• Anonym (Undra­nde)
    Äldre 20 Sep 01:00
    2843 visningar
    44 svar
    44
    2843

    Skulle ni se dessa tre händelser som en våldtäkt?

    Det börjar bli allt vanligare att killar som man trodde var ens vän, har sex med en när man sover.

    Jag har läst om flera här på FL som verkar ha varit med om det. Och jag har dessutom en vän som varit med om det.

    Case 1.
    Hon var på en fest tillsammans med sin vän. Hon somnade där de skulle sova, men vaknar av att killen har sex med henne. Hon blir förstenad och vågar inte säga något så hon fortsätter att "sova". Hon skickar mig ett sms tidigt på morgonen, och önskar att jag hade varit där. Hon berättade allting. Hon hade även en pojkvän vid detta tillfälle, som hon är tillsammans med än idag. Vad jag vet vet han ingenting om det. Men jag har lovat att inget säga.
    Varför gör killar så här? Det var ju hennes vän, som hon litade på...

    Case 2.
    En tjej som är tillsammans med sin pojkvän på en fest i stan. Där har dom roligt tillsammans med deras gemensamma vänner. Killarna drar mot kvällens slut ut på krogen, medans tjejerna stannar kvar på festen. De däckar/somnar tillslut i sängen alla tre. När den ena tjejen vaknar på morgonen upptäcker hon blod i sina trosor. Hon undrar vad tusan det är, hon hade ju inte mens. Hon möts av hennes bästa killkompis utanför toaletten som undrar vad det är. Hon svarar honom "Jag har blod i trosorna, vad hände igår!?" Men hon får inget svar..
    Hon springer ut ur lägenheten och sätter sig i bilen. Hennes pojkvän kommer dit. Han frågar varför hon är så arg. Hon säger varför. Han erkänner att han använt en dildo på henne och haft sex... När hon sov alltså!? På ett sätt sa hon ju aldrig nej heller, räknas detta som en våldtäckt? De var unga och dumma på den tiden, och tjejen förlät killen. De är fortfarande tillsammans, men detta har inte upprepats igen. Så förmodligen var denna kille väldigt osäker och visste inte vad han gjorde ( ?)

    Case 3.
    En tjej är tillsammans med hennes bästa vän och hennes pojkvän. Hennes kompis kusin är också där.
    De ser på film, och tjejen somnar i en saccosäck. Hon vaknar av att hennes kompis kusin har hans hand innanför hennes byxor, och innanför hennes trosor.. han smeker henne... han tar på hennes bröst.. Hon blir förstenad och vågar inte säga något... Hon forstätter att "sova"..

    Vad räknas alla dessa casen som?
    Jag skulle vilja veta... !

  • Svar på tråden Skulle ni se dessa tre händelser som en våldtäkt?
  • Äldre 20 Sep 17:36
    #31

    Sexuella övergrepp alla tre händelserna!

  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 20:57
    #32

    Ja, vilken sjuk värld vi lever i ... Ibland undrar man vad killar tänker med, och varför dom tänker som dom gör..

  • Äldre 20 Sep 21:01
    #33

    Har inte läst hela tråden men håller med om att det är iaf sexuellt utnyttjande, men fattar inte heller varför man låtsas sova när man är vaken?


    Only weak men fear strong women!
  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 20 Sep 21:02
    #34
    Apocalypso skrev 2012-09-20 21:01:43 följande:
    Har inte läst hela tråden men håller med om att det är iaf sexuellt utnyttjande, men fattar inte heller varför man låtsas sova när man är vaken?
    Man kan inte förstå allt..
  • Anonym
    Äldre 20 Sep 21:38
    #35

    Blir nästan rädd när jag ser vissa svar här. Hur kan det vara okej bara för att tjejerna "inte sagt nej"?? Det är klart som fan att man inte kan säga nej när man sover. Och det är väldigt vanligt att man blir så chockad av en sådan händelse att man inte gör något åt det. Alla vågar inte göra motstånd. Många som blir våldtagna blir liksom "avtrubbade" och kopplar bort sig från det som händer.

    Sex är något som sker mellan två personer som båda säger eller visar att de vill ha sex med varandra. Man kan ju känna av situationen lite, och att ha sex med någon som sover kan ju aldrig vara okej (även om de vaknar och inte vågar säga något).
    Hur sjukt låter det inte att man kan börja ha sex med någon som sover (och därmed inte vet eller är med på det som sker) och sen så hoppas på att hon ska tycka det är okej när hon väl vaknar? Då får man väl väcka personen först och se om hon är intresserad eller ej!!    

