• Anonym (cellu­lit)
    Äldre 25 Jul 20:47
    50782 visningar
    47 svar
    47
    50782

    Hur blir man av med celluliter?

    Någon som har nåt bra tips?

    Jag är rätt smal (160 cm, 47 kg), men har massa celluliter på rumpan och låren, kan inte gå i kortkort. Det syns mest när ljuset kommer upprifrån -- bildas snygga skuggor...

    Jag har testat att "körtel-torrborsta". Metoden innebär att man torrborstar hela kroppen varje dag i 3 månader. Det är viktigt att borsta ryggen, armhålorna, händer/fötter, ansiktet och halsen, eftersom man ska stimulera körtlarna. Jag läste att det i början kan se ut som att man får mer celluliter, men att de sedan ska avta. Jag slutade borsta efter ca 1 månad eftersom jag blev skräckslagen! Fick mycket synligare celluliter av borstningen, och vågade helt enkelt inte fortsätta. Nu har de aldrig gått tillbaka. När jag drar handen längst med låret så känns det buckligt.

    Så fult...

  • Svar på tråden Hur blir man av med celluliter?
  • Anonym (Miran­da)
    Äldre 5 Nov 10:12
    #33

    Be din man knåda och massera skinkorna försiktigt men ordentligt morgon och kväll. Det har hjälpt mig. Förutom att det hjälper är det dessutom förbaskat skönt.

  • Anonym (va?)
    Äldre 5 Nov 10:56
    #34
    Anonym (Togbortdem) skrev 2014-11-04 19:41:51 följande:
    Testa själv så ska du få se, vill bara ge tips för saker som verkligen fungerar!
    Vad bra! Kan du tipsa en om kräm som tar bort rynkor också?
  • Anonym (emman­)
    Äldre 2 Apr 16:08
    #35

    Jag gjorde precis ett inlägg på ett annat ställe och såg detta om bristningar. Jag vill bara rekommendera att testa koppning. Det kanske inte fungerar för alla men för mig, jag säker bara, jag är så jäkla nöjd! Jag har mått så dåligt över både celluliter och bristningar. När jag fick dem tänkte jag fy fan för att se kroppen bli så ful. Jag har testat oljor och några krämer men det har inte hjälpt. Nu när jag har kört med koppningarna i ungefär 4 veckor så ser jag att celluliterna nästan har försvunnit helt. Bristningarna som jag har på låren har försvunnit lite men tror nog att det kommer att bli mycket bättre när jag fortsätter med koppningen. Jag läste på om koppning och läste att silikon är mjukare än gummi och lättare att använda så det var det jag köpte.
    Ett bra tips vill jag bara säga! Skrattande

  • Äldre 8 Jun 23:28
    #37

    Vilka mysko metoder folk rekommenderar!

    Nä du, TS, tung styrketräning är det du ska satsa på så du får muskler som formar kroppen. Kör på så hög vikt så du inte klarar mer än 4-5 repetitioner så kommer du inte bara att bli sjukt starkare utan också shejpa upp din kropp. Kör du tung styrketräning så behöver du inte oroa dig för att bli stor och bulkig. För att bygga volym rekommenderas något lättare vikt ,så du klarar 8-12 repetitioner, plus att du äter typ dubbelt mot nu.

    Våga ta i på gymmet! Djupa benböj är as(s)bra för rumpan!

  • Anonym (cellu­lit) Trådstartaren
    Äldre 18 Jun 22:45
    #39
    motettlyckligareliv skrev 2015-06-08 23:28:40 följande:

    Vilka mysko metoder folk rekommenderar!

    Nä du, TS, tung styrketräning är det du ska satsa på så du får muskler som formar kroppen. Kör på så hög vikt så du inte klarar mer än 4-5 repetitioner så kommer du inte bara att bli sjukt starkare utan också shejpa upp din kropp. Kör du tung styrketräning så behöver du inte oroa dig för att bli stor och bulkig. För att bygga volym rekommenderas något lättare vikt ,så du klarar 8-12 repetitioner, plus att du äter typ dubbelt mot nu.

    Våga ta i på gymmet! Djupa benböj är as(s)bra för rumpan!


    Tack för tipset! Jag borde verkligen börja styrketräna.

    Nu har det gått rätt länge sedan jag skrev inlägget, och jag har inte lika mycket celluliter längre. Att föda barn, bära runt på 10kg under ett år och inte sitta ner så mycket har hjälpt. (mycket benböj...)
  • Anonym (Hejhe­j)
    Äldre 29 Oct 13:09
    #41
    Anonym (cellulit) skrev 2012-07-25 22:13:06 följande:

    Jag tränar inte just nu, men tränade ca 2ggr/vecka fram till för 1 månad sedan. Jag vet inte om jag har allmänt dålig cirkulation. Blir lätt kall och vit på fötter och händer. Vet inte om det har något samband med mina celluliter. Har visserligen ett stillasittande jobb, men ändå...

    Jag var på nån konstig massage förra våren i London och massören frågade om jag drack mycket läsk eftersom jag hade celluliter. Jag dricker aldrig läsk. Hon sa även att hon genom att titta på mina fötter kunde se att jag hade anemi. Skumt.


    Rent spontant - börja basta eller hot yoga!!
  • Anonym (testo­)
    Äldre 29 Oct 14:01
    #42

    Celluliter hänger ihop med hormonnivåerna i kroppen, för lite testosteron kan ge celluliter. Läs på lite om bristsymptom på testosteron och se om det är mer som stämmer. Isf finns det hjälp att få... men förmodligen inte i Sverige. Du kan själv boosta dina nivåer genom att träna hårt och tungt, men med tanke på att du tränat mycket tidigare och att din mamma har samma problematik så är det inte säkert att det hjälper i ditt fall. 

  • Äldre 29 Oct 14:12
    #43

    Jag hade fullt på rumpan och använde Weleda Birch Cellulite Oil från Apoteket (grön flaska). Tror jag använde 1,5-2 flaskor allt som allt och använde de varje natt innan jag la mig och så tog jag på mig ett par shorts och sov med de där. Dom är borta nu och syns inte. Rekommenderar den verkligen. Lycka till! Glad

  • Anonym (cellu­lit) Trådstartaren
    Äldre 12 Nov 09:40
    #44

    Mina celluliter är nästan borta. Hur gjorde jag? Svaret är : inget speciellt. Uppenbarligen är min kropp uppbyggd på det sättet att när jag går upp lite i vikt så får jag automatiskt celluliter. Går jag ner så försvinner de. Räcker med några kilo. Det är olika med olika kroppar, verkar inte spela någon roll för vissa om de är smala eller överviktiga, men i mitt fall verkar smalhet fungera.

  • Äldre 30 Nov 07:48
    #45

    Alla med celluliter på rumpa, ben och/eller armar - googla Lipödem Lipedema Lipoedema så ni inte missar en alltför vanlig orsak! Träna inte utan kompression för då riskerar ni göra problemet värre.

  • Anonym (Hejhe­j)
    Äldre 30 Nov 11:13
    #47
    MimmiZ2 skrev 2015-11-30 07:48:02 följande:

    Alla med celluliter på rumpa, ben och/eller armar - googla Lipödem Lipedema Lipoedema så ni inte missar en alltför vanlig orsak! Träna inte utan kompression för då riskerar ni göra problemet värre.


    Av träning försvann mina, inte använt kompressor.
  • Anonym (Cissi­)
    Äldre 24 May 15:14
    #47
    Anonym (Miranda) skrev 2014-11-05 10:12:04 följande:

    Be din man knåda och massera skinkorna försiktigt men ordentligt morgon och kväll. Det har hjälpt mig. Förutom att det hjälper är det dessutom förbaskat skönt.


    Amen!

    Smisk kan också hjälpa tillfälligt, men det kommer snabbt tillbaka. Eller så inbillar jag mig.
Svar på tråden Hur blir man av med celluliter?