• lillas­ofia
    Äldre 5 Sep 22:11
    29656 visningar
    39 svar
    39
    29656

    16 år,hängbröst`?+ bild

    Hej jag är 16 år snart 17, och jag HATAR mina bröst, dom ska inte ens se ut såhär och vara så här hängiga vid den här åldern. 


    och jag har gått ner en del i vikt, och är ganska kurvig, men vill ha ERA åsikter om jag ska vara missnöjd eller inte över dom?


    kan inte ens ha en pojkvän för jag mår så dåligt för brösten-


    snälla hjälp mig, blir tokig snart.


    och min bh kupa  är ungefär 85 E-F utifall det hjälper.


     


  • Svar på tråden 16 år,hängbröst`?+ bild
  • Äldre 6 Sep 09:43
    #21

    Jag hade vart glad om jag haft så stora^^  du borde va jätte nöjd med dom!

  • Äldre 6 Sep 21:16
    #22

    De ser fylliga och fina ut! Bröst består inte av muskler och kan därför inte tränas upp, tyngdlagen gör att de dras neråt och blir hängiga.
    Jag hade också stora bröst när jag var ung, men förminskade dem när jag var 19 år. Det bästa jag har gjort (efter att ha fött mina barn förstås). Jag hatade också mina bröst och försökte alltid att dölja dem genom pösiga kläder och dålig hållning. Idag har jag fina B-kupor och kunde inte var mer nöjd.

    Men, jag har ärr som går längs med hela underkanten på brösten upp till vårtgården och runt om. Ärren syns fortfarande efter 23 år.

    Tänk noga igenom en eventuell operation. Det känns mysko att vakna efter op. utan de stora brösten. Men för mig kändes det bra. Lycka till hur du än bestämmer dig för att göra.

    En sak till bara, idag verkar det finnas jättefina BH-ar för större byst, det gjorde det inte på "min" tid. Då var de tantiga.Rynkar på näsan

  • c89
    Äldre 6 Sep 21:20
    #23

    Tycker dom är jättefina Glad
    Mitt råd är dock att tänka genom förminskning ordentligt. Du är fortfarande ung. Har du tagit ställning till om du i framtiden vill amma? Du kanske inte har tänkt på det nu, men kommer troligen göra det när det är dags för barn och det är tyvärr inte många som kan amma efter en förminskning. För de där mjölkproduktionen ändå kommer igång så blir det i regel aldrig tillräckligt med mjölk heller.
    En förminskning är ett betydligt krångligare ingrepp än en förstoring. Så tänk genom det! Jag vill själv förminska mina bröst, men väntar tills vi känner oss nöjda med barn då jag vill kunna amma dom. 

  • Äldre 6 Sep 23:17
    #24

    Håller med övriga, du har jättefina bröst. Helt naturligt dessutom!
    Kan lova att dina partners kommer att älska dem, så släpp oron och var tacksam!

  • missma­dde
    Äldre 7 Sep 01:28
    #25

    Kan ju säga att det enda jag ångrar med operationen är att jag inte gjorde den ännu tidigare. Det är verkligen så värt det, det bästa jag gjort. Jag var övertygad om att operation var det enda rätta, men att det skulle bli så bra och förbättra mitt liv så mycket kunde jag inte ens ana. Ju längre man väntar, desto större är risken att värken blir kronisk och inte går över ens efter operationen. Några få månaders amning är verkligen inte värt ett helt liv med värk, tycker i alla fall inte jag. För mig gick operationen väldigt lätt och ärren syns inte mycket.

  • c89
    Äldre 7 Sep 09:00
    #26
    missmadde skrev 2012-09-07 01:28:13 följande:
    Kan ju säga att det enda jag ångrar med operationen är att jag inte gjorde den ännu tidigare. Det är verkligen så värt det, det bästa jag gjort. Jag var övertygad om att operation var det enda rätta, men att det skulle bli så bra och förbättra mitt liv så mycket kunde jag inte ens ana. Ju längre man väntar, desto större är risken att värken blir kronisk och inte går över ens efter operationen. Några få månaders amning är verkligen inte värt ett helt liv med värk, tycker i alla fall inte jag. För mig gick operationen väldigt lätt och ärren syns inte mycket.
    Ja, jag vet inte. Sitter själv på K-kupor och har aldrig ont i ryggen eftersom att jag tränat den regelbundet Flört Amning som är det mest naturliga, näringsrika och skyddande jag kan ge till mitt/mina barn är defintitivt värt väntan.
  • missma­dde
    Äldre 7 Sep 17:55
    #27
    c89 skrev 2012-09-07 09:00:06 följande:
    Ja, jag vet inte. Sitter själv på K-kupor och har aldrig ont i ryggen eftersom att jag tränat den regelbundet Flört Amning som är det mest naturliga, näringsrika och skyddande jag kan ge till mitt/mina barn är defintitivt värt väntan.

    Det är ju individuellt både hur man psykiskt känner och fysiskt är byggd. Om du trivs och tror att du orkar leva hela livet med det är operation inget du behöver tänka på. Känner man tvärtom att det är jobbigt anser jag inte att man ska tveka, eftersom de flesta blir väldigt nöjda efteråt. Nu har ju ts redan ont. Man kanske aldrig skaffar barn, eller man kanske inte kan amma ändå. Själv vägde jag 48 kg och tränade men jag var ju alldeles för liten för att bära upp tyngden. Man kan tyvärr inte alltid träna bort förslitningsskador, så kirurgen tyckte att jag borde gjort det ännu tidigare.
  • Äldre 7 Sep 18:51
    #28

    Tycker inte dom ser hängiga ut alls för sin storlek, däremot pekar ju bröstvårtorna lite neråt. Men jag tror dom ser skitsnygga ut i en urringning etc eller hur? Dom är ju fylliga och fasta, inte tomma påsar som en annans...

  • c89
    Äldre 8 Sep 16:01
    #29
    missmadde skrev 2012-09-07 17:55:08 följande:
    Det är ju individuellt både hur man psykiskt känner och fysiskt är byggd. Om du trivs och tror att du orkar leva hela livet med det är operation inget du behöver tänka på. Känner man tvärtom att det är jobbigt anser jag inte att man ska tveka, eftersom de flesta blir väldigt nöjda efteråt. Nu har ju ts redan ont. Man kanske aldrig skaffar barn, eller man kanske inte kan amma ändå. Själv vägde jag 48 kg och tränade men jag var ju alldeles för liten för att bära upp tyngden. Man kan tyvärr inte alltid träna bort förslitningsskador, så kirurgen tyckte att jag borde gjort det ännu tidigare.

    Jag ska som sagt förminska så fort vi känner oss färdiga med barn. Finns en hel del andra negativa delar med stora bröst även om jag idag inte har ryggont nu ens när jag är höggravid. Men det är svårt att som 16-åring veta om man i framtiden kommer värdera t.ex amning så högt som många blivande mammor faktiskt gör och då är det synd att ha förstört den chansen både för sin egen och bebisens skull. Det är dessutom oerhört få som inte kan amma.
  • jaja03
    Äldre 20 Sep 15:05
    #30

    du ska inte vara missnöjd dom ser ju ut som vanligt jag är 76 år


    aa
  • jaja03
    Äldre 20 Sep 15:08
    #31

    jag sket ner mig nu kissar jag på mig och nu kommer min man och vill ha 6.jag svarar ja. baj bajs


    6-igt
  • Hunter­s Gaze
    Äldre 20 Sep 15:11
    #32

    Var stolt och glad för dina bröst...

    Så ser riktiga bröst ut !

    I min värld ( och säkert de flesta mäns ) är dom jättefina, och även om du nu är väldigt ung.. så är det inte utan att man blir sugen på att klämma lite !

  • Moonda­nce
    Äldre 20 Sep 15:56
    #33

    Jättefina och helt normala bröst. Killarna kommer älska dom :)

  • c89
    Äldre 20 Sep 15:59
    #34

    Otroligt lika mina i den åldern och vet hur det var, men alla killar jag varit med har älskat dom och idag har jag en fin sambo, ett barn och ytterligare ett på väg och inte har brösten någonsin varit några problem. Var på konsultation för förminskning när jag var yngre, men avstod eftersom jag inte visste om jag skulle få barn och skulle vilja amma i framtiden, så VÄNTA tills du blir äldre! Jag kommer förminska när vi känner oss klara med barn och jag hittat en trivsel vikt. Har idag J/K och det känns inte hållbart för ryggen i längden.

  • toosch­oolfor­cool
    Äldre 22 Sep 04:17
    #35

    Dom är ju inte alls fula. Lite ojämna bara, men det är ju vanligt, sen sitter bröstvårtorna liksom under brösten. Däremot eftersom du är så pass ung ännu och dom är så stora, så kan jag mycket väl tänka mig att dom kanske kommer se "värre" ut med åldern, speciellt efter graviditeter och amning. Då kan du ju börja tänka på operationer för då har du ju en anledning. Tyvärr brukar sådana bröst bli tomma, långa påsar med tiden. Men just nu ska du vara stolt över dom och visa upp dom i urringat, inte dölja. Åh, den som ändå vore ung igen...allt var så mycket fastare då.

  • Äldre 25 Sep 12:59
    #36

    Väldigt vackra bröst. Inget fel på dom. Var stolt!!!

  • Äldre 16 Dec 19:03
    #37

    Väldigt fina, ungefär som min sambos tuttar, och det är anledningen till att jag hittade henne för 14 år sedan!  Sen att hon dessutom var en bra person gjorde det inte sämre. Jag tycker de är lika fina idag!
    Naturligt stora bröst slår allt. (om du frågar mig)

  • Äldre 1 Jan 00:44
    #38

    Å TS om du bara visste hur mkt en kille skulle älska dina tuttar! För de är just tuttar! Och säkerligen så sitter detta par på en väldigt älskvärd tjej dessutom Kunde jag leva om mina tonår så skulle jag skippa komplexen och vara så jäkla nöjd, för när du ser tillbaka så kommer du se hur sjukt snygg du faktiskt var!!

  • Äldre 1 Jan 19:09
    #39
    lillasofia skrev 2012-09-05 22:11:44 följande:

    Hej jag är 16 år snart 17, och jag HATAR mina bröst, dom ska inte ens se ut såhär och vara så här hängiga vid den här åldern. 


    och jag har gått ner en del i vikt, och är ganska kurvig, men vill ha ERA åsikter om jag ska vara missnöjd eller inte över dom?


    kan inte ens ha en pojkvän för jag mår så dåligt för brösten-


    snälla hjälp mig, blir tokig snart.


    och min bh kupa  är ungefär 85 E-F utifall det hjälper.


     



    Stora, naturliga bröst hänger. Jag hade också väldigt stora bröst i din ålder och hade mycket komplex för mina med. Det största problemet är egentligen att vi inte vet hur normala bröst ser ut eftersom vi bara ser fasta och piffiga tuttar överallt i reklam, film och annat. Det är så sjukt sorgligt!

    Visst kan jag fortfarande känna att det är jobbigt att brösten hänger men det kallas tyngdlagen...
Svar på tråden 16 år,hängbröst`?+ bild