• Anonym (Besvi­ken mamma)
    Äldre 3 Sep 14:23
    73949 visningar
    630 svar
    630
    73949

    Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.

    Jag bjöd dagisbarnen på kalas nu i lördagen och det var många som kom. 

    Det skulle öppnas presenter och hon fick allt från bilar till leksaker. Ett speciellt paket fanns med som gör mig så irriterad, det var en nalle i form av en hund!

    Till saken hör att den där nallen uppenbart var använd, jag sa mest på skämt "Den där ser ut att ha varit med ett tag" Varpå mamman som gav presenten sa, ja den är från SECOND HAND!!! Kvinnan skämdes inte ens.

    Maken till snålhet har jag aldrig varit med om, har man så lite pengar/är så snål kan man strunta i att gå på barnkalas kalas tycker jag. 

    Usch. 

  • Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.
  • Äldre 3 Sep 14:28
    #1

    Haha är du seriös ts? Du låter som en snobb själv!!

  • Anonym (urk)
    Äldre 3 Sep 14:28
    #2

    Och maken till otacksamhet har jag aldrig varit med om!!

  • sextio­talist
    Äldre 3 Sep 14:29
    #3

    Oj, oj, vilka krav du har på presenter.

    När mitt barn skulle fylla 8 tror jag, fick vi ett sent nej från en av klasskamraterna, sedan sprang vi på henne på gården, jag kände henne lite och frågade varför hon inte kom "vi har inte råd med present". Behöver jag tillägga att hon var med på kalaset resten av tiden.

    Jag bjuder inte vänner för att få present och vi har haft den inställningen hela tiden. Så en begagnad nalle hade varit lika välkommet som något annat.

    Ja, jag tycker man kan få gå på barnkalas även om man inte har råd att köpa en dyr present     

  • Äldre 3 Sep 14:29
    #4
    Anonym (urk) skrev 2012-09-03 14:28:45 följande:

    Och maken till otacksamhet har jag aldrig varit med om!!


    Håller med!
  • Äldre 3 Sep 14:29
    #5

    Alla har väl inte råd att köpa nya saker!
    Jag fick lära mig när jag var liten att de är tanken som räknas!
    Och köper själv mkt second hand! tycker de är bra! Duger inte presenterna så ha inget kalas!

  • Anonym (flodh­äst)
    Äldre 3 Sep 14:32
    #6

    alla har inte pengar till present
    så då gör man vad man kan för man vill ju skicka med sitt barn en present
    till kalaset
     

  • Mamma till Doris
    Äldre 3 Sep 14:33
    #7

    Alltså, jag tycker att present hör till när man går på kalas, faktiskt. Något går alltid att fixa, om så att rita ett eget kort och ta med. Jag har heller inget emot begagnade grejor, men just gosedjur tycker jag är lite läbbigt. En bok, ett spel eller något annat sånt - helt okej.

    Däremot, om man får ett sånt, eller något annat man tycker känns lite äckligt, så säger man väl ändå inte det?! Man tackar och tar emot, och är glad för att någon tänkte på en!

  • Äldre 3 Sep 14:38
    #8
    sextiotalist skrev 2012-09-03 14:29:40 följande:
    Oj, oj, vilka krav du har på presenter.

    När mitt barn skulle fylla 8 tror jag, fick vi ett sent nej från en av klasskamraterna, sedan sprang vi på henne på gården, jag kände henne lite och frågade varför hon inte kom "vi har inte råd med present". Behöver jag tillägga att hon var med på kalaset resten av tiden.

    Jag bjuder inte vänner för att få present och vi har haft den inställningen hela tiden. Så en begagnad nalle hade varit lika välkommet som något annat.

    Ja, jag tycker man kan få gå på barnkalas även om man inte har råd att köpa en dyr present     
    precis man bjuder ju in barnets vänner på kalas för att dom ska ha roligt, inte för presenterna
  • Äldre 3 Sep 14:41
    #9

    Så länge den var ren så ser jag inte problemet alls. Mitt barn behöver inte fler leksaker men tycker att öppna paket är skojigt.

  • Anonym
    Äldre 3 Sep 14:44
    #10

    Saknar du hyfs, TS?

Svar på tråden Dottern fick en second hand nalle på barnkalaset.