• Äldre 6 Aug 11:37
    42065 visningar
    10 svar
    10
    42065

    Föra över bilder från iPhone till datorn

    Tidigare när jag kopplade in min iPhone till datorn så öppnades automatiskt ett fönster där jag kunde välja att importera bilder. Nu händer ingenting. Om jag manuellt går in i iPhonen så är bilderna uppdelade i flera olika mappar utan kronologisk ordning så då måste jag gå igenom alla en efter en och föra över nya bilder. Finns inget lättare sätt? Har ju båda gamla och nya bilder på telefonen, har också raderat en del på telefonen som finns på datorn så jag vill inte flytta över alla för då får jag massor med dubbletter och/eller förlorar dom jag inte har kvar på telefonen.

    Hjälp! =)

  • Svar på tråden Föra över bilder från iPhone till datorn
  • Äldre 6 Aug 11:50
    #1

    De nya hamnar iaf i samma mapp, så hitta bara rätt mapp och överför de sista

  • Äldre 6 Aug 11:53
    #2

    Det är så konstigt men dom gör inte det, hamnar alla huller om buller uppdelat i 8 olika mappar.

  • Äldre 6 Aug 12:08
    #3

    Jo det gjorde dom nog förresten. Det underlättar ju onekligen. Är det dom nya sen sist man lade över som hamnar i en egen??

  • Äldre 6 Aug 13:41
    #4

    Nu vet jag inte om du har Windows men i Windows 7 kan man bara högerklicka på enheten under Computer och välja "Import pictures and videos" så importerar den alla nya bilder.

  • Äldre 6 Aug 14:24
    #5

    Min sån ruta har också slutat komma upp och får göra på det viset. Jag har iaf bara 4 mappar och de nya kommer i mapp nr 2(alla med ologiska namn)


    slazh skrev 2012-08-06 13:41:29 följande:
    Nu vet jag inte om du har Windows men i Windows 7 kan man bara högerklicka på enheten under Computer och välja "Import pictures and videos" så importerar den alla nya bilder.
    Då kan man inte välja bilder utan det blir alla bilder, vilket man förstås redan har merparten av på datorn
  • Äldre 6 Aug 14:47
    #6
    CoolJen skrev 2012-08-06 14:24:14 följande:
    Min sån ruta har också slutat komma upp och får göra på det viset. Jag har iaf bara 4 mappar och de nya kommer i mapp nr 2(alla med ologiska namn)

    Då kan man inte välja bilder utan det blir alla bilder, vilket man förstås redan har merparten av på datorn
    Första gången man importerar tar den alla bilder sen efter det importerar den bara dom bilderna som är nya.
  • Äldre 6 Aug 14:50
    #7

    Själv använder jag Dropbox istället för då laddas alla nya bilder upp automatiskt och trådlöst.

  • Äldre 6 Aug 16:29
    #8

    Hur funkar dropbox?

  • Äldre 6 Aug 18:31
    #9
    Finis skrev 2012-08-06 16:29:11 följande:
    Hur funkar dropbox?
    Man installerar appen i telefonen och programmet på datorn sen väljer man i appen om man vill att bilderna ska laddas upp via enbart trådlöst nätverk (WiFi) eller via både 3G och Wifi beroende på vad som finns tillgängligt. Sen när du tar en bild så laddas den upp automatiskt och du ser den i din mapp på datorn. Smidigast är ju om du har WiFi hemma eftersom det går fortare än 3G.

    Gå in på hemsidan så har dom en liten video som förklarar.
    www.dropbox.com/
  • Äldre 6 Aug 20:57
    #10

    Låter grymt. Tack!

Svar på tråden Föra över bilder från iPhone till datorn