
  • Hute
    Lilly Jk skrev 2012-09-27 20:39:51 följande:
    Lite så känner jag också, där är det heller inte lika lätt att råka missa någon.
    Sen får man ju notiser när någon svarat och då hänger man lättare med i svängarna :)
    Tummen upp!!
    Och man kan ju tagga folk om det är ngn speciell man vill säga ngt till....det blir kanon =) 
  • Hute
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-27 12:12:57 följande:
    Grejen med FL är ju att man kan vara anonym, det funkar ju inte på FB...

    Kan Ni i gruppen på FB gå in på varandras profiler och bilder?
    Om man har inställningen att utomstående inte ska kunna se ens bilder och tex du och jag inte är vänner på FB så ska jag inte kunna se något som du inte vill visa. Så man är i princip fortfarande anonym.
  • Bööne

    Kan nån lägga till mig i fb gruppen.. fanny berrgren fd gezelius heter jag där..

  • Waterlily

    Jag vill inte gå med på FB pga att jag vill vara "anonym". Har bytt signatur ngr ggr på FL, även sen jag gick med i denna gruppen, och det krävs nog ganska mkt mer jobb att hitta vem man är i verkligeheten på FL än på FB. Det är värt mkt för mej även om FB är mer lättanvänt. Visst kan inläggen va spårbara här men det är ju upp till var o en hur mkt man skriver om sitt privatliv i övrigt. har blivit lite bränd på det där med folk som smygkollar ens sida så jag är mer försiktig nu.

  • msminnie

    Hej alla!
    Oj, här händer det grejer verkar det som. Har runt 100 sidor med olästa inlägg att läsa igenom efter en skön solig vecka i Grekland.. tror tyvärr att jag inte orkar ta mig igenom alla dessa.  
    Hoppas iallafall att det är bra med alla.
    Här är det bara fint, känner mig riktigt utvilad efter en massa sol, värme och badande.
    Har dock lyckats lägga på mig 2,5 kg.. haha.. hur det nu gick till med så mycket simmande, promenerande i branta backar och noll godis under semestern.
    Men antar att bebis bidrar lite till viktuppgången också.. :)
    Får bli lite diet nu dock.. brödfritt till frukost osv.. kolhydrater behöver man inte överdriva med ju. :)

    Ser att ni startat en FB-grupp.. vem ska man kontakta för att bli medlem?
    Hänger mer där än här på FL så hakar gärna på där :)        


    Pyret UL 22/8, RUL 4/10, BF 2/3-2013 <3 <3
  • Laliii

    Hej tjejer :) 

    En kort update till er (hänger mest i FB gruppen då det är så mycket smidigare & man missar mindre & kan lätt se när någon kommenterar något till en eller i något man varit involverad i), var hos BM igår, alla provsvar var bra, jag har blodgrupp 0 och är Rhd positiv så inget att oroa sig där gällandes mig & bebisen :) Skönt! Pratade om min trötthet & BM tog blodprov på mig för blodsockret & järn. Järn var fint men blodsockret var på 9,3, lite för hög. Kan bero på min allt för onyttiga frukost val som bestod av rätt så mkt sött. Men för att vara på den säkra sidan ska jag på måndag genomgå en glukosbelastning för att se hur läget är. Håll tummarna för att det är något som bara var tillfälligt. Jag har dessutom redan gått upp 10 kg, från 65 som var start till 75. Oh the joy. Jag äter bra & frossar inte alls, så jag antar att kroppen helt enkelt behöver det. Jag oroar mig inte, jag kommer ifrån de kilon efter bebisens ankomst.

    Imorgon går vi in i vecka 18, magisk. Så långt redan. :) 2 veckor till halvvägs & RUL :) Bebisen fortsätter jag att känna, när den möblerar om i magen, ligger nu nästan uppe vid naveln och de senaste dagarna känner jag en utbuktning ibland på vänster sida och när jag rör på den och runt den, förstår jag att det är bebisen som ligger där :) Så mysigt hehe! 

    Så vi mår bra & just nu räknas det bara ned till RUL :) 


    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9/3-2013 - alisagonzalez.se
Svar på tråden Marsbebis 2013