• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 18 Aug 10:27
    2262 visningar
    6 svar
    6
    2262

    Hjälp mig ang extra slag i hjärtat 😔

    Hej jag har extra slag i hjärtat, jag kännetecken speciellt när jag är trött eller ska gå lägga mig. Ibland kan jag få flera på raken under en time sen kan det hända att jag känner inte alls av det. Har varit otroligt orolig för det känns himla obehagligt. När jag väll får dubbelslagen känns det som att hjärtat slår hårt sen känner jag inte den mer. Jag har varit hos läkaren dem tog blodtrycket vilket var normalt kanske lite lågt och pulsen var normal. Sen gjorde dem ett EKG det vissade helt normalt, han lyssnade på hjärtat och allt var normalt. Läkaren sa till mig att det är jätte vanligt med dubbel slag, han kännde inget då när han lyssnade på hjärtat. Men eftersom allt var normalt och att jag var ung och frisk så skulle jag absolut inte ora mig. Men nu till frågan ska jag lita på läkaren, borde jag inte få en sån EKG bandspelare hemma som dem kan spela in hjärtat slag. Han tyckte det var onödigt med tanke på jag hade fina slag på hjärtat och det va inget jag skulle oroa mig. Men ändå jag vet inte varför jag känner mig fortfarande orolig. Är det någon där ute som har samma problem som jag? Vad gjorde ni åt detta? Är jättetacksamm för svar ....

  • Svar på tråden Hjälp mig ang extra slag i hjärtat 😔
  • Anonym
    Äldre 18 Aug 10:28
    #1

    Jäkla Mob jag menade jag känner speciellt när jag är trött 😏

  • Äldre 18 Aug 11:00
    #2

    Har levt med detta hela livet. Koffein gör det mycket värre, och trötthet.
    Det är ofarligt, fast ibland kan det kännas som att hjärtat stannar en stund och det är ju obehagligt.

    Det är framförallt om man får långa ihållande perioder, eller mår dåligt av det som man kanske ska börja kolla lite mer. I princip alla människor har dubbelslag, det är bara inte alla som upptäcker det, och att du får lite längre perioder kan bero på att du stressar på dagarna, när man då lägger sig och slappnar av kommer dubbelslagen. 

    Man kan bli känsligare för koffein med åren. Jag kände ingenting tills jag var i 20-årsåldern, sedan fick jag sluta helt eftersom dubbelslagen bara blev värre och värre.   
      

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 13:31
    #3

    Tack för svaret, men varje gång jag får det blir jag så rädd 😔 men skönt att jag inte är ensam. Är det inga fler som vill dela med sig ? Är tacksam för det

  • malias
    Äldre 18 Aug 13:56
    #4

    Jag hade så pga stress under en period. Ofarligt men obehagligt. Lärt mig att se det som kroppens signal att det är dags att varva ner... Lycka till!

  • Äldre 18 Aug 14:01
    #5

    Har haft extraslag till och från i många år nu. Undersökt och uppkollad på samma sätt som dig men bekymrar mig inte över det. Det  är irriterande och mellan varven rätt jobbigt och obekvämt men annars bryr jag mig inte.
    Stress, koffein och trötthet gör det värre så jag försöker undvika det. Tycker att det känns bättre när jag motionerat ordentligt.

  • Äldre 18 Aug 14:08
    #6

    Jag och mina syskon har samma, min lillebror kollade upp det för han har haft mest ont av det. Det visade sig att han har en extra sinusknuta (en sån knuta som ser till att hjärtat slår). Ibland när han är stressad eller dricker kaffe eller vad det nu kan vara så drar den knutan igång också och då blir det dubbelt. 

    Tillståndet är helt ofarligt bara väldigt obehagligt. Ett tag funderade läkaren på att bränna bort den extra knutan men den satt så illa till så det var för stor risk med den operationen.  

    Jag får extra slag när jag är gravid mm, men har inte kollat upp det.

    Tror inte du behöver oroa dig. 

Svar på tråden Hjälp mig ang extra slag i hjärtat 😔