• Äldre 27 Aug 10:24
    1121 visningar
    6 svar
    6
    1121

    Ipad3, simkort?

    Jag fick en Ipad3 igår , använder wifi hemma, men vill kunna använda den utanför hemmet. Då behövs ett simkort så jag kan ladda . Men det finns inget uttag för att sätta in ett simkort. Hur funkar det då? Kan jag bara surfa hemma då?

  • Svar på tråden Ipad3, simkort?
  • krista­av
    Äldre 27 Aug 10:52
    #1

    Alla Ipads har inte 3g. Om din inte har det så blir det till att surfa på tillgängliga wifi-nät

  • Äldre 27 Aug 10:58
    #2

    Om du har en mobiltelefon som kan dela ut sin mobila internetanslutning via WiFi så borde det gå alldeles utmärkt. Många Android-mobiler till exempel har den funktionen inbyggd.

  • Äldre 27 Aug 11:13
    #3

    För Android-mobiler kom funktionen att dela en internetanslutning över WiFi med Android version 2.2. För iPhone kom funktionen i iOS 4.3. Har man en äldre versionen av mjukvaran än så på sin telefon så kan man uppdatera den.

  • Äldre 27 Aug 11:37
    #4

    Jag har en HTC Disere Z. Hur skickar man över från telefonen till ipaden?

  • Äldre 27 Aug 14:20
    #5

    För att ställa in anslutningen gör följande på mobilen:

    1. Från startsidan trycker du på MENU och sedan på Inställningar > Trådlöst
    nätverk och nätverk.
    2. Tryck på Inställningar för Mobil Wi-Fi Surfpunkt.
    3. Ange ett routernamn eller använd standardnamnet för router.
    4. Välj typen av Säkerhet och ställ in ett lösenord (nyckel) till din trådlösa router.
    Om du valde Ingen i Säkerhet behöver du inte ange ett lösenord.

    Om du ställde in ett lösenord för åtkomst så måste du ange det på din iPad för att ansluta.

    När det är inställt kan du enkelt slå på och av funktionen på mobilen:
    5. Markera kryssrutan Mobil Wi-Fi Surfpunkt om du vill slå på telefonens trådlösa
    router.

    När funktionen är aktiv bör du ser en symbol i statusfältet som ser ut så här.

  • Äldre 27 Aug 14:22
    #6

    För att ställa in anslutningen gör följande på mobilen:

    1. Från startsidan trycker du på MENU och sedan på Inställningar > Trådlöst
    nätverk och nätverk.
    2. Tryck på Inställningar för Mobil Wi-Fi Surfpunkt.
    3. Ange ett routernamn eller använd standardnamnet för router.
    4. Välj typen av Säkerhet och ställ in ett lösenord (nyckel) till din trådlösa router.
    Om du valde Ingen i Säkerhet behöver du inte ange ett lösenord.

    Om du valde ett lösenord så måste du ange det i din iPad för att komma åt anslutningen. Din iPad kommer säkert ihåg lösenordet så det ska räcka med att ange det en gång.

    När det är inställt kan du enkelt slå på och av funktionen på mobilen:
    5. Markera kryssrutan Mobil Wi-Fi Surfpunkt om du vill slå på telefonens trådlösa
    router.

Svar på tråden Ipad3, simkort?