  • Anonym
    Äldre 20 Sep 22:40
    #36
    Apocalypso skrev 2012-09-20 21:01:43 följande:
    Har inte läst hela tråden men håller med om att det är iaf sexuellt utnyttjande, men fattar inte heller varför man låtsas sova när man är vaken?

    Som sagt: det kan hända att man inte vågar visa att man är vid medvetande, för man är rädd att åka på stryk/bli ännu mer skadad.
    Tänk dig själv hur vissa djur fungerar när de blir angripna på något sätt - jo, vissa "spelar döda".  
  • Anonym
    Äldre 21 Sep 00:19
    #37

    jag har varit med om liknande också. polisanmälde ingen av gångerna.

    första var jag onykter och skulle sova hos en killkompis kompis i en annan stad, efterfesten är där och jag håller mig vaken så länge jag kan för jag känner bara min killkompis som somnar tidigt där, medans massa andra folk forstätter festa.

    somnade tillslut på soffan och vaknade av att en som hade varit med på festen låg bakom mig med handen nere i mina byxor och trosor, han märkte inte att jag vaknat så jag gjorde "håller på vakna ljud och rörelser" låtsas somna om i en liten stund för att sedan låtsas vakna igen och går upp och går på toa, sedan väcker ja min killkompis och säger att vi måste fara, säger inget till honnom, utan berättar för min tjejkompis senare, och killen som utförde det hela fick en utskällning av både henne och killkompisen jag hade varit med där. ett uppmärksammande på att det han gjorde inte va okej och att någon hade märkt. tyckte en polisanmälan var överflödig men man känner sig kränkt helt klart!

    andra gången festar jag med massa folk ja känner, minns ingenting från festen nästan (kanske blivit drogad? eller bara jätte full) vaknar i sängen i lägenheten där en äldre man har fullbordat sex med mig, och verkar ha blivit "klar" just. samma sak gör jag där, låtsas hålla på vakna ett tag, "vaknar" och sätter mig upp, frågar vart mina kläder är, och går rakt ut och ringer min kompis som var med. går ut och lägger mig på en bänk ute för jag var helt borta. och somnar sen kommer min kompis dit och ja berättar allt för henne, mannen i fråga får utskällningar och dyl av folk som var med på festen under kvällen, jag tar ett dagen efterpiller och glömmer de hela.

    det är fel och olagligt, men är man full, och man vaknar och inte reagerar starkt nog att skrika nej, så känner man inte att det är så lätt att anmäla. man skyller på sig själv, vilket man delvis kanske har rätt i för man var full, men det är ändå någon som har haft sex med en då man inte var vid medvetande.

    kort o gott, inte lätt att handla i den situationen. man vet inte hur man ska betee sig riktigt. 

  • Äldre 21 Sep 01:54
    #38
    Anonym skrev 2012-09-20 22:40:54 följande:

    Som sagt: det kan hända att man inte vågar visa att man är vid medvetande, för man är rädd att åka på stryk/bli ännu mer skadad.
    Tänk dig själv hur vissa djur fungerar när de blir angripna på något sätt - jo, vissa "spelar döda".  
    Spela död funkar bara innan man blir angripen, när man väl blir tuggad på (och snart uppäten) är det inget försvar som fungerar, då gäller det att gå till motattack om man vill leva. Människa som djur.
  • Anonym
    Äldre 21 Sep 17:55
    #39
    Anonym skrev 2012-09-20 17:12:12 följande:
    Men för i helvete - varför ska man ens behöva uttala ordet "nej", för att en person ska förstå att det inte är okej att tafsa på/ha sex med någon som SOVER. Den som förgriper sig på någon borde VETA FRÅN START att det inte är okej att inleda samlag med någon som INTE ÄR VID MEDVETANDE. Det är inte kvinnans uppgift att vakna och säga "NEJ!!", det är mannens uppgift att veta att man bara inte gör så. 

    Jag tycker alla 3 fallen är vidriga och solklara sexuella övergrepp. Hur ska någon som SOVER från början ha kunnat säga ja/nej till samlag, liksom. 

    Och ja, jag förstår helt och fullt hur paralyserad man kan bli när någon tar sig friheter. Har själv blivit helt förstenad när jag blivit tafsad på, och inte vågat göra motstånd. Eftersom jag inte vågade göra motstånd - verkar folk med kass moral tänka "hon tyckte det var okej". Om man inte vågar göra motstånd, verkar det man utsatts för vara mer rättfärdigat enligt folk - "man sa ju inte nej". 

    Jag tycker det är tröttsamt hur man som kvinna ska tystas ner när man blivit utsatt för övergrepp och förväntas kunna skrika "NEEEJ SLUTA" och fäktas vilt under en pågående våldtäkt. Faktum är att många saknar den förmågan, utan blir helt passiva och låter den som våldtar "bli klar". Kan handla om att man är rädd för att göra motstånd eftersom den andra personen i många fall är starkare än man själv, och kan slå en sönder och samman. Kan även handla om att det är en chockreaktion man får.         
    Givetvis är det okey att ta på sin flickvän/pojkvän när de sover.

    Gett sex till sovande och fått sex som sovande, tycker det var trevligt i bägge fallen, då givetvis i förhållande.
    Ge sex till en sovande skulle jag inte göra utanför förhållande.
    Men vill man bygga hjärnmonster inom sig, så finns nog inget som kan hindra en.
  • Äldre 22 Sep 00:56
    #40
    Tow2Mater skrev 2012-09-20 01:09:37 följande:
    1 o 3: vadå "vågar inte säga något"? Säger man inget när man är vaken säger man ju faktist inte nej.

    Inget av fallen är ju tjejernas 'fel', men otroligt dumt att sätt sig i de dumma situationerna de alla gjorde.
    Anonym (Meeh) skrev 2012-09-20 01:30:21 följande:

    Men om man istallet for att saga nej latsas som ingenting sa far man val efter den tidpunkten skylla sig sjalv? Om du bara ligger dar och tar emot trots att du ar vaken sa ar det ju som ett tyst medgivande



    Men shit va fan är det här?!?!? Ingen av case:n var OK första två är våldtäkt och den tredje sexuellt övergrepp.
    Man ska inte behöva säga nej till att någon ska få stoppa in något i din kropp, har du inte sagt JA så har dem ingen jävla rätt i världen att ens röra dig. Vad är det folk har så svårt att fatta? Varför ska jag behöva säga nej? Och även om jag gör det en gång och han inte lyssnar, då får du skylla dig själv att du inte knuffade bort honom, trots att han var dubbelt så stor. Folk hittar alltid anledningar till att skylla på våldtäktsoffret, varför? Det finns massa svin därute det är dem som ska straffas ingen annan! Att se folk syn på detta ämnet är bara sorgligt och vidrigt!
  • Äldre 22 Sep 00:58
    #41
    Anonym skrev 2012-09-21 17:55:47 följande:
    Givetvis är det okey att ta på sin flickvän/pojkvän när de sover.

    Gett sex till sovande och fått sex som sovande, tycker det var trevligt i bägge fallen, då givetvis i förhållande.
    Ge sex till en sovande skulle jag inte göra utanför förhållande.
    Men vill man bygga hjärnmonster inom sig, så finns nog inget som kan hindra en.
    Får endast ske om man bestämt det innan, annars är det också våldtäkt, för det är inte bara främlingar som våldtar oftast tvärtom....
  • Äldre 22 Sep 02:29
    #42

    Tack rullgardina. Äntligen någon som uttrycker min frustration över ämnet. Blir så arg när det är offren som trycks ned!!

  • Anonym (kille­)
    Äldre 22 Sep 02:58
    #43

    Jag skulle vilja säga såhär till dem som säger att "man får skylla sig själv, för att man var full" eller annan anledning.

    Ni tjejjer ska kunna droga er själva, supa er extremt fulla, samt ta en hel burk med sömnpiller och klä av er helt nakna och lägga er mitt på stan och sova utan att nån kille kommer fram och sätter på er, det är ALDRIG erat fel på nått sätt även om ni har vart maximalt oansvariga och klätt av er nakna med flit och lagt er mitt på stan, fan ta alla killar som våldtar. (fan ta alla tjejjer som våldtar med för den delen)

    så slutsats: det är ALDRIG erat fel om ni blir våldtagna, inte ens lite ! och låt ingen annan få er att tro nått annat.

  • Anonym
    Äldre 22 Sep 06:02
    #44

    Men vad är det för folk ni umgås med?

    Det börjar bli vanligare att killar man känner har sex med en när man sover?!!

    Byt umgänge.    

Svar på tråden Skulle ni se dessa tre händelser som en våldtäkt?