• Anonym (cellu­lit)
    Äldre 25 Jul 20:47
    50782 visningar
    47 svar
    47
    50782

    Hur blir man av med celluliter?

    Någon som har nåt bra tips?

    Jag är rätt smal (160 cm, 47 kg), men har massa celluliter på rumpan och låren, kan inte gå i kortkort. Det syns mest när ljuset kommer upprifrån -- bildas snygga skuggor...

    Jag har testat att "körtel-torrborsta". Metoden innebär att man torrborstar hela kroppen varje dag i 3 månader. Det är viktigt att borsta ryggen, armhålorna, händer/fötter, ansiktet och halsen, eftersom man ska stimulera körtlarna. Jag läste att det i början kan se ut som att man får mer celluliter, men att de sedan ska avta. Jag slutade borsta efter ca 1 månad eftersom jag blev skräckslagen! Fick mycket synligare celluliter av borstningen, och vågade helt enkelt inte fortsätta. Nu har de aldrig gått tillbaka. När jag drar handen längst med låret så känns det buckligt.

    Så fult...

  • Svar på tråden Hur blir man av med celluliter?
  • Äldre 10 Mar 19:51
    #21

    Jag är i nuläget inne på min 3e behandlingsmånad av 6 behandlingar.
    Jag ser verkligen rejäl skillnad redan vilket är underbart. Självklart kan man fortfarande se
    lite celluliter när jag sitter ner eller liknande, men huvudsaken är märkbar skillnad för mig! Men efter jag
    fullgjort alla behandlingar så kan jag inte tänka mig något annat än att det inte syns alls mer eller mindre!
    Delar självklart med mig av länk:
    track.cellinea.pl/product/Cellinea/&uid=2133

  • saragu­nnarse­n
    Äldre 13 Oct 18:17
    #24

    Hudroller ska fungera mot celluliter, ser att Cornelia skriver om kroppsroller, vilket är samma sak. Jag köpte en precis men har inte testat den än, har inte haft tid :D Jag köpte min på http://e-dermastamp.se/e-dermastamp och tror det kan fungera :D

  • Anonym (cellu­lit) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 21:33
    #25

    hm... blir direkt skeptiskt när folk delar med sig av länkar och gissar att det är anställda som sprider reklam via olika forum. Jag tror inte att man kan bli av med celluliter med hjälp av krämer eller massageprylar. Kanske med hjälp av plastikoperation eller dyra värme/kylbehandlingar -- men det verkar som att man får hålla på hela livet eftersom celluliterna kommer tillbaka.

    Mina celluliter har blivit mindre synliga, jag har inte gjort något alls förutom att bära runt på min son som nu är 1 år.

  • Anonym (cellu­lit) Trådstartaren
    Äldre 28 Oct 09:38
    #27

    Någon annan kanske som har några tips? Gärna någon som inte jobbar med skönhetsprodukter och försöker sälja dem genom att publicera länkar via denna tråd?

  • Anonym (s)
    Äldre 28 Oct 10:14
    #28
    Anonym (cellulit) skrev 2014-10-28 09:38:13 följande:

    Någon annan kanske som har några tips? Gärna någon som inte jobbar med skönhetsprodukter och försöker sälja dem genom att publicera länkar via denna tråd?


    Det går tyvärr inte! det enda du kan göra för att det inte sa bli värre är att motionera och röra dig mer så du ökar cirkulationen.
  • Anonym (Togbo­rtdem)
    Äldre 4 Nov 19:15
    #28

    Hej, jag köpte en Skinroller kropp på www.e-dermastamp.se och den tog bort mina celluliter helt och hållet. jag köpte även en bio-oil som jag smörjde in efter behandlingen vilket gjorde att det blev snabbare resultat, jag är supernöjd med den. Rekommenderar den om du vill bli av med dina celluliter inom 1 månad!

  • Anonym (va?)
    Äldre 4 Nov 19:32
    #29
    Anonym (Togbortdem) skrev 2014-11-04 19:15:25 följande:

    Hej, jag köpte en Skinroller kropp på www.e-dermastamp.se och den tog bort mina celluliter helt och hållet. jag köpte även en bio-oil som jag smörjde in efter behandlingen vilket gjorde att det blev snabbare resultat, jag är supernöjd med den. Rekommenderar den om du vill bli av med dina celluliter inom 1 månad!


    Tror jag inte en sekund på!
  • Anonym (Togbo­rtdem)
    Äldre 4 Nov 19:41
    #30
    Anonym (va?) skrev 2014-11-04 19:32:45 följande:
    Tror jag inte en sekund på!
    Testa själv så ska du få se, vill bara ge tips för saker som verkligen fungerar!

  • Anonym (s)
    Äldre 4 Nov 22:32
    #31
    Anonym (Togbortdem) skrev 2014-11-04 19:15:25 följande:

    Hej, jag köpte en Skinroller kropp på www.e-dermastamp.se och den tog bort mina celluliter helt och hållet. jag köpte även en bio-oil som jag smörjde in efter behandlingen vilket gjorde att det blev snabbare resultat, jag är supernöjd med den. Rekommenderar den om du vill bli av med dina celluliter inom 1 månad!


    Förmodligen!
  • Anonym (cellu­lit) Trådstartaren
    Äldre 5 Nov 09:47
    #32
    Anonym (Togbortdem) skrev 2014-11-04 19:41:51 följande:
    Testa själv så ska du få se, vill bara ge tips för saker som verkligen fungerar!
    Ja, fast det är inte tillåtet att göra reklam vilket du och dina kolleger har gjort i denna tråd samt andra liknande trådar om celluliter.
Svar på tråden Hur blir man av med celluliter?