• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Cantaton
    Helt ny skrev 2012-10-09 17:13:46 följande:
    Jag får väl byta tråd nu, var på RUL idag och det visade sig att jag inte alls var i vecka 19 utan i vecka 14 så jag plussade tydligen innan jag blev gravid. Känns jätte konstigt. Allt såg bra ut som dom kunde se men samtidigt fick jag en så konstig känsla när det ändå skiljer 5 veckor :/

    Men oj! Vad obehagligt på något sätt. Hade du mens i samband med plusset? Ska du på UL igen då om 4-5 veckor?
  • Spaak

    Hej :) jag lägger också till dig Angelica, Annika Spaak heter jag. Jag skriver ingenting här direkt men kanske kommer igång med det nångång :) läser mest. Har bf 3 mars så är 19+2 idag :) och Det börjar synas på magen nu, men fortfarande mest på kvällarna och knappt något alls på morgonen, vill att det ska synas på riktigt :) kram på er alla!

  • Helt ny

    Jag ska tillbaka 9 November igen.  Ja, det känns verkligen konstigt för jag mår ju konstant illa och har på något sätt börjat räkna ner för att kunna må bra igen och bara njuta och nu kom 5 veckor till, men jag får väl hoppas att jag inte mår så dåligt hela tiden :) 

  • Cantaton
    Helt ny skrev 2012-10-10 07:39:48 följande:
    Jag ska tillbaka 9 November igen.  Ja, det känns verkligen konstigt för jag mår ju konstant illa och har på något sätt börjat räkna ner för att kunna må bra igen och bara njuta och nu kom 5 veckor till, men jag får väl hoppas att jag inte mår så dåligt hela tiden :) 
    Jag har bara börjat må sämre ju längre tiden gått, så det är å andra sidan ingen tydlig signal på något. Nu i vecka 18 och 19 har jag nog mått som sämst. (Tillsammans med vecka 12.)
  • Erya

    De har säkert mätt fel,, har läst rätt mycket om det, det var en som blev flyttad tillbaka 6 veckor (?!) men hon gjorde ett till UL en vecka senare och det visade sig att den första hade mätt fel, så hon blev framflyttad 3 veckor (så hon blev visserligen backad 3 veckor i slutänden)

    Vissa barn är helt enkelt mindre, men det låter ju jätteskumt att du fick plus innan du blev gravid :P jag hade tryckt på om ett nytt UL av en annan BM/läkare.

    Mätte de inte livmodern? det borde ju också visa hur långt gången du är?

  • Helt ny

    Jag ringde till min vanliga barnmorska idag så jag fick komma in direkt och hon sa att vi skulle boka ett nytt direkt :)  

  • Cantaton
    Helt ny skrev 2012-10-11 18:43:35 följande:
    Jag ringde till min vanliga barnmorska idag så jag fick komma in direkt och hon sa att vi skulle boka ett nytt direkt :)  
    Vad bra!! 
  • Waterlily

    Lalii: Jag var på UL igår och det låg en frisk liten bebis där inne. Konstigt att man inte känner mer ändå när de lever runt där inne. Men jag antar att det bir fler o starkare sparkar nu. Hoppas ditt UL idag går jättebra. Vi fick samma BF som i början; 10/ 3.

Svar på tråden Marsbebis 2013