• Äldre 5 Sep 12:51
    4368 visningar
    15 svar
    15
    4368

    Hela sverige bakar


    Måste bara få tipsa om ett helt fantastiskt tv-program som ska börja på sjuan den 20 september kl 21.00.
    Programmet heter Hela sverige bakar och är typ mästerkocken fast med bakning! Programledare är Thilde de paula och domare är Birgitta Rasmusson och Johan Sörberg.

    Går att läsa mer på denna sida om vilka tävlingsmoment det är samt information om deltagarna: http://wwwb.tv4.se/1.2712699/2012/08/22/de_tavlar_om_att_bli_sveriges_basta_hemmabagare
     
  • Svar på tråden Hela sverige bakar
  • Äldre 5 Sep 13:39
    #1

    Älskar såna program! Måste se!!:)

  • Äldre 5 Sep 23:39
    #2

    Kör 3:e säsongen här i England där jag bor - absolut beroendeframkallande!!

  • Äldre 6 Sep 07:40
    #3
    MamaPapa skrev 2012-09-05 23:39:34 följande:
    Kör 3:e säsongen här i England där jag bor - absolut beroendeframkallande!!

    Ja den Engelska är helt underbar :)
  • Äldre 11 Sep 20:11
    #4

    Ska tipsa om Top Chef- Just Desserts som än så länge har två säsonger, såg förra veckan att det sändes på tv8. Blev superglad att se att Sverige hakat på med denna programidé

  • Äldre 1 Oct 11:11
    #6

    Det klagades i Rix FM Morgonzoo på att Josefin, som vann förra veckan, ska ha stulit sina cupcakes-recept från Leila.

    Är det någon som vet om det stämmer?

    Går inte programmet ut på att man ska kunna baka, utan ordentliga recept, så att det blir både gott och fint?
     Får man inte låna recept från någon annan? Måste det alltså vara ens egna recept/idéer?

    Blir lite nyfiken.       

  • Äldre 2 Oct 17:03
    #7

    Jag är en av deltagarna i programmet så jag kan nog svara på frågan.

    Vi som är med är vanliga hemmabagare som bakar efter recept. Att ta fram helt nya recept från grunden är väldigt svårt då bakning egentligen är en kemisk process, det är en hel veteskap bakom det.

    Recept som vi använder oss av i signaturbakningen är recept som är våra favoriter men men en egen toch. Jossans recept är inspirerade av leilas men omgjorda till en josephine-variant :) 

    Enligt reglerna i HSB så behöver vi egentligen inte göra egna recept utan vi kan ta färdiga för det finns ingen copyright på recept. Tror dock ingen gör det utan man tar lite här och man tar lite där för att få recepten till sina egna :)

      

  • Blivan­demamm­an
    Äldre 2 Oct 20:23
    #8

    Vem av dom är du? Vad heter du?

  • Äldre 2 Oct 23:05
    #9
  • Äldre 2 Oct 23:13
    #10

    Den svarthåriga längst ned till höger ;)

  • Äldre 2 Oct 23:16
    #11
  • Singoa­llaa
    Äldre 2 Oct 23:18
    #12
    hymafr skrev 2012-10-01 11:11:13 följande:
    Det klagades i Rix FM Morgonzoo på att Josefin, som vann förra veckan, ska ha stulit sina cupcakes-recept från Leila. Är det någon som vet om det stämmer? Går inte programmet ut på att man ska kunna baka, utan ordentliga recept, så att det blir både gott och fint?  Får man inte låna recept från någon annan? Måste det alltså vara ens egna recept/idéer? Blir lite nyfiken.       

    Mmmmm för det är ju Leila som uppfunnit cupcakes och har ensamrätt till dom. Löjlig kvinna det där. Så jävla stöddig.
  • Äldre 2 Oct 23:44
    #13
  • Äldre 3 Oct 09:35
    #14

    Hon från pite! Dig gillar vi skarpt här hemma

  • Äldre 3 Oct 10:43
    #15
    Koppkaka skrev 2012-10-03 09:35:20 följande:
    Hon från pite! Dig gillar vi skarpt här hemma

    Åhh va kul :) Haha ja precis. Vart lite väl mycke svordomar från mig i första prog. ;)
Svar på tråden Hela sverige bakar