• Äldre 13 Sep 19:10
    2263 visningar
    39 svar
    39
    2263

    Att ogilla sitt hår - nån mer ?

    Gah, jag tycks aldrig bli nöjd med hur mitt hår ser ut alltså ... Känns som om jag har försökt ALLT! Kör just nu balsammetoden & är relativt snäll mot håret (förutom ett par färgade partier), men jag har märkt att hur jag än gör så bara förstörs det på 1 sekund...
    Kan tycka att det ser bra ut när jag precis fixat det på något sätt, men så fort jag går ut och det blåser/är fuktigt så blir det risigt och strävt eller fult.
    Största problemet är väl att jag har vågigt/lockigt, men önskar det var mer rakt ...

    Finns här någon mer som har problem med att trivas med sitt hår ? 

    Några fler lockhåriga/våghåriga som är missnöjda ?

    Vad har ni gjort för att bli mer nöjda ?

    Känner typ för att raka av mig allt just nu bara Tungan ute             

  • Svar på tråden Att ogilla sitt hår - nån mer ?
  • Äldre 13 Sep 19:13
    #1
    Rådjur skrev 2012-09-13 19:10:53 följande:
    ...Känner typ för att raka av mig allt just nu bara Tungan ute             
    Gör det och känn efter hur det känns. 
  • Äldre 13 Sep 19:21
    #2
    Glädje58 skrev 2012-09-13 19:13:08 följande:
    Gör det och känn efter hur det känns. 

    Tack för det mycket stöttande svaret & för att du svarade på mina frågor. Obestämd
    Att raka av mig håret tycker jag är något som kräver lite eftertanke, men där kanske vi tänker olika. 
  • Äldre 13 Sep 19:21
    #3

    Japp, lock-vågig med mycket strävt hår som ser slitet ut jämt och inte är lent och blankt för fem öre. När jag fönar det är det bättre. Självtorka ogillar jag starkt, men försöker för att ej sluta på det för mycket.

  • Äldre 13 Sep 19:24
    #4
    Duckan skrev 2012-09-13 19:21:34 följande:
    Japp, lock-vågig med mycket strävt hår som ser slitet ut jämt och inte är lent och blankt för fem öre. När jag fönar det är det bättre. Självtorka ogillar jag starkt, men försöker för att ej sluta på det för mycket.

    Jag har typ precis samma!!! Jag har inte sånadär tunna, silkiga hårstrån... mitt hår är astorrt oavsett hur mkt jag "vårdar" det Obestämd Upplever dock att hårfönen ger mig ÄNNU strävare hår, medan självtorkning gör det lenare
  • Äldre 13 Sep 19:27
    #5
    Rådjur skrev 2012-09-13 19:21:12 följande:

    Tack för det mycket stöttande svaret & för att du svarade på mina frågor. Obestämd
    Att raka av mig håret tycker jag är något som kräver lite eftertanke, men där kanske vi tänker olika. 
    Det är lätt sukta efter saker och ting, men när man väl får som man vill är det inte säkert att det var så bra.

    Så i mitt alldeles för korta svar tidigare så menade jag att du nu är missnöjd med håret och har lust att raka bort allt. Men jag tror att om du skulle göra det, så skulle du göra allt för att få tillbaka det som det var innan.

    Så mitt svar var inget tips på hur du skulle förändra dig. Bara att du skulle få bort tanken att det vore bättre att raka bort det helt och hållet.
  • Äldre 13 Sep 19:29
    #6

    Grova strån här med. När jag fönar och har i div produkter blir det bra. Köpte Mariccan oil men upplevde inget mirakel. God doft och yttepytte mjukare men ändå inte märkbart.

  • Äldre 13 Sep 19:30
    #7
    Glädje58 skrev 2012-09-13 19:27:39 följande:
    Det är lätt sukta efter saker och ting, men när man väl får som man vill är det inte säkert att det var så bra.

    Så i mitt alldeles för korta svar tidigare så menade jag att du nu är missnöjd med håret och har lust att raka bort allt. Men jag tror att om du skulle göra det, så skulle du göra allt för att få tillbaka det som det var innan.

    Så mitt svar var inget tips på hur du skulle förändra dig. Bara att du skulle få bort tanken att det vore bättre att raka bort det helt och hållet.

    Denna kommentar var dock lite roligare att läsa Tungan ute Tack för tankeställaren iaf! Vet att jag inte skulle må bra om jag skördade bort håret, skulle känna mig manlig som satan och helt utblottad. Ska försöka tänka på det när jag är som mest missnöjd!
  • fortsä­tt paddla
    Äldre 13 Sep 19:34
    #8

    Tvätta sällan, sov med fläta, kamma inte utan red ut med fingrarna.
    Receptet för lockigt hår.
    Annars går det att rakpermanenta och använda medel och platta. Men det är ju inte riktigt lika snällt mot håret.

  • Äldre 13 Sep 19:34
    #9

    Vad är balsammetoden?

  • Äldre 13 Sep 19:36
    #10

    Gå till frisören och rak permanenta håret då? 

Svar på tråden Att ogilla sitt hår - nån mer ?