• Anonym (Förba­nnad)
    Äldre 14 Aug 21:07
    246222 visningar
    456 svar
    456
    246222

    Min man är otrogen med grannens dotter

    Jag har varit gift med min man i 18 år. Vi har ett utfluget barn.

    De senaste månaderna har jag haft på känn att något inte är som det brukar.
    Min man har varit annorlunda helt enkelt.

    Vi har, sedan vi flyttade in i huset för fyra år sedan, umgåtts med ett grannpar i mellan åt som är i vår ålder. Det vill säga 40+. De har en dotter på 18 år som är välutvecklad och väldigt vacker. Jag är inte jättegod vän med mamman i familjen men vi träffas någon gång ibland över ett glas vin eller liknande.

    För cirka 9 månader sedan började min man att spendera väldigt mycket tid inne hos dessa grannar. Två-tre dagar i veckan blev till slut 5-6 dagar i veckan. Till en början brydde jag mig inte då jag fann det roligt att min man hittat en vän (pappan i grannfamiljen). Ska tillägga att min man är egen företagare och jobbar hemifrån.

    I maj spenderade han 3 dagar, från morgon till kväll, inne i detta hus och till slut frågade jag vad de gjorde när de umgicks med  varandra. Han berättade då att han hjälpt grannpappan med dennes dator (min man arbetar med datorer) jag vet att detta är tidskrävande och tänkte därför inte mer på det.

    Tills jag igår var ute på middag med mamman från familjen. Jag berättade för henne att jag och min man nog behövde liva upp vårt förhållande på något sett och frågade om hon hade några goda råd. Hon berättade då för mig om en resa till Barcelona som hon och hennes man gjorde i maj. De var bara borta i 3 dagar men hade haft det underbart. Jag kom då att tänka på att det var i maj som min man varit inne hos dem för att laga grannpappans dator och jag frågade vilka datum de varit bortresta. Och visst var det så. Under dessa 3 dagar som min man påstått sig ha hjälpt till att laga en dator så var de bortresta. Jag sa givetvis inget till henne.

    Vi började prata om annat vilket till slut ledde in på ett samtal om dottern i familjen. Mamman berättade för mig att hennes dotter verkade ha en pojkvän men var väldigt hemlighetsfull med detta. Hon berättade också att dottern aldrig var hemma längre och ofta kom hem sent eller sov borta. Jag reser mycket i jobbet och har ingen koll på vad min man gör när jag inte är hemma.

    När jag sedan kom hem igår så gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag snokade i min mans mobil. Där fann jag inte bara kärleksfulla och erotiska sms utan även nakenbilder där denna flicka (för mig är hon fortfarande en flicka) smeker sig själv. Jag bläddrade vidare och fann sedan en video inspelad när flickan utför oralsex på min man.

    Jag blev så stum och kände mig så äcklad att jag packade väskan och åkte tidigare på min tjänsteresa utan att säga något till min man. Han har försökt ringa mig men jag har inte svarat utan bara skrivit ett sms att jag behöver egen tid ett tag.

    Nu sitter jag här på ett hotellrum 18 mil hemifrån och undrar om min man är tillsammans med denna flicka just i detta nu.

    Snälla ni. Har ni några goda råd till mig. Jag vet varken ut eller in och i morgon är det dags för mig att åka hem igen.

  • Svar på tråden Min man är otrogen med grannens dotter
  • Anonym
    Äldre 14 Aug 21:10
    #1

    Vad är det att fundera på?? Kasta ut idioten!

  • Äldre 14 Aug 21:14
    #2

    Finns inte en chans i helvetet att jag accepterat detta. Jag hade kastat ut honom utan tvekan.

  • Äldre 14 Aug 21:14
    #3

    Ut med aset och informera föräldrarna också.
    Nu blir det säkert ramaskri om att "Hon är faktiskt 18 och det angår inte blah blah blah!" men det är skit samma.

  • Anonym (Förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 14 Aug 21:17
    #4

    Att jag ska lämna min man är något jag redan är säker på. Men hur ska jag hantera detta. Jag är ändå vän med dotterns mamma. Vad ska jag säga till henne? Vad ska vår dotter säga som för övrigt bara är 3 år äldre en denna flicka?

    Jag vet inte var jag ska börja.

  • Anonym
    Äldre 14 Aug 21:17
    #5
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-08-14 21:17:07 följande:
    Att jag ska lämna min man är något jag redan är säker på. Men hur ska jag hantera detta. Jag är ändå vän med dotterns mamma. Vad ska jag säga till henne? Vad ska vår dotter säga som för övrigt bara är 3 år äldre en denna flicka?

    Jag vet inte var jag ska börja.

    Bara säg som det är..... finns inget annat att göra....
  • KaSaM
    Äldre 14 Aug 21:19
    #6

    Sanningen är bäst även om den svider, de inblandade är myndiga och får stå för sina val och beslut, välkomna lilla 18 åringen till vuxenlivet där val ger konsekvenser.

  • Äldre 14 Aug 21:20
    #7
    Anonym (Förbannad) skrev 2012-08-14 21:17:07 följande:
    Att jag ska lämna min man är något jag redan är säker på. Men hur ska jag hantera detta. Jag är ändå vän med dotterns mamma. Vad ska jag säga till henne? Vad ska vår dotter säga som för övrigt bara är 3 år äldre en denna flicka?

    Jag vet inte var jag ska börja.
    Börja med att prata med kvinnan.
    Visa henne hur äcklad och chockerad du är och berätta sen att din man varit otrogen med en 18-åring.
    Hör vad hon tycker, sen kan du lägga fram att du vet vem det är.
    Frågar hon, så säger du att det är hennes dotter.
    Sen så slänger du ut din man och klargör att han inte hör av dig förrän skilsmässopapperen skall skrivas på.
    Du behöver inte förklara varför - för det borde han veta om han inte är helt inavlad i hjärnbarken.

    Klarar du inte av att bo kvar, sälj och flytta någon annanstans som passar dig bättre.
  • Äldre 14 Aug 23:21
    #8

    Helt otroligt att du håller ihop. Jag skulle bli förkrossad och troligtvis inte kunnat hålla masken.

    Vad sa din man när du skrev att du behövde egentid?

  • Anonym (Förba­nnad) Trådstartaren
    Äldre 14 Aug 23:32
    #9
    Qliana skrev 2012-08-14 23:21:02 följande:
    Helt otroligt att du håller ihop. Jag skulle bli förkrossad och troligtvis inte kunnat hålla masken.

    Vad sa din man när du skrev att du behövde egentid?
    Han skrev tillbaka och frågade: "Har något hänt" där efter stängde jag av telefonen.

    Jag ska konfrontera honom i morgon men vet inte vad jag ska ta mig till.

    Jag är sårad, arg och besviken. Efter 18 års äktenskap känns hela mitt liv raserat.
  • Äldre 14 Aug 23:42
    #10

    Är huset ditt? I så fall - släng ut honom så fort du kommer hem. Du behöver inte förklara något om du inte känner för det. I annat fall, ring en advokat som kan se över dina rättigheter innan du skiljer dig. 

Svar på tråden Min man är otrogen med grannens dotter