• Äldre 16 Sep 09:48
    47741 visningar
    174 svar
    174
    47741

    Vad kostar det att åka ambulans ?

    Någon som vet ?
    Varken jag eller sambon har körkort så vi har fått "sjuktaxi" beviljad, MEN förra gången så åkte jag in på tok för tidigt, fick en sovdos (som inte funka btw:) och kändes därför som jag var på förlossningen en hel evighet.

    DET misstaget tänker jag inte göra nu, tänker stanna hemma så länge som möjligt, men har en liiiiten känsla av att de kanske blir lite väl länge, envis som man är. Så börjar krystvärkarna eller nått sånt och jag blir tvungen att ringa ambulans. :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-16 13:36
    hm.. måste förtydliga mig här då vissa verkar tro att jag smider onda planer på att sno skattebetalarnas pengar och åka ambulans in med flit för att tjäna nån extra krona.
    Så är INTE fallet alltså, utan hoppas att jag kommer kunna åka in i min sjuktaxi som för tillfället ÄR planerat. (Får jag krystvärkar så kommer jag dock INTE göra detta, utan ringer till ambulansen.)

  • Svar på tråden Vad kostar det att åka ambulans ?
  • ummabd­illeh
    Äldre 16 Sep 09:51
    #1

    det kostar 150 eller 180 kr..minns inte vilket av dom

  • Edda2
    Äldre 16 Sep 09:51
    #2

    Vad jag vet de ggr jag har ringt/åkt ambulans så har inte jag betalat något för just det. Har bara tror jag betalat för besöket och då har det kommit hem med avi.

  • Äldre 16 Sep 09:52
    #3

    Otroligt dålig stil att i princip bestämma sig för att ringa ambulans, du är knappast sjuk el döende så att ta upp en ambulans från någon som verkligen behöver den känns så onödigt, hoppas du blir nekad.

  • Loriya­na
    Äldre 16 Sep 09:52
    #4

    Oj, visste inte att man kunde få sjuktaxi om man saknade körkort. Fast i mitt fall körde min far mig till sjukhuset,

  • Äldre 16 Sep 09:57
    #5
    LadyViolette skrev 2012-09-16 09:52:16 följande:
    Otroligt dålig stil att i princip bestämma sig för att ringa ambulans, du är knappast sjuk el döende så att ta upp en ambulans från någon som verkligen behöver den känns så onödigt, hoppas du blir nekad.
    Vart nånstans skriver jag att jag BESTÄMT mig för att skita i sjuktaxin och ta ambulans ist ??
  • ummabd­illeh
    Äldre 16 Sep 10:05
    #6

    jag  glomde skriva sa som en sa dar uppe pa kommentaren, att du betalar inte for ambulansen samma dag utan det komer rakning hem ..jag akte ocksa ambulans pa min egna forlossning..Flört

  • Äldre 16 Sep 10:10
    #7

    I Göteborg kostar själva åkningen med ambulans till sjukhus ingenting. De är först när man får behandling i ambulansen som det kostar, hemskickad räkning på 300kr.

  • Edda2
    Äldre 16 Sep 10:10
    #8

    Loriyana.
    Om man ska till förlossningen och man får ta taxi så ska man spara kvittot, skicka till fk så får du del av resan betald. Blir som sjuktransport. Har fått det vid mina 3 förlossningar men har aldrig orkat krånglat med fk och har då struntat i att skicka in :)
    Vet inte om man kan göra det samma med bensinkostnad?
    Har ingen bil så har aldrig tänkt över det.

  • ummabd­illeh
    Äldre 16 Sep 10:16
    #9
    pernilla78 skrev 2012-09-16 10:10:34 följande:
    I Göteborg kostar själva åkningen med ambulans till sjukhus ingenting. De är först när man får behandling i ambulansen som det kostar, hemskickad räkning på 300kr.

    300??jag betalade mellan 150 till 180
  • Äldre 16 Sep 10:26
    #10

    Idioti att fundera på att stanna så länge så man måste ringa ambulans och att då kostnaden skulle vara avgörande.

    Det avgörande borde vara att genom att slösa m ambulansresurserna kanske någon annan får sätta livet till!

    Så jäkla svårt är det inte att åka in i lagom tid.

    Korkat och omoget!

Svar på tråden Vad kostar det att åka ambulans ?