• Anonym (Nicke nyfike­n)
    Äldre 3 Aug 16:31
    13272 visningar
    72 svar
    72
    13272

    Någon som prövat "sperm-terapi"? [semen therapy]

    Intro (på engelska):  Semen Therapy is swallowing semen from a healthy man, three times a week or more, for the benefits to your body, mind and spirit. 

    Semen is a natural source of: protein, vitamins, minerals; Vitamin B12, Vitamin C, Calcium, Fructose, Selenium, Magnesium, Phosphorus, Potassium, Zinc. 
    Human Specific Elements: Blood-Group Antigens like: TGFbeta, Prostaglandins, Spermidine, Testosterone, Glycoproteins including: Zinc-Alpha-2-Glycoprotein.

    Nej, denna tråd är inget skämt.   Oberoende forskning visar att inta sperma 3 ggr/ veckan kan öka livslängden med upp till 35% (?), välbefinnande, sexlust m.m.    Källa:  www.sementherapy.com

    "Male sperm contains vital chemicals that slow down the aging process and increases life expectancy by up to 35%."

    Jag är nyfiken på om någon av er kvinnor prövat detta eller om ni kan tänka er göra det med respektive man (läs gärna rapporten).  
    Forskningen ger ju en helt ny tvist på frågan "spit or swallow"

    mvh Nicke nyfiken (man) 
  • Svar på tråden Någon som prövat "sperm-terapi"? [semen therapy]
  • Äldre 6 Aug 17:02
    #61
    MrsMcC skrev 2012-08-06 16:46:17 följande:
    Om detta är en seriös tråd vore det väl betydligt intressantare att ställa frågan vilka personer som skulle kunna tänka sig att prova, snarare än vilka kvinnor...
    Med tanke på att det ändå är en och annan kvinna (och man, för den delen) som även utan vetskapen om denna rapport gärna ägnar sig åt dylika aktiviteter, så är det inte omöjligt att spekulera i en ökad frekvens, både vad det gäller antal mottagna satser som antalet mottagande människor.
  • Anonym (Nicke nyfike­n) Trådstartaren
    Äldre 6 Aug 17:06
    #62

    Oavsett procent-satster hit och dit vore det intressant om det fanns någon form av erfarenhet / rapport från Sverige kring detta.   Har ju inte lyckats intala frugan att köra en tremånaders test ännu men det hade varit intressant...

    /NN

  • Äldre 6 Aug 17:45
    #63
    Tom Araya skrev 2012-08-06 17:02:39 följande:
    Med tanke på att det ändå är en och annan kvinna (och man, för den delen) som även utan vetskapen om denna rapport gärna ägnar sig åt dylika aktiviteter, så är det inte omöjligt att spekulera i en ökad frekvens, både vad det gäller antal mottagna satser som antalet mottagande människor.
    Ja men det är ju det jag menar... Om man inte begränsar sitt urval till bara kvinnor får man fler svar
    :)
  • Anonym (Nicke nyfike­n) Trådstartaren
    Äldre 6 Aug 17:50
    #64
    MrsMcC skrev 2012-08-06 17:45:57 följande:
    Ja men det är ju det jag menar... Om man inte begränsar sitt urval till bara kvinnor får man fler svar
    :)
    Vad säger du själv?  Allvarligt?   Ser inte att du svarat på frågan

    /K 
  • Äldre 6 Aug 17:53
    #65

    Tja, jag har väl aldrig varit bangen för det mesta så skulle väl kunna testa även det men den Ärade Maken har icke detta som favorit och de senaste åren har vi koncentrerat oss på att försöka skapa liv så det har liksom inte varit högst på prioriteringslistan 
    :) 

  • Äldre 6 Aug 18:04
    #66
    MrsMcC skrev 2012-08-06 17:53:09 följande:
    Tja, jag har väl aldrig varit bangen för det mesta så skulle väl kunna testa även det men den Ärade Maken har icke detta som favorit och de senaste åren har vi koncentrerat oss på att försöka skapa liv så det har liksom inte varit högst på prioriteringslistan 
    :) 
    Om nu liv är skapta kanske energin kan övergå i att bevara liv. Skrattande
  • Äldre 6 Aug 18:25
    #67
    MrsMcC skrev 2012-08-06 17:53:09 följande:
    Tja, jag har väl aldrig varit bangen för det mesta så skulle väl kunna testa även det men den Ärade Maken har icke detta som favorit och de senaste åren har vi koncentrerat oss på att försöka skapa liv så det har liksom inte varit högst på prioriteringslistan 
    :) 
    ok.    Doggystyle där du kommer först och maken sedan (tätt inpå) + 10-15 min kvar på alla fyra (för din del) vill jag minnas funkade båda ggr för oss    

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Äldre 6 Aug 18:40
    #68
    Karl71 skrev 2012-08-06 18:25:49 följande:
    ok.    Doggystyle där du kommer först och maken sedan (tätt inpå) + 10-15 min kvar på alla fyra (för din del) vill jag minnas funkade båda ggr för oss    
    Tack för tipset! 
    Nu är vi igång, och denna gång funkade hederlig platt på rygg med Maken ovanpå. Sedan stjärt på kudde och benen i vädert en timme medan jag glodde på The Big Bang Theory....
    Överlever livet får vi väl döpa den till Sheldon
    Tyst
  • Äldre 6 Aug 19:22
    #69
    MrsMcC skrev 2012-08-06 18:40:21 följande:
    Tack för tipset! 
    Nu är vi igång, och denna gång funkade hederlig platt på rygg med Maken ovanpå. Sedan stjärt på kudde och benen i vädert en timme medan jag glodde på The Big Bang Theory....
    Överlever livet får vi väl döpa den till Sheldon
    Tyst
    ha ha ha.  Min (och frugans) absoluta favo-show.    STORT grattis!!!!!

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Äldre 6 Aug 19:36
    #70
    MrsMcC skrev 2012-08-06 18:40:21 följande:
    Tack för tipset! 
    Nu är vi igång, och denna gång funkade hederlig platt på rygg med Maken ovanpå. Sedan stjärt på kudde och benen i vädert en timme medan jag glodde på The Big Bang Theory....
    Överlever livet får vi väl döpa den till Sheldon
    Tyst
    Förresten....   Hade du varit en kändis kunde aftonbladet släppa en rubrik i stil med "Sheldon hjälpte XXXXX bli gravid"      

    Du står helt klart för dagens skratt!!   

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Äldre 6 Aug 19:50
    #71
    Karl71 skrev 2012-08-06 19:36:11 följande:
    Förresten....   Hade du varit en kändis kunde aftonbladet släppa en rubrik i stil med "Sheldon hjälpte XXXXX bli gravid"      

    Du står helt klart för dagens skratt!!   

    /K 
    Tackar!

    Är väl en himla tur att man är en helt vanlig, anonym förortsfru. Vi älskar också serien, men får jag en knatte som Sheldon tror jag att jag måste vinna på LOTTO fort som katten för att skicka knatten på internat redan vid 5
  • Äldre 7 Aug 09:23
    #72
    MrsMcC skrev 2012-08-06 19:50:23 följande:
    Tackar!

    Är väl en himla tur att man är en helt vanlig, anonym förortsfru. Vi älskar också serien, men får jag en knatte som Sheldon tror jag att jag måste vinna på LOTTO fort som katten för att skicka knatten på internat redan vid 5
    Utgår att det då blir "Penny" om du får en flicka, speciellt en blond sådan ...   

    Nåväl, ännu en gång - grattis!

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
Svar på tråden Någon som prövat "sperm-terapi"? [semen therapy